Al Kapone

Kako je Al Kapone “izumeo” datum isteka mleka na flašama

Al Kapone, jedan od najpoznatijih američkih gangstera, poznat po luksuznom životu i smrtonosnom uticaju u Čikagu tokom 1920-ih i ranih 1930-ih, možda je zaslužan za nešto što danas uzimamo zdravo za gotovo – datume isteka roka na flašama mleka.

Tokom prohibicije, Kapone je predvodio Čikago Outfit, najveću mafijašku organizaciju u gradu, i samo od krijumčarenja alkohola zarađivao je oko 100 miliona dolara godišnje.

Kako se kraj prohibicije približavao, Kapone je tražio način da zadrži raskošan stil života, ali i da smanji smrtonosne rizike koje je nosio ilegalni posao. Članovi drugih bandi nisu poštovali dogovore, a Kapone je više puta bio meta atentata,  skoro je otrovan prusijskom kiselinom, na njega je pucano i postojala je ponuda od 50.000 dolara za svakog ko bi ga ubio. Uplašen za svoj život i život porodice, razmišljao je o izlazu iz kriminalnog sveta.

Tada se pojavio ideja za legalan biznis – prodaju mleka. Mleko je proizvod koji svi koriste, naročito porodice sa decom, a marža na mleku bila je veća nego na alkoholu. Osim toga, mafija je već kontrolisala punionice koje su mogle da se prilagode za mleko, što je omogućilo Kaponeu da brzo i efikasno uđe u novu industriju.

Tom Hardi na kakvog niste navikli

Legenda kaže da je motivacija za datum isteka nastala kada se jedan od Kaponeovih rođaka ozbiljno razboleo od mleka koje je bilo isteklo. Navodno, ovaj događaj je Kaponea naveo da lobira pred Čikaškim gradskim savetom i predloži zakon koji bi obavezao proizvođače da stavljaju datume isteka na flaše mleka, kako bi zaštitio decu i građane od opasnog mleka.

Ipak, postoje i skeptici koji tvrde da je prava motivacija bila jednostavnija – Kapone je želeo legalan način da diversifikuje posao i nastavi da gradi svoje bogatstvo, a datumi isteka su bili samo deo prilike da tržište učini predvidljivijim i profitabilnijim. Tokom Velike depresije, Kapone je bio poznat i po humanim gestovima – otvarao je narodne kuhinje, služio obroke lično i pomagao ljudima u finansijskim problemima, što je dodatno učvrstilo njegovu reputaciju “modernog Robina Huda” u Čikagu.

Bez obzira na istinitost priče, spoj mafije i mlečne industrije ostaje fascinantan deo američke kulturne legende. Ono što je sigurno jeste da danas, svaki put kada proveravamo datum isteka na mleku, možda ne razmišljamo o tome da je ideja mogla doći od jednog od najsurovijih, ali i najgenijalnijih gangstera u istoriji.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE