
Kako je iz kuhinjskih eksperimenata nastala kompanija vredna milijardu dolara?
Sve je počelo u jednoj običnoj kuhinji. Godine 2015. Allison Ellsworth je pokušavala da napravi zdrav napitak koji će prijati želucu i, što je još teže, da učini jabukovo sirće pitkim. Nije mogla da zamisli da će ti eksperimenti prerasti u kompaniju vrednu skoro dve milijarde dolara.
Skoro deceniju kasnije, Allison (38) i njen suprug Stephen prodali su svoj brend prebiotičkih napitaka Poppi gigantu PepsiCo za neverovatnih 1,95 milijardi dolara. Sama akvizicija uključivala je i 300 miliona dolara poreskih olakšica, čime je neto vrednost posla iznosila 1,65 milijardi.
Od studentskih poslova do preduzetničkog instinkta
Allison je oduvek bila neumorna i znala je da ne želi da radi za druge.
„Oduvek sam imala tu sposobnost da vidim kroz pukotine sistema, da pronađem način kako da uradim više i brže“, ispričala je za CNBC.
Još tokom studija, uzela je godinu dana pauze da putuje, ali je ipak diplomirala na vreme. Radeći u pozivnom centru, naučila je kako da udvostruči i utrostruči prodaju u odnosu na kolege, jednostavno tako što je razumela ljude.

Foto: Unsplash
Kasnije je radila u istraživanju nafte i gasa i proputovala svaku američku državu, ali stalna putovanja i brza hrana ostavili su posledice.
„Stalno sam se osećala loše, imala sam alergije, bolove u stomaku, lice mi je pucalo od akni“, prisetila se. „Lekari nisu imali rešenje, pa sam sama krenula da istražujem.“
Rešenje je pronašla u jabukovom sirćetu I ubrzo, želela je da ga učini ukusnim.
Kada je kuhinja postala laboratorija
Allison je počela da meša jabukovo sirće s voćem, biljem i prirodnim sastojcima, dodajući gaziranu vodu da ublaži kiselost. Posle tri meseca eksperimentisanja, imala je recept bazu budućeg brenda.
Godine 2016, kada je sa suprugom očekivala prvo dete, odlučila je da ostavi posao i napokon uspori. U slobodno vreme je počela da flašira svoje napitke i prodaje ih na pijaci u Dallasu pod imenom Mother Beverage.
Od lokalne pijace do „Shark Tank“-a
Do 2017. godine napitak se već prodavao u Whole Foods prodavnicama, a sledeće godine su ostvarili pola miliona dolara prihoda.
Zatim je usledio sledeći korak, televizijski šou „Shark Tank“.
Allison je tada bila devet meseci trudna, a bebu je rodila deset dana nakon snimanja. Na sceni su osvojili investitora Rohana Ozu, koji im je ponudio 400.000 dolara za 25% udela. Ubrzo je usledio rebrending, promenili su ime, dodali malo šećera, zamenili staklene boce šarenim limenkama i tako je rođen Poppi.
„Želeli smo da izgledamo kao prava soda, samo zdravija verzija. Sodu pije svako, i to je tržište koje treba promeniti“. objasnila je Allison.
Viralni uspeh i partnerstvo sa PepsiCo
Poppi je lansiran u martu 2020, baš kada je pandemija promenila potrošačke navike. Ljudi su tražili zdravije alternative, a Poppi je stigao u pravom trenutku.
Brend je eksplodirao na TikToku, gde su milioni mladih otkrili „sodu koja je dobra za stomak“. Istovremeno su se pojavili na Amazonu i u velikim maloprodajnim lancima.
Rezultat? U maju 2025. Poppi je postao deo PepsiCo porodice.
Na pitanje zašto je odlučila da proda svoj brend, Allison je jednostavno odgovorila:
„Želeli smo da Poppi stigne do što više ljudi. A da bi se to desilo, potreban vam je partner sa globalnom distribucijom. Pepsi je bio logičan korak.“
I dodala:
„Na kraju, to je bio samo osećaj u stomaku. Instinkt.“
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER