
Kako reputaciju brendova ugrožavaju Mask i AI
Novo međunarodno istraživanje otkriva da brendovi danas više nego ikada rizikuju narušavanje ugleda – ne zbog sopstvenih grešaka, već zbog kontroverznih ličnosti s kojima se povezuju i neregulisane upotrebe veštačke inteligencije u komunikaciji i oglašavanju.
Kome brend veruje – a ko ga može ugroziti?
Prema podacima iz sveobuhvatnog istraživanja sprovedenog među stručnjacima za odnose s javnošću iz 17 zemalja, čak 30% ispitanika smatra da saradnja s javnim ličnostima poput Elona Maska može ozbiljno naškoditi brendu, bez obzira na direktno učešće kompanije u eventualnim kontroverzama. Njegove česte izjave, prisustvo u medijima i sve izraženije polarizujuće ponašanje učinili su ga simbolom reputacionog rizika u digitalnom dobu.
Još značajnija pretnja ogleda se u upotrebi – i zloupotrebi – veštačke inteligencije. Sve je više primera u kojima brendovi, u želji da budu prvi u inovacijama, gube kontrolu nad sopstvenim narativom. Korišćenje AI alata bez jasnih etičkih smernica može dovesti do širenja netačnih informacija, manipulacije korisnicima i gubitka poverenja potrošača, prenosi Dev.ua.
Stručnjaci upozoravaju da transparentnost i odgovornost u korišćenju novih tehnologija postaju ključni elementi reputacionog menadžmenta. Kompanije koje ignorišu tu realnost – rizikuju da se nađu u središtu skandala.
KOMPLETAN TEKST PROĆITJTE NA NAŠEM PORTALU WEBMIND.
Izvor: BIZLife
Foto: DALL-E3