Korporativna kultura kroz muziku Željka Aćimovića

Kada finansijski direktor jedne uspešne IT kompanije postane frontmen internog benda koji pobedi na našem velikom muzičkom takmičenju kompanijskih bendova – BIZbendovi, jasno je da se iza brojeva krije mnogo više od budžetskih tabela. Željko Bruce Aćimović, CFO firme EIM d.o.o. i pevač beogradskog „Iron Maiden” tribjut benda „Rainmaker”, pokazao je kako muzika i biznis mogu da se ukrste na najneočekivanijim mestima – i donesu pobedu.

„Moj dolazak u kompaniju EIM d. o. o., u martu prošle godine, na poziciju finansijskog direktora, otvorio je nekoliko vrata – ne samo u pogledu unapređenja finansijske prezentacije i poslovne strategije već i u potpuno neočekivanom pravcu: muzike”, priseća se Aćimović.

Kaže da je talenat među kolegama već postojao, ali nedostajala je povezujuća energija: „Na jednoj večeri direktor me pitao da li sam raspoložen da formiramo bend, jer i sâm sam muzičar. Rekao sam: ’Naravno!’ Kada smo prvi put zasvirali zajedno, znao sam – ’fEIMus’ ima ’ono nešto’.”

Upravo ta energija vodila ih je do nastupa na takmičenju BIZBendovi 2024.

„Na tonskoj probi, dok smo posmatrali druge bendove, shvatio sam da nije dovoljno samo odsvirati dobro. Moraš doneti priču, autentičnost, moraš biti spektakl. Tada sam rekao timu: ’Večeras ne izlazimo kao još jedan bend – mi izlazimo kao ’fEIMus’. Mi moramo biti više od muzike, moramo biti doživljaj.’ I jesmo. I pobedili smo”, kaže Željko, dodajući da ih je od samog početka vodila ideja zajedništva i emocije, a ne puka tehnika.

Ta pobeda kasnije je poslužila kao most ka sledećim fazama njegovog muzičkog puta. Poredeći uloge u tribjut bendu „Rainmaker” i internom bendu „fEIMus”, Aćimović ističe kontraste, ali i komplementarnost tih svetova.

„U tribjut svetu si jer bezrezervno voliš bend koji predstavljaš. U mom slučaju, to je ’Iron Maiden’. Na te nastupe publika ne dolazi da te otkrije – ona dolazi jer već voli ono što joj donosiš. Imaš moćnu bazu fanova, entuzijaste koji znaju svaku notu i svaki tekst, što stvara posebnu vrstu odgovornosti, ali i intenzivnu razmenu energije”, ističe Željko, koji nedavni nastup „Rainmakera” u Domu omladine, pred skoro 1000 ljudi, opisuje kao trenutak čiste energije.

Nasuprot tome, „fEIMus” je, kako kaže, muzičko lice poslovnog sveta: „Tu publika ne dolazi kao fan muzičkog žanra, već kao kolega, prijatelj, neko ko te poznaje u odelu i kravati. Tu moraš da ih osvojiš. Moraš da im daš razlog da te prate.”

Upravo ta dvostruka uloga, kako kaže, pomogla mu je da razvije širok spektar emocija i izražajnosti – bilo pred fanovima metala ili kolegama iz računovodstva. I jedno i drugo, kaže Željko, gradi most poverenja sa publikom. Taj spoj vodi ka širem uticaju u korporativnoj kulturi:

„Prvi radni dan nakon pobede bio je, bez preterivanja – nestvaran. Čestitke su stizale sa svih strana, a ono što je najlepše jeste što tu pobedu nismo doživeli kao uspeh samo nas iz benda, već kao zajednički trijumf cele kompanije. I to nije bila samo formalnost – zaista smo svi to tako osećali. Svaki softver developerworkflow specialistadministratortechnical support – svi su pobedili zajedno sa nama. Ono što je tada pobedilo nije bio samo bend, već duh tima.”

Pobeda je, kaže, probudila novu energiju u firmi – ljudi su se više družili, započinjali neformalne inicijative, zbližavali se i van posla.

„Shvatio sam tada da korporativna kultura u EIM-u nije samo niz vrednosti na papiru – ona zaista živi među ljudima. Muzika nas je povezala na nov način, kao ljude, kao prijatelje. I to se i danas oseća u svakom zajedničkom projektu, na svakom sastanku, na svakoj pauzi za kafu. Stvorili smo poželjni ambijent za rad, poslovni ambijent koji poštuje i ceni talente”, naglašava naš sagovornik.

Na pitanje da li postoji pesma koju nikada ne bi pevao uživo, Aćimović odgovara promišljeno:

„Ima pesama koje su toliko lične da ih čovek nosi u sebi tiho, bez potrebe da ih deli sa publikom. I ima pesama koje poštujem toliko da ih ne bih lako uzeo da izvedem bez osećaja da im mogu pristupiti sa punim poštovanjem. Ne bih rekao da postoji ’zabranjena pesma’, ali svakako postoje one koje traže poseban trenutak, zrelost i unutrašnju spremnost. I to je ono što volim u muzici – što zna da sačeka pravi trenutak da iz tebe izađe. Do tada je poštuješ – i ćutiš.”

U tom kontekstu, Željko pominje i snažan nastup kolega iz benda „B®and Protection”, koji su izveli jednu takvu pesmu. Kada govori o budućnosti korporativne muzike, frontmen grupa „Rainmaker” i „fEIMus” ističe značaj inicijativa poput BIZBend takmičenja.

„Apsolutno verujem da je koncept poput BIZBendova jedna od najinovativnijih inicijativa koja razbija klasične korporativne barijere. Ne samo da jača timski duh unutar kompanija već i stvara mostove između firmi i ljudi koji se možda nikada ne bi sreli na ’poslovnim osnovama’, ali se lako povežu kroz muziku. Mi smo i nakon takmičenja ostali u kontaktu sa kolegama iz drugih bendova. Čak smo, prilikom organizacije jednog našeg panela i prezentacije, pozvali muzičare iz BIZBend zajednice da nastupimo zajedno”, objašnjava finansijski direktor EIM-a.

Te večeri kada je održano takmičenje BIZBendova, scena je bila prepuna energije, ali i iskrenog poštovanja između ljudi, koji su, pre svega, kolege iz poslovnog sveta, ocenjuje popularni Bruce. Kako kaže, upravo ta atmosfera podrške i kreativne razmene ključna je za održavanje duha zajedništva u poslovnom svetu.

„Kada pričamo o tome drugima, kolegama iz drugih kompanija, često prvo naiđemo na iznenađenje – ali čim čuju kako sve to funkcioniše, svi shvate koliko je ova inicijativa zapravo dragocena”, objašnjava Aćimović i dodaje da su BIZBendovi stvorili prostor u kojem su kolege iz različitih branši pokazale da talenat i emocija nemaju hijerarhiju.

„Još jednom – sve pohvale za ideju, za organizaciju i za celokupan duh BIZBendova. Iz naše perspektive, vi ste ovom inicijativom pokrenuli nešto što već sada možemo da zovemo tradicijom. Nastavite s dobrim radom – EIM d. o. o. vam pruža punu podršku!”

Kao čovek koji balansira između Excel tabela i rok rifova, Željko Aćimović je pokazao da ni finansije ni muzika ne moraju biti svetovi za sebe. Kada se spoje na pravom mestu, odnosno na BIZBendovima, tada nastaje – „fEIMus”. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

Foto: Stefan Jovanović / BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE