
Lov na tartufe kao doživljaj: Kako su dva brata pretvorila strast u brend poznat širom sveta
Zamislite da šetate gustim šumama Fruške gore, osluškujete šuštanje lišća pod nogama i pratite pažljivo dresirane pse koji njuše tlo tražeći skrivena blaga. U jednom trenutku, pas zastane, pogledom vas pozove, a vi se saginjete i iz zemlje vadite tartuf – mirisni, dragoceni plod prirode. To nije scena iz dokumentarca, već iskustvo koje danas možete doživeti u Srbiji, zahvaljujući brendu Damar Tartufi.
Ova ideja, kako kažu iz Damara, rodila se iz želje da ljudima približe jedinstveni svet tartufa, i to ne samo kroz gotove proizvode, već kroz autentično iskustvo potrage. „Mnogi znaju da su tartufi delikates, ali malo ko je imao priliku da vidi kako izgleda pravi lov, sa obučenim psima, u srcu prirode“, objašnjavaju. Njihova misija je jasna, da se otkrije skriveni potencijal Srbije, da ljudi osete uzbuđenje, povežu se s prirodom i uče o nečemu što je istovremeno i staro i gotovo mitsko.
Lov na tartufe traje u proseku oko dva sata, a iako postoji okvirna ruta, šuma uvek iznenadi. Psi su glavne zvezde, a kad pronađu tartuf, sledi najuzbudljiviji deo – iskopavanje skrivenog blaga. „To je momenat kada svi zadrže dah“, kažu domaćini. I ono što je najlepše, svako se iz šume vraća sa svojim komadom tartufa.
Najveće nalazište crnog tartufa u Srbiji je Fruška gora, ali ih ima i širom Šumadije, Pomoravlja, Braničevskog okruga i juga zemlje. Najskuplji, beli tartuf, nalazi se samo na retkim mestima – pre svega u dolini reke Save, kod Obedske bare. Sezona za crne tartufe traje praktično tokom cele godine, dok je letnji tartuf najzastupljeniji od juna do septembra.

Lov na tartufe u organizaciji Damar Tartufi
Ono što Damar Tartufi čini posebnim nije samo doživljaj u prirodi. Njihova ponuda uključuje i edukaciju i degustaciju u njihovom objektu u Skadarliji, a uskoro i radionice kuvanja s tartufima. „Naša vizija je da širimo svest o srpskim tartufima kako bi dobili zasluženo mesto na hedonističkoj mapi sveta“, ističu oni.
View this post on Instagram
Naziv „Damar“ nije slučajan. On simbolizuje život, puls, ali i porodičnu povezanost – Danijela i Marka, koji stoje iza ovog projekta. Od 2014. godine do danas, izgradili su brend koji sarađuje s preko 300 ugostiteljskih objekata i izvozi srpske tartufe na gotovo sve kontinente. Njihova priča nije samo poslovna, ona je emotivna, porodična, iskrena. I pre svega, posvećena očuvanju prirode i promociji Srbije, složićemo se, ipak je to ono najbitnije.
„Lov na tartufe nije samo šetnja kroz šumu. To je kao da ste deo ‘Nacionalne geografije’, uživo. Sa mirisima, uzbuđenjem i nagradom na kraju“, poručuju oni svima koji se još uvek dvoume. Jer iz ovakve šume se ne izlazi praznih ruku – ni metaforički, ni bukvalno.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Jovan Kragović
Foto: Damar Tartufi