
Kako Vulkan uspeva da nađe balans između savremenih trendova i tradicije?
Vulkan izdavaštvo, jedna od vodećih izdavačkih kuća u regionu, izgradilo je svoju reputaciju zahvaljujući kvalitetnim naslovima koji zadovoljavaju raznolike čitalačke ukuse. Od osnivanja, 2013. godine, Vulkan svake godine objavljuje više od 400 novih izdanja, prateći savremene trendove i promovišući domaće autore.
Uspeh izdavaštva leži u balansiranju između digitalnog marketinga i tradicionalnih kanala, kao i u posvećenosti održavanju visokih standarda u književnosti, čak i u eri ubrzane digitalizacije, objašnjava u razgovoru za BIZLife Marija Mladenović, direktorka marketinga Vulkan izdavaštva.
- Vulkan izdavaštvo je prepoznato kao jedna od najznačajnijih izdavačkih kuća u regionu. Kako uspevate da održavate tu poziciju i iz godine u godinu rastete?
Od osnivanja, 2013. godine, Vulkan izdavaštvo svake godine u aktivnoj ponudi ima više od 2000 naslova i oko 400 novih izdanja. Naša poslovna strategija temelji se na prepoznavanju i oblikovanju čitalačkog ukusa kako sadašnje generacije tako i budućih generacija, s ciljem da pružimo kvalitetne naslove koji zadovoljavaju najviše standarde. Naš zadatak je da pravovremeno predstavimo izdanja koja će zadovoljiti raznolike čitalačke potrebe, a posvećenost tome osigurava da se čitaoci stalno vraćaju takvim delima i jača našu motivaciju da nastavimo s obogaćivanjem ponude.

Marija Mladenović, Vulkan izdavaštvo (Petar Đorđević)
- Vulkan izdavaštvo sve više promoviše domaće autore. Među njima su Miodrag Majić, Jovana Dišić, Dušan Miklja, Filip Grbić, Žaneta Đukić Perišić… Koje su karakteristike koje tražite kod autora sa kojima sarađujete?
Vulkan izdavaštvo intenzivnije radi na odabiru kvalitetnih romana iz oblasti domaće književnosti, koji svojim britkim i prepoznatljivim stilom privlače publiku svih generacija. Odabir takvih knjiga temelji se na težnji da pružimo čitaocima dela koja će odoleti vremenu. Pri selekciji novih rukopisa, prioritet su nam radovi koji ne samo da ispunjavaju visoke standarde umetničkog izraza već i nude univerzalne tematske vrednosti. Iako težimo da u budućnosti povećamo obim domaće produkcije, ne želimo da dovedemo u pitanje kvalitet u korist kvantiteta.
- Nedavno je Vulkan objavio knjigu Karolajn Salivan „Tejlor: Iz ere u eru”, u kojoj je slavna pevačica Tejlor Svift prikazana kao uspešna poslovna žena i borac za prava žena. Kako je domaća publika reagovala na tu priču?
Knjiga o životu i delu Tejlor Svift naišla je na izvanredno prihvatanje. Tejlor je posebno zanimljiva tinejdžerima, jer se mnogi od njih pronalaze u njenim pesmama, a u ovoj knjizi očekuju ih mnogobrojni detalji i zanimljivosti iz njenog života. S druge strane, ova knjiga može biti zanimljiva i onima koji započinju sopstveni biznis, jer njena pažljivo planirana karijera i strateški pristup mogu poslužiti kao velika inspiracija. Možda će vas iznenaditi koliko ljudi iz vašeg okruženja, za koje možda ne biste očekivali, zapravo, pripada Svifti klubu.
- Vaša poslovna karijera u marketingu obuhvata rad u različitim industrijama, uključujući muziku i film. Kako vam je to iskustvo pomoglo u vođenju marketinga u Vulkanu?
