Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marketinški mitovi o hrani koje smo dobro progutali!

    Šta je počelo prvo, studija o tome kako je piletina zdrava ili studija o tome kako su jaja loša za nas? Većina nutricionističkih saveta koje dobijamo su nebulozni: „masnoća vas goji“, „konzumirajući masti možete smršati“, „ugljeni hidrati su super“, „ugljeni hidrati su loši“. Korporativni cijevi se kriju iza ove konfuzije. Ali oni su i iza mnogih “činjenica” o hrani koje uzimamo zdravo za gotovo. Mnoge konvencionalne zdravstvene mudrosti su, zapravo, komercializovane mudrosti: rezultati lukavih marketinških kampanja ili studija koje su finansirale velike korporacije.

    “Doručak šampiona”

    boxers-858422_960_720Počnimo sa doručkom. Nema ubedljivog dokaza da će vam jutarnji obrok pomoći da smršate i osećate se super, ali je ideja o doručku kao najvažnijem obroku u toku dana uvrežena. Za ovaj mit možemo zahvaliti kompanijama koje proizvode žitarice. “Kelog” (“Kellog”) je, na primer, finansirao studiju koja je povezala doručak pun cerealija sa nižem BMI indeksom.

    Ovaj primer možemo videti i na slanini! 1920. Edvard Bernis je dobio zadatak da poveća potrošnju slanine u SAD-u. Njegovo rešenje za povećanje potrošnje slanine je bilo da navede ljude da je jedu više za doručak. Tako je on pitao doktore da potvrde njegovu tvrdnju da je obilni doručak bolji od slabijeg jer se time zamenjuje energija izgubljena tokom sna. Doktori su se složili, a Benis je “progurao” reklame o slanini kao idealnoj namirnici za doručak. Danas je u SAD-u više od 70 odsto ljudi jede za doručak.

    Šargarepa i vojska

    Neke od misterija o hrani idu i do visokih državnih vrhova. Ideja o tome da šargarepa pomaže poboljšanju noćnog vida potiče još iz vremena Drugog svetskog rata, kada se britanska vlada borila sa viškom šargarepa pomoću zagovaranja „činjenice“ da je upravo ona uzrok dobrog vida pilota. Sve je ovo dovelo do toga da je na milione Britanaca grčevito jelo šargarepu u nadi da će poboljšati vid.

    Iscedite istinusa

    Sok od pomorandže kao deo zdravog doručka je, takođe, plod marketinške kampanje. Kalifornija se 1908. godine suočila sa viškom pomorandži: potrošnja nije bila jednaka proizvodnji i trebalo je naći rešenje za to. Marketinški magovi su objavili oglas koji je zagovarao dobre strane konzumiranja ceđene pomorandže, a danas je retko ko izostavlja iz svoje jutarnje rutine.

    Kafa i deca

    Možda ste čuli da kafa sprečava razvoj i rast dece, ali to nije dokazano. Ovu priču je plasirao “Postum” kompanija koja je proizvodila bezkofeinski napitak. “Postum” je sebe predstavio kao alternativu kafi, a deo njegove marketinške kampanje bio je u tome što je iznosio loše činjenice o kafi i kofeinu, kao i širenju glasina da kofein sprečava rast i razvoj dece.

     

    Izvor: Bizlife

    Foto: Pixabay

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE