Ljubex kompanija

Kako je biti žena u „muškoj industriji“: Tamara i kompanija Ljubex ruše predrasude

Nije lako biti druga generacija u firmi, a za Tamaru Stančev tranzicija s jedne generacije na drugu bila je kompleksna, emotivna i sa sobom je donela mnogo učenja. Ljubex je porodična kompanija, koja ove godine u decembru puni 35 godina.

Ljubex je lider u industriji ležajeva, semeringa i hilzni, a firma se bavi uvozom i distribucijom rezervnih delova za fabrike. Ipak, kada se Tamara nađe u nekom društvu van poslovnog okruženja, najčešće pitanje je „kojih fabrika“. Tamara sa osmehom odgovara – svih! Ljubex uvozi i distribuira rezervne delove za fabrike hrane, guma, kamenolome, fabrike hrane za kućne ljubimce, auto delova, plastike…

Tamara se jasno seća teškog početka koji je njen otac imao i nada se da će on biti ponosan na sve novine koje se ona trudi da donese u „Ljubex“. Nakon što je firma u kojoj je radio njen otac otišla u stečaj, on osniva novu, kada je usledio trnovit početak:

Ljubex kompanija

Ljubex kompanija

„Nisu to bile lake godine, malo dete u kući (ja), život u iznajmljenom stanu, druga beba, (moja mlađa sestra) u planu. Ja se jako jasno sećam tih dana, tate koji se javlja na svako zvono fiksnog telefona (jer mobilnih još uvek nije bilo, a upita je bilo malo ili nimalo – pa se nijedna prilika nije propuštala), slaže ležaje u garažu iza zgrade (to nam je bio prvi magacin), vikendom razvozi ležaje kamionima koji su negde, iz nekog razloga, stali“, počela je Tamara Stančev.

Nikada nije lako biti žena u industriji prepoznatoj kao muškoj, ali Ljubex nije nikada pravio takvu razliku – svoje timove biraju po kompetenciji.

Jednom prilikom su čak i prebrojavali timove za neki spisak, a kada su završili imali su šta da vide: „tas je otišao u ženskom smeru.“ Rad u ovoj industriji, za nju je isti kao biti žena u bilo kojoj drugoj kompaniji.

„Ljudima je interesantno kad se pojavim u rudniku, recimo, ili ciglani. Ili kad uđemo u štiklama u proizvodni pogon i obilazimo mašine. Uglavnom ljudima to bude simpatično, ali ono što pravi razliku je – štreberski pristup na kom insistiramo i po kom nas prepoznaju. Ljudi se oduševe kad posle sastanka pošaljemo follow-up, kad zovemo redovno da javimo status, kad pamtimo njima važne datume. Ljubex ne pravi razliku na osnovu pola, prosto to zavisi od toga kakav ste čovek, koliko ste otvoreni i spremni da učite“, rekla je Tamara za BIZlife.

Što se tiče prepreka sa kojima se možda susrela u industriji vezanoj za muškarce, Tamara primenjuje jedan poseban pristup.

„Čitala sam skoro jednu knjigu, zove se ’Mala knjiga stoicizma’. Tamo piše da ne postoje prepreke u pravom smislu reči i da ne treba tako da ih posmatarmo, već kao deo puta koji nas vodi ka cilju, pa se trudim da to primenim. Ali da, postoje prepreke, kao i u svakom poslu, i za svaki pol ili naciju. Čini mi se. Nama se, recimo, dešava da nas ljuti potcene kad sednemo za sto – ne očekuju da sam toliko u materiji i da hoću pravo u pogon (to mi je, čak, i omiljeno na terenu).“

Za nju rad je rad u kompaniji raznolik, ali Tamara ipak najviše voli dane na terenu, iako su oni fizički i najzahtevniji.

„Ljubex ima klijente širom cele Srbije i ja volim kad odemo da ih vidimo“, rekla nam je Tamara i dodala: „Odemo i u radionicu, i u pogon, sad baš nedavno smo dogovorili i obilazak jame u Resavici. Ali baš jame, da idemo pod zemlju, da vidimo u celosti kako izgleda proces eksploatacije uglja.

Kada smo je pitali kako je došla do ideje za post na Linkedinu o tome kako izgleda biti žena u muškoj industriji, odgovorila je kako je koleginica iz tima videla Delta Auto post: „Odmah sam rekla ’hajde i mi to uradimo’! Ljudi se plaše kopiranja, a meni je baš bilo simpatično da im kažemo ‘’hej, vidite, i nas ste inspirisali, isto se šalimo“, zaključila je Tamara za BIZlife.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Jana Desovski

Foto: Ljubex/Ustupljene fotografije

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE