
Kako je, kroz ljude, kulturu i employer branding, izgrađeno „Zdravlje” koje pripada budućnosti
Postoji trenutak u životu svake organizacije kada promena prestane da bude plan i postane realnost. Taj trenutak se desio 2021. godine, kada je „Zdravlje” prešlo u vlasništvo Frontier Biopharma, farmaceutskog investitora (UK, London). Posle dugog perioda provedenog u okviru velikih globalnih sistema, dobili smo priliku da sami definišemo kako želimo da radimo, ka čemu želimo da idemo i kojim tempom želimo da se krećemo.
Piše: Nevena Milanović, HR & Communications Business Partner
Od samog početka postalo je jasno da imamo nešto što se ne može izgraditi preko noći. To je stručnost i stabilnost timova koji u našoj fabrici u Leskovcu rade decenijama i poznaju svaki detalj procesa. To je znanje koje se stiče praksom i predanim radom na proizvodima sa višedecenijskim standardima kvaliteta, a ne samo prezentacijama i planovima.
Istovremeno se iskristalisalo da želimo više: efikasnije procese, savremeniji stil upravljanja i način razmišljanja. Ovom pristupu je doprinelo i pojačanje timova otvaranjem kancelarije u Beogradu, što je dodatno obogatilo naš rad novim praksama i povezalo nas sa talentima drugačijih profila i karijernih puteva.

Tamara Vasojevic – Group HR Director
U protekle četiri godine ta dva pravca su se susrela. Upravo na tom mestu počinje nova faza „Zdravlja”.
Umesto deklarativnih poruka, izabrali smo da se bavimo stvarima koje se zaista vide i prepoznaju interno. Pored prilagođavanja organizacione strukture budućim potrebama kompanije, krenuli smo da uređujemo HR procese, jedan po jedan, trudili se da ih učinimo praktičnijim, jasnijim i svrsishodnijim u okruženju u kojem radimo. Počeli smo od konsolidacije ključnih HR procesa, uključujući postepeno unapređenje bazičnih praksi i jasnije oblikovanje C&B okvira, čime smo postavili stabilan temelj za dalje razvojne inicijative.

Nevena Milanovic – HR & Communications Business Partner
Svesno smo širili profile kandidata i zapošljavali ljude iz različitih industrija, kako bismo uneli nova znanja i perspektive. Posebnu pažnju posvetili smo iskustvu kandidata – kroz fer odnos, jasne informacije i organizovan proces od prvog kontakta do prvog dana u kompaniji. Isti pristup primenili smo i na ostale procese, od „onbordinga” i praćenja učinka do razvoja talenata i komunikacije.
U isto vreme, proces odlučivanja postao je brži, jer su koraci odobravanja pojednostavljeni, pa je vreme između nastanka problema i definisanja rešenja sada mnogo kraće. To je promenilo ritam rada, ubrzalo projekte, saradnju među sektorima i osnažilo ljude da preuzmu inicijativu kada je to najvažnije.
Radi približavanja dva biznisa, dve lokacije i jačanja saradnje kroz manje formalne HR procese, pokrenuli smo niz inicijativa koje su ljudima omogućile da bolje razumeju jedni druge. Pokrenuli smo međusektorske prezentacije, da bismo prikazali kako se procesi međusobno oslanjaju, a kao praktičnu podršku uveli smo „Moj kutak za razvoj”, format sa smernicama na teme poput organizovanja produktivnih sastanaka, korišćenja veštačke inteligencije i prilagođavanja promenama. Negovali smo i neformalnije načine prepoznavanja kroz inicijativu „Pohvali kolegu – ulepšaj dan”, kao i predstavljanje talenata zaposlenih, jer su ljudi u „Zdravlju” mnogo više od svojih uloga. Organizovali smo i dane kada su deca mogla da vide gde njihovi roditelji rade i da učestvuju u aktivnostima i eksperimentima, što je unelo toplinu koju je teško postići kroz formalne procese.

Kiren Naidoo – CEO
Inicijativa „Innovation in Action” pokazala je koliko praktičnih i korisnih ideja postoji u okviru naših timova, od manjih poboljšanja procesa do funkcionalnih rešenja koja olakšavaju saradnju i smanjuju zastoje. Mnogi predlozi su odmah primenjeni, što potvrđuje da najvrednije ideje dolaze od ljudi koji poznaju posao iz prve ruke.
Kada su promene interno dale svoj rezultat, želeli smo da postanu vidljive i široj javnosti. Uz unapređeni vizuelni identitet, izgradili smo potpuno novi veb-sajt (www.frontierbiopharma.com) – jasniji, pregledniji i u korak sa savremenim standardima, ali pre svega usklađen sa tim ko smo danas: globalni CDMO partner i regionalni komercijalni ekspert.
Naš ton u komunikaciji na Linkedinu sada je jednostavniji, pristupačniji i oslobođen korporativnih fraza. U industriji u kojoj CDMO kompanije često deluju distancirano želeli smo da predstavimo „Zdravlje” iz bliže perspektive, kroz ljude, njihove priče i svakodnevne trenutke. U tom stilu nastale su i fotografije iz naše employer branding kampanje: tople, izražajne i istinski odraz atmosfere koju svakodnevno stvaramo.
Uz ove promene predstavili smo i naš novi slogan – „Excellence in Action” (Izuzetnost na delu). Ova poruka ima dvostruko značenje: govori o izuzetnosti naših ljudi i o tome da se upravo kroz konkretna dela ta izuzetnost najjasnije vidi.

Zato „Zdravlje” nije ni „startap” ni „tradicionalna farmaceutska kuća”. To su dve ekstremne kategorije koje nas već dugo ne opisuju. Istina je jednostavnija: danas radimo kao moderna, samostalna organizacija sa vrlo jasnom ambicijom i timovima koji znaju i kako i zašto.
„Tokom više od 70 godina, ’Zdravlje’ je gradilo reputaciju pouzdanog partnera u proizvodnji i isporuci lekova u više od 40 zemalja, uključujući i najstrože regulisana tržišta, poput UK, Evrope i Severne Amerike. Dok čuvamo naše snažno nasleđe, pokreće nas ambicija da inoviramo i pravimo razliku. Našu strategiju oblikuju raznovrstan tim menadžmenta i kultura koja podstiče saradnju, brzinu i izuzetnost, unoseći svežu perspektivu u svako partnerstvo.” – Kiren Naidoo, CEO
„Najveći iskorak napravili smo kada smo spojili dugogodišnje znanje naših ljudi sa energijom i novim perspektivama koje su doneli talenti iz različitih industrija. Ta kombinacija otvorila nam je novu fazu razvoja. Put nije bio lak; i dalje svakodnevno tražimo najbolji način da zajedno oblikujemo organizaciju i kulturu kojoj težimo, ali upravo nas to zajedničko učenje pokreće.” – Tamara Vasojević, Group HR Director
Promene kroz koje smo prošli nisu bile revolucija, već postepena i promišljena evolucija koja nas je dovela do načina rada koji odgovara savremenoj realnosti. To je put na kojem ćemo ostati.
Ako bismo današnje „Zdravlje” opisali u jednoj rečenici, onda bi to bila ova: „Zdravlje” je organizacija koja je istovremeno sačuvala svoju istoriju i izgradila model koji pripada budućnosti.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Igor Đorđević, Lazar Obradović, Marija Timotijević, Veljko Živković






