
Kako je Đorđo Armani digao sa dna evroligaški klub „Olimpija Milano“ i ko će ga sada voditi
Odlazak Đorđa Armanija lišio je Milano i italijanski sport ne samo kulturnog simbola, već i jednog od poslednjih velikih primera industrijskog pokroviteljstva.
Još od 2008. godine, kada je odlučio da interveniše, Armani je transformisao Olimpiju Milano iz kluba u krizi u stabilnog aktera italijanske i evropske košarke. Rezultat toga su sedam titula šampiona, trofeji Kupa i Superkupa Italije, kao i brojni nastupi među najboljima u Evroligi – sa učešćem na Final Four-u 2021. kao posebnim vrhuncem.
Prekretnica 2008. godine
Kada je Armani preuzeo klub, Olimpija se nalazila u ozbiljnim finansijskim i organizacionim teškoćama. Putem brenda EA7 Emporio Armani obezbedio je oko 10 miliona evra godišnje i preuzeo ulogu finansijskog garanta. Veoma brzo, tim je postao oličenje vrednosti njegovog brenda – elegancije, suzdržanosti i discipline.
Tokom godina, budžet je porastao na oko 30 miliona evra po sezoni, što je Milano svrstalo među elitu evropske košarke, odmah iza najvećih klubova.
Povezivanje Olimpije i EA7 donelo je značajan medijski efekat, procenjen na između šest i osam miliona evra godišnje u oglasnoj vrednosti, prema podacima lista Il Sole 24 Ore. Armani nikada nije posmatrao ulaganje kao gubitak, već kao globalnu strategiju brendiranja, osnaženu stalnim učešćem u Evroligi i podrškom publike u Mediolanum Forumu, gde je prosečno prisustvovalo više od 8.000 gledalaca po meču.
Nasleđe i budućnost
Vođenje projekta preuzeo je Pantaleo Del’Orko, Armanijeva desna ruka i predsednik kluba. Zahvaljujući poverenju koje je Armani izgradio, budžet od 25 do 30 miliona evra godišnje biće obezbeđen i u narednim sezonama.
Glavni izazov u budućnosti biće prelazak na model održivog menadžerskog upravljanja, uz jaču valorizaciju prodaje karata, „merča“, sponzorstava i TV prava, koji u italijanskoj košarci i dalje imaju skroman udeo (oko 1–2 miliona evra).
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZlife/J.D.
Foto: Youtube/Olimpia MilanoTV/Screenshot