Kraj jedne ere – donekle: Ana Vintur se povlači sa mesta glavne urednice VOGUE magazina
Tokom sastanka sa zaposlenima, Ana Vintur (Anna Wintour)je objavila da se povlači sa pozicije glavne urednice američkog izdanja Vogue-a, koju obavlja od 1988. godine. Ipak, nastaviće da radi kao glavna direktorka za sadržaj u kompaniji Condé Nast i kao globalna urednička direktorka Vogue-a.
Kada je reč o njenom nasledniku u SAD, Wintour je najavila otvaranje nove funkcije: šef uredničkog sadržaja. Ideja ove reorganizacije je da je oslobodi svakodnevnih uredničkih obaveza kako bi mogla da se više posveti svetskim tržištima Vogue-a.
Kao glavna direktorka za sadržaj u Condé Nastu, Wintour nadgleda sve brendove na globalnom nivou, uključujući Wired, Vanity Fair, GQ, AD, Condé Nast Traveler, Glamour, Bon Appétit, Tatler, World of Interiors, Allure i druge – izuzev The New Yorker-a.
Odrasla u novinarskom okruženju
Wintour je odrasla u novinarskom okruženju: njen otac je bio urednik London Evening Standard-a od 1959. do 1976. godine, što ju je navelo da karijeru započne u modnom novinarstvu u dva britanska magazina. Potom se preselila u SAD, gde je radila u časopisima New York i House & Garden. Godine 1985. vratila se u Veliku Britaniju kako bi postala glavna urednica britanskog Vogue-a, ali se već 1988. vratila u Njujork da bi nasledila Grace Mirabellu na čelu američkog Vogue-a. Od 2013. obavljala je i funkciju umetničke direktorke Condé Nasta.
Poznata je i po saradnji sa Kostim institutom Metropoliten muzeja umetnosti, koji je 2014. godine i dobio ime po njoj. Od 1995. predsedava organizacijom godišnjeg Met Gala događaja, a prema pisanju Business Insider-a, njeno vođstvo je doprinelo prikupljanju oko 186 miliona dolara za Institut. Samo ove godine, Met Gala za izložbu „Superfine: Tailoring Black Style“ prikupila je rekordnih 31 milion dolara.
Wintour je dugogodišnji pristalica Demokratske partije, organizovala je velike donatorske događaje za kandidate poput Baracka Obame i Hillary Clinton, koja je 2016. godine dobila i prvu predsedničku podršku u istoriji Vogue-a.
Kritikovana zbog nedovoljno raznolikosti u kompaniji
Ipak, Wintour i Condé Nast bili su i predmet kritika zbog nedostatka raznolikosti i odnosa prema crnim i zaposlenima drugih rasa. Izveštaji o „toksičnoj kulturi“ u Bon Appétit-u doveli su do ostavke Adama Rapoporta. U e-mailu iz 2020. godine, koji je procureo do Page Six-a, Wintour je priznala da „Vogue nije dovoljno učinio da istakne i pruži prostor crnim urednicima, piscima, fotografima, dizajnerima i drugim kreativcima“.
Iako naslednik još uvek nije imenovan, ranije se nagađalo da bi to mogla biti Chioma Nnadi, koja trenutno obavlja funkciju šefice uredničkog sadržaja britanskog Vogue-a. Ko god da bude izabran od strane Condé Nasta (i same Wintour), može biti siguran da će naslediti veoma velike – i tamne – naočare za sunce.
Wintour je preuzela šire odgovornosti pre oko četiri godine, kada je Condé Nast prvi put reorganizovao svoju globalnu uredničku strukturu, ujedinivši timove širom sveta. Od tada su glavne urednike Vogue-a u zemljama poput Japana, Kine, Indije, Tajvana, Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Španije, Nemačke, Italije i Bliskog istoka zamenile funkcije šefova uredničkog sadržaja.
Wintour se često smatra jednom od najuticajnijih – ako ne i najuticajnijom – osobom u modnoj industriji, a svoj status slavne ličnosti duguje i brojnim pop-kulturnim referencama – od izmišljenog lika koji tumači Meryl Streep u filmu Đavo nosi Pradu, do dokumentarca The September Issue R.J. Cutlera. Njena prepoznatljiva kratka frizura i prevelike naočare postale su simbol njenog imidža daleko izvan sveta mode i izdavaštva.