
Kibid – Ishrana beba između nauke i roditeljskih izbora
U svetu ishrane beba, gde emocije često nadjačavaju informacije, jedna kompanija odlučno stoji iza nauke, podrške i odgovorne komunikacije, poručuje u intervjuu za BIZLife Dragana Đujić, direktorka kompanije Kibid. Kako ističe, kroz saradnju sa stručnjacima, edukaciju roditelja i beskompromisan kvalitet proizvoda, misija kompanije je jasna: obezbediti najbolju moguću negu za one najosetljivije, bez osude i bez predrasuda.
- Ishrana beba je osetljiva tema i često izaziva različita mišljenja. Da li su formule za dohranu i dalje stigmatizovane kod nas i kako se borite protiv tih predrasuda?
Apsolutno je tačno da je reč o temi koja pokreće emocije i različita mišljenja. Upravo je zato ne smemo zaobilaziti, a još manje zanemarivati. Naš pristup počinje sa dubokim poštovanjem prema činjenici da je dojenje najbolji i najprirodniji izbor za ishranu beba. Međutim, svesni smo, takođe, da svaka porodica ima svoju priču, te da postoje situacije kada dojenje nije moguće.
U takvim trenucima, podrška, a ne osuda, treba da bude odgovor. Naš cilj nije da menjamo prirodu, već da pružimo rešenje kada ono postane neophodno – uz maksimalno poštovanje nauke, etike i roditeljskog izbora. Verujemo da informisana odluka ne sme biti stigmatizovana, već osnažena. Upravo zato ulažemo u edukaciju, komunikaciju sa stručnjacima i dostupnost proizvoda kroz proverene, odgovorne kanale.
- Zakon vam ne dozvoljava da otvoreno govorite o dohrani, a roditelji žele da znaju sve kada naiđu na prve probleme. Kako uskladiti ta ograničenja sa njihovom potrebom za informacijama?
Zakon o oglašavanju, preporuke SZO i etički kodeksi, koje poštujemo, postavljaju jasne granice, ali i mi smo ih prihvatili upravo zato što verujemo u odgovornu komunikaciju. Verujemo da poverenje ne dolazi kroz agresivne poruke, već kroz integritet.
Naš odgovor na ograničenja nije ćutanje, već partnerstvo sa zdravstvenim radnicima – koji su, po SZO smernicama, najbolji sagovornici svake majke, bilo da doji ili koristi formulu. Mi ih ne zamenjujemo, mi ih podržavamo. Kroz edukaciju, donacije i zajednički rad, želimo da majke dobiju informacije koje su im potrebne – na pravi način, u pravom trenutku, od pravih ljudi.

Dragana Đujić, direktorka kompanije Kibid
- Nutricia ulaže mnogo u istraživanja. Možete li objasniti razliku između ishrane zdrave i bolesne dece? Koliko su formule danas prilagođene različitim potrebama?
Nutricia ne gleda na ishranu samo kao na nutritivni unos, već kao na deo terapije, razvoja i emocionalne sigurnosti deteta. Naše formule su rezultat višedecenijskog istraživanja koje se ne završava kada proizvod izađe iz fabrike – naprotiv, tada za nas sve tek počinje.
Majčino mleko je nešto najsavršenije što je priroda stvorila i ono je naš uzor, ne konkurencija. Naš naučni tim neprekidno radi na tome da formule što bolje odgovore na kompleksne potrebe dece – bilo da je reč o imunološkom razvoju, digestivnim problemima, alergijama ili posebnoj nezi prevremeno rođene dece.
Kada vidite spokojnu bebu koja mirno spava i roditelje koji se prvi put nasmeju posle neprospavane noći – znate da svaki sat rada ima smisla.
- Kako roditelji mogu da budu sigurni u kvalitet proizvoda kao što su Aptamil i Bebelac? Šta sve prethodi tome da jedna formula stigne do prodaje?
Naš posao počinje tamo gde prestaje kompromis. Radimo u kategoriji koja ne trpi greške – jer naši korisnici su oni najosetljiviji: novorođenčad, bolesna deca, prevremeno rođene bebe. Zato su standardi koje primenjujemo najviši mogući – ne zato što moramo, već zato što verujemo da je to jedini mogući pristup ovom poslu. Svaka serija prolazi kroz višestruke kontrole, kako na strani proizvođača tako i pri svakom uvozu. Svaki proizvod registruje Ministarstvo zdravlja RS. Kada proizvod stigne do roditelja – to je rezultat posvećenosti svakog pojedinca u lancu.
- Pokrenuli ste NutriciaStore.rs, prvu zvaničnu onlajn prodavnicu ovih brendova kod nas. Kako su roditelji reagovali i da li primećujete promene u načinu kupovine?
NutriciaStore.rs je mnogo više od prodavnice. To je projekat koji spaja našu misiju, našu etiku i našu viziju. Pokrenuli smo ga sa jednim ciljem: da budemo tamo gde su roditelji – u trenucima kada im je najpotrebnije.
Svesni smo da neki od naših proizvoda predstavljaju više od hrane – oni su često nutritivna terapija koja pomaže detetu, ali i vraća spokoj roditelju. Želeli smo da omogućimo brz, siguran i pouzdan put do tih proizvoda – bez lutanja po apotekama, bez čekanja, bez stresa.
Svaka porudžbina na ovom sajtu za nas je priča. Kao ona o ocu koji je iz Banjaluke doveo dete na pregled u Beograd. Kada je bez problema pronašao redak preparat zahvaljujući našoj onlajn platformi – znali smo da smo na pravom putu.
- Godinama sarađujete sa lekarima i stručnjacima. Koliko vam je važna ta saradnja, posebno danas, kada roditelji često traže savete na internetu?
Saradnja sa zdravstvenim radnicima je temelj našeg rada. To nije samo zakonska obaveza – to je naš izbor, jer verujemo u medicinu, nauku i zajedničku odgovornost prema najmlađima. U vremenu kada se informacije često traže na neproverenim mestima, mi gradimo most između struke i roditelja. Edukujemo, podržavamo, slušamo – jer verujemo da je samo tako moguće očuvati poverenje i doneti pravu preporuku za svaku bebu.
Želim da istaknem da Srbija i region imaju izuzetne lekare, eminentne stručnjake i to je nešto što, i kao pojedinci i kao zajednica, treba da respektujemo. Oni su čuvari zdravlja nas i naše dece, a to je nešto najdragocenije.
- Pored formula, nudite i druge proizvode. Da li planirate proširenje ponude i kako donosite te odluke?
Verujemo da je snaga u fokusu. Zato ostajemo verni onome u šta verujemo – kliničkoj ishrani i formulama za najosetljivije korisnike. Sve drugo što unosimo u naš portfolio mora biti u skladu sa tim vrednostima.
Ne uvodimo nove proizvode zbog trenda, već zbog potrebe. Tako smo pažljivo odabrali i WaterWipes – maramice koje po sastavu i filozofiji odgovaraju našem standardu: 99,9 odsto vode, 0,1 odsto voćnog ekstrakta. Jednostavno, čisto, bez kompromisa.
Isto važi za svaki sledeći korak. Naš kompas nije tržište, već korisnik. Ako znamo da nešto može doprineti zdravlju, sigurnosti ili jednostavnosti života roditelja – onda to postaje naš cilj.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Filip Šobot