
Martin Lindstrom: Srbi su direktni i vole crni humor
Posle više od 10 godina, 12. maja 2018. godine Martin Lindstrom, koji je proglašen za najboljeg svetskog brend eksperta, predstavlja svoju novu knjigu u Beogradu. Prošlog puta je predstavljao svoj Tajmsov bestseler “Brand Sense” u okviru manifestacije “Brand Fair 3”, a ovog puta će predstaviti svoju najnoviju knjigu, takođe Tajmsov bestseler, “Small Data”. Kao i uvek, Martin osporava vladajuće trendove, ovog puta Big Data, veštačku inteligenciju i Data Science, predviđajući jedan trend koji će ga dopuniti i naslediti.
Iako je pionir iz oblasti neuromarketinga, prema sopstvenim rečima, shvatio je da Big data nije dovoljan kada je prihvatio da ne može kvantifikovati ljubav. To je pokrenulo jedan evolutivan proces razmišljanja koji je kulminirao novom knjigom. Na osnovu metodologije koju će podeliti sa polaznicima simpozijuma, govornik je izgradio milionski biznis u Rusiji, rebrendirao potrošačko iskustvo u Lowes supermarket lancu u Americi, približio brend Tally Weijl novoj generaciji potrošača, i mnogo toga drugog što će podeliti samo tog dana u
Beogradu.
Kao poseban bonus, jednu od 4 sesije će posvetiti brendovima delegata, koji kupovinom karte ostvaruju pravo da (na link koji će oganizator naknadno dostaviti) pošalju poslovne nedoumice od kojih će on izabrati one koje će rešiti na licu mesta.
Podeliće sa gostima i kako nas kao tržište i kulturu vide sa globalne perspektive, tako što će nam reći rezultate etnografskog istraživanja koje je sproveo u preko 77 zemalja širom sveta.
BIZLife je kao zvanični strateški medijski partner ARK Regional Branding Symposium-a, imao priliku da sa govornikom ostvari ekskluzivan intervju.
#1 Imate teoriju da nas omiljeni brendovi iz detinjstva prate kroz život i zauzimaju preferencijalno mesto u našim umovima. Navedite 3 brenda koja imaju taj značaj u Vašem umu?
1. Prvo mesto definitivno zauzima LEGO. To je prvi brend sa kojim sam počeo da radim i to sa 12 godina (to je jedna sasvim druga, ali zanimljiva priča) i do dana današnjeg su mi klijenti i obožavam LEGO.
2. Drugi brend bi bio WASA – crispy bread . Roditelji su me navikavali od detinjstva da ga jedem i danas ne mogu svoj obrok da zamislim bez njega.
3. Treći brend su definitivno Haribo gumene bombone. I ovog puta, jeo sam ih kao dete i jedem ih i dan danas, nekih 40-ak godina kasnije. Ne mogu da im odolim kad prođem lobijem u kom ima činija sa ovim bombonama.
#2 Posetili ste region par puta kada te držali in-house seminare. Poznati ste po svom dubinskom profilisanju kultura. Radoznali smo, da li ste prometili nešto specifično za srpsku kulturu ili region u celosti?
Mogao bih reći dosta toga. Evo nekih opservacija koje smo napravili prostom posetom spavaćih soba.
● Srbi su veoma direktni u komunikaciji, ne postavljaju small talk pitanja poput severnih naroda, vole da se kaže suština. Ovo je, mislim, odraz ratova koji su oblikovali prostor kroz istoriju, nema vremena za gubljenje. Ovo se vidi i u načinu na koji se oglašavaju proizvodi, ali i u načinu na koji se komunicira on-line. Primetio sam da su tako uređene i spavaće sobe.
● Srbi su jako sujeverni. Više nego bilo koja druga populacija na svetu, osim Izraela. Studije pokazuju da je jedan od glavnih razloga ratni element. Što smo više pod pritiskom i u neizvesnosti, postajemo sujeverniji.
● Srbi vole crni humor, opet, sudeći po našoj istraživačkoj studiji, su prvi u svetu i po tome. Možda, možda, to ima veze sa smrću. Poznat Srbin je rekao da u njegovoj zemlji ima 5 godišnjih doba: proleće, leto, jesen, zima i… rat. Možda je način da se to kompenzuje i preživi upotreba humora kao oružja?
Svoju kartu za ARK Regional Branding Symposium možete kupiti na sajtu
www.arksymposium.com. Organizator poziva da se rezervacije učine što ranije, jer je broj
mesta jako ograničen a broj prijava značajan.
Izvor: BIZLife
Foto: Promo
prolaznik
Obrni-okreni, po gospodinu, nas definiše rat i ratovanje. Mi jesmo drčni, borbeni i donekle sirovi, ali mi je ovakvo tumačenje ipak iščašeno i dato kroz prizmu devedesetih.