LinkedIn alat koji sigurno ignorišete: Ključan je za profesionalni uspeh

Većina ljudi zna da je važno održavati ažurirane ključne delove svog LinkedIn profila: jasan rezime karijere i ciljeva, spisak prethodnih radnih mesta i ključna postignuća u svakom od njih, sertifikate ili diplome koji potvrđuju veštine, i naravno, fotografiju koja ističe najbolju profesionalnu verziju.

Međutim, viši regruter Kathleen Nolan kaže da je jedan LinkedIn alat često zanemaren i „nedovoljno iskorišćen“, iako može značajno doprineti isticanju vašeg profila: sekcija sa preporukama.

Preporuke na LinkedIn-u su zapravo „mala svedočenja o tome kako je raditi sa vama i kako je biti član tima u kojem ste vi“, objašnjava Nolan za CNBC Make It.

Želite posao iz snova? Ovo su najtraženije veštine – poslodavci ih obožavaju

„Ne vidim mnogo ljudi koji popunjavaju ovu sekciju na svom LinkedIn profilu, a mislim da ona može imati veliki uticaj.“

Ove preporuke mogu biti od kolega, pa čak i prijatelja, ako ste zajedno radili na velikim ličnim projektima, kaže Nolan.

Regruteri koji pregledaju vaš profil mogu to smatrati dodatnim plusom ako osoba koja daje preporuku ima dobro razvijen LinkedIn profil, ako je radila u poznatoj firmi ili ako je na menadžerskoj poziciji, rekao je Gorick Ng, savetnik za karijere sa Harvard-a i autor knjige „The Unspoken Rules“.

„Što ste viši u hijerarhiji, to je pozicija atraktivnija ili kredibilnija“, dodao je Ng.

Kako zatražiti LinkedIn preporuku?

Kada se obraćate za preporuku, naglasite da gradite svoj LinkedIn profil i objasnite koje su vaše ciljevi (na primer, ako tražite posao u određenoj oblasti).

Objasnite zašto ste se setili te osobe i konkretno koje uvide želite da podele. Na primer, možete navesti da je ta osoba bila vaš direktni menadžer na projektu koji je imao određen uticaj i da je imala priliku da vidi kako ste obavljali konkretne zadatke (A, B i C).

U ove praznine možete uneti tehničke i meke veštine koje su važne za poziciju koju tražite, poput prevazilaženja očekivanja ili solidnog poznavanja analize podataka. Na kraju, obavestite ih da preporuka može biti i vrlo kratka – samo jedna ili dve rečenice, i da nema pritiska ako nemaju vremena.

Bivša direktorka Gugla otkriva: Kako ostaviti neizbrisiv utisak na poslodavca?

Fokusirajte se na tri zaista snažne preporuke, savetuje Ng: „Kvalitet je važniji od kvantiteta.“

„Nije samo važno šta možete da uradite, već ko ste kao osoba“

Ova lična svedočenja o tome kakav ste kolega mogu biti dobar način da pokažete meke veštine koje možda ne dolaze do izražaja na vašem profilu, CV-u ili motivacionom pismu.

Regruteri žele da zaposle ljude koji mogu da pokažu da su prilagodljivi, komunikativni, sposobni za rešavanje problema, imaju emocionalnu inteligenciju i dobro rade u timu, kaže Nolan.

„Nije samo važno šta možete da uradite, već ko ste kao osoba“, dodaje ona. „Ne morate biti najbolji prijatelji sa svima sa kojima radite, ali svakako, održavanje toplog i profesionalnog radnog odnosa ključno je za obavljanje dobrog posla.“

Korišćenje svih aspekata vašeg mrežnog kruga je ključno za probijanje u tržištu rada koje Nolan opisuje kao daleko od normalnog. Zapošljavanje je smanjeno, a radnici su zabrinuti zbog mogućih masovnih otpuštanja i predstojeće recesije.

„Preporuka je uvek najbolji način da se uđe u firmu. Ako imate prijatelja koji radi u određenoj kompaniji, ako poznajete menadžera za zapošljavanje, ako znate nekog ko može da pruži toplo uputstvo, to je siguran način da makar stavite nogu na vrata, ako ne i celu nogu“, zaključuje ona.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE