
Marko Rodić – Kada finansije susretnu tehniku
Nakon gotovo dve decenije u bankarskom sektoru, gde je rukovodio najkompleksnijim finansijskim procesima i kriznim reorganizacijama, Marko Rodić je odlučio da napravi hrabar zaokret u karijeri i prihvati poziciju generalnog direktora kompanije Heating & Cooling Expert, ovlašćenog distributera i servisnog centra za Daikin u Srbiji.
Svoje bogato iskustvo u upravljanju kreditnim rizikom, strukturiranju transakcija i strateškom razvoju sada koristi za unapređenje poslovnih modela u industriji klimatizacije, dok istovremeno ostaje veran svojim poslovnim principima: suština pre forme, upornost i razmišljanje izvan okvira.

Marko Rodić, generalni direktor kompanije Heating & Cooling Expert
- Kako ste se prilagodili novom radnom okruženju u kompaniji Heating & Cooling Expert d. o .o.?
Svaka kompanija ima svoju korporativnu kulturu i jedinstven sklop međuljudskih odnosa. Prvih nekoliko meseci bilo mi je potrebno ne samo da upoznam procese i osnovna tržišna pravila već i da se upoznam sa korporativnom kulturom Daikina, kako na nivou grupe tako i u okviru našeg lokalnog tima. Razumevanje, međusobna podrška i lojalnost brendu karakteristike su Daikinovog tima, koje mi prijaju i koje sam lako prihvatio. Saradnja sa timom je uspostavljena na osnovama međusobnog prilagođavanja, što mislim da je dobro i da nadograđuje kompaniju, jer izvlači najbolje iz svih nas.
- Koji je bio presudni momenat da se odlučite za prelazak u Heating & Cooling Expert?
Posle skoro 20 godina u bankarstvu, gde sam prošao skoro sve što se tiče procesa kreditnog rizika i odobravanja kredita, bilo je vreme za promenu. Sa kompanijom Heating & Cooling Expert imao sam priliku da se upoznam kroz programe Mokrogorske škole – svidela mi se slika kompanije koja ulaže u svoj tim, a da je menadžment svestan potrebe za stalnim unapređenjem. Sama odluka o izlasku iz sektora bankarstva bila je teška, s obzirom na to da je to moja zona komfora. Međutim, kroz razgovore sa timom u kompaniji Heating & Cooling Expert zagolicali su me novi izazovi i pomogli mi da donesem odluku o velikoj promeni.
- U novu industriju ste došli sa velikim iskustvom u finansijskom sektoru. Koliko vam to znanje pomaže u poslu kojim se sada bavite?
Poznavanje finansija je osnova upravljanja kompanijom i mnogo pomaže u donošenju bilo koje poslovne odluke, jer jasna je posledica svake odluke na finansijsko stanje i finansijski rezultat. Sa druge strane, morao sam da se prilagodim činjenici da sam deo industrije koja se bazira na mašinstvu i da su osnova za dobijanje posla tehnika i tehnička znanja. Morao sam da prihvatim svoja ograničenja – ja ne mogu da budem inženjer; kada se priča o tehničkim rešenjima, vodeću ulogu imaju kolege iz tima koje imaju veliko znanje i višegodišnje iskustvo.
- Da li ste već pokrenuli neke nove inicijative i projekte u okviru kompanije? Koje biste izdvojili kao najvažnije?
Novi ljudi uvek imaju i nove inicijative. Bankarski sektor ima vrlo agresivnu komercijalu i marketing, tako da neke od dobrih praksi gledamo da primenimo i u našoj firmi. Posvetili smo se sistemskom pokrivanju tržišta, proširenju uloge marketinga i trudimo se da naš trening centar dobije dodatnu dimenziju i direktnu vezu sa komercijalnim aktivnostima. Vrlo mi je važno da od tima dobijam transparentne povratne informacije kako neke projekte i inicijative treba prilagoditi karakteristikama tržišta.
- Koji su vaši prioriteti i planovi za ovu godinu kada je reč o daljem razvoju poslovanja kompanije?
S obzirom na to da mi, kao agenti Daikina, dvanaest godina dajemo tehničku podršku partnerima uvoznicima, a da smo od pre tri godine i sami počeli da uvozimo opremu, prioritetni cilj je stabilizacija ovog hibridnog modela, koji uključuje agenturu i distribuciju. Ovaj poslovni model treba povezati sa planiranim finansijskim rezultatom i očekivanjima centrale za dalji rast prometa Daikina.

Izvor: BIZLife
Foto: Goran Đukanović / Studio Photogenic, Daikin