Knjige, film i muzika moje su tri velike ljubavi. Tokom rada u filmskoj industriji shvatila sam značaj dugoročnog planiranja. Fasciniralo me je to što veliki svetski filmski studiji razvijaju strategije za pet i više godina, što je ključ za uspešno upravljanje velikim projektima. U muzičkoj industriji otkrila sam moć digitalnih servisa. Zahvaljujući digitalizaciji, brojna stara i zapostavljena izdanja, kao i mnoga savremena, oslobodila su se stega i uređivačke politike medija. Kvalitetna muzika nalazi put do slušalaca, kao što, na moje veliko zadovoljstvo, i dobre knjige pronalaze svoje čitaoce. Duboko verujem u važnost planiranja. Sa svojim timom se unapred dogovaram o većini aktivnosti, jer dobra organizacija omogućava svakom članu tima da efikasno obavlja svoje zadatke i doprinosi postizanju zajedničkih ciljeva. Ovo je posebno važno kada je reč o pripremi velikih događaja, kao što su Vulkanov i Beogradski sajam knjiga, koji se održavaju u oktobru.

Marija Mladenović, Vulkan izdavaštvo (Petar Đorđević)
- Vulkan je najprisutniji izdavač u oblasti digitalnog marketinga i PR-a. Da li i kako uspevate da održite taj tempo i kvalitet?
Digitalni marketing doživljava značajne promene, naročito sa sve većim uticajem veštačke inteligencije. S obzirom na ubrzan razvoj tehnologije, naša strategija u digitalnom marketingu fokusira se na korišćenje najboljih alata i kanala na našem tržištu. Mogućnost konstantnog uvida u rezultate kampanja i analitiku omogućava nam da precizno merimo efikasnost i pravovremeno prilagodimo marketinške aktivnosti. Paralelno s digitalnim marketingom, naš tim je posvećen i PR komunikaciji s konvencionalnim medijima. Ova kombinacija omogućava sinergiju između digitalnih i tradicionalnih kanala i pruža sveobuhvatan pristup u izgradnji i održavanju odnosa sa ciljanom publikom.
- U Vulkanu ste već šest godina. Kako se kompanija promenila tokom tog perioda i na koje projekte ste posebno ponosni?
Kada sam, pre šest godina, započela rad u Vulkan izdavaštvu, odmah sam prepoznala želju za usklađivanjem sa modernim trendovima. Ovaj pristup je usmeren na oblikovanje čitalačkog ukusa budućih generacija i adaptaciju našeg rada u skladu sa najnovijim tehnologijama. Tokom godina kontinuirano smo učili i napredovali zajedno sa našim čitaocima, oslanjajući se na novitete u tehnologiji i moderan pristup poslu. Jedan od naših značajnih uspeha jeste objavljivanje deset specijalnih, redizajniranih izdanja knjiga za sva vremena. Ova izdanja su koncipirana pre svega s namerom da budu vrednost koja se može preneti budućim generacijama. Veoma smo posvećeni i organizaciji književnih večeri i susreta pisaca i čitalaca. Ti događaji su važan podsetnik na to da je knjiga i dalje značajno utočište od svakodnevnog stresa i ubrzanog tempa života.
VULKAN IZDAVAŠTVO SVAKE GODINE U PONUDI IMA VIŠE OD 2000 NASLOVA I OKO 400 NOVIH IZDANJA
- Kako vidite budućnost Vulkan izdavaštva, generalno posmatrano, ali i u kontekstu podrške domaćim autorima?
Namera nam je da nastavimo u smeru koji smo zacrtali. Verujem – i očekujem – da će se naša izdavačka kuća još više izdvojiti po kvalitetu naslova i dopreti do novih čitalaca na mnogo širem prostoru. Vulkan izdavaštvo je već prepoznato kao ozbiljna i pouzdana kompanija koja se izdvaja po svom pristupu kvalitetu i raznolikosti – kako u izboru svetskih bestselera tako i u predstavljanju domaće književnosti i izvanrednih dečjih knjiga. Upravo zbog te posvećenosti stekli smo poverenje čitalaca, za šta smo im duboko zahvalni. Ipak, uspeh koji smo postigli u očuvanju značaja knjige u eri digitalizacije potvrđuje da knjige i dalje igraju važnu ulogu u životima čitalaca.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Petar Đorđević