Goran Lalić, biznis

Kako da biznis ne preraste vlasnika?

Biznis se kontinuirano menja, a vlasnicima je neophodno znanje da mu se prilagode u svakoj fazi rasta i razvoja. Profesionalizacija vlasnika biznisa i dublje razumevanje celokupnog poslovnog sistema postaje presudno da se napravi razlika između onih koji traju i onih koji nestaju.

O tome razgovaramo sa Goranom Lalićem, vodećim predavačem iz oblasti strategijskog menadžmenta u Mokrogorskoj poslovnoj školi.

Šta je potrebno za rast svakog biznisa?

Za rast svakog biznisa potrebno je da postoji jasna svrha i vrednosti koje daju pravac i smisao, dobro postavljen sistem sa organizacijom, procesima i planiranjem koji drže sve delove u harmoniji, kao i kvalitetan tim ljudi koji dele te vrednosti, komuniciraju otvoreno i razvijaju se kroz motivaciju i ulaganje. Uz to, rast zavisi od strateškog pristupa i finansijske discipline – jer i najbolje ideje propadaju bez zdravog novčanog toka – kao i od razumevanja tržišta kroz marketing i prodaju koje potvrđuju vrednost onoga što nudimo. Neophodno je stalno inovirati, pratiti i primenjivati tehnologije, biti svestan pravnih okvira i održavati balans između profita, odgovornosti prema zajednici i dugoročnog opstanka. Na kraju, biznis se razvija kao celina – poput orkestra gde svaki instrument ima svoju ulogu, ali samo zajedno mogu da stvore muziku koja traje.

Kojia znanja vlasnik biznisa mora da usvoji?

Vlasnik biznisa mora da usvoji širok spektar znanja, jer bez njih ne može da vodi celinu, već ostaje zarobljen u fragmentima. Ključna znanja su iz ekonomije kako bi razumeo tržište, cene i troškove, iz organizacije i menadžmenta da bi postavio strukturu, planirao i vodio ljude, kao i iz komunikacije radi jasnog dogovaranja, feedbacka i rešavanja konflikata. Potrebno mu je strateško znanje da definiše svrhu, viziju i planove, finansijska pismenost da prati bilanse, tokove novca i profitabilnost, te marketinška i prodajna znanja da razume potrebe kupaca, gradi brend, komunicira vrednost i pregovara. Uz to, mora da poznaje principe ljudskih resursa kao što su zapošljavanje, motivacija i razvoj ljudi ali i da stalno inovira, prati i koristi nove tehnologije. Potrebno je i da razume osnove prava (radnog, ugovornog, privrednog, poreskog i intelektualne svojine) kako bi zaštitio i razvijao biznis u celini.

Koja je razlika između biznisa koji traju i onih koji nestaju?

Razlika između biznisa koji traju i onih koji nestaju najčešće je u pristupu celini i dugoročnom razmišljanju. Biznisi koji traju imaju jasno definisanu svrhu i vrednosti, stabilne sisteme i procese, disciplinu u finansijama i spremnost da se stalno prilagođavaju tržištu kroz inovacije i tehnologiju. Oni znaju da rast nije sprint, već maraton. Ulažu u ljude, neguju tim, grade poverenje kod kupaca i partnera i razvijaju kulturu koja podnosi i uspešne i loše godine. S druge strane, biznisi koji nestaju obično rastu brže nego što im organizacija i finansije mogu da izdrže, oslanjaju se na improvizaciju i entuzijazam bez sistema, zanemaruju tokove novca i potrebe kupaca, uljuljkaju se u trenutnom uspehu i kasne sa promenama. Dugoročno gledano, opstaju oni koji uspeju da uvežu sve delove u harmoničnu celinu i da balansiraju između profita, inovacija i smisla.

Kako izgledaju programi za razvoj biznisa u Mokrogorskoj poslovnoj školi?

Programi za razvoj biznisa u Mokrogorskoj poslovnoj školi obuhvataju „Bolji Biznis“ i usluge Poslovnog savetovanja, dva komplementarna pristupa koja vlasnicima i naslednicima pomažu da svoje kompanije podignu na viši nivo. „Bolji Biznis“ je trogodišnji program namenjen onima koji žele da profesionalizuju i sistematizuju poslovanje kroz 8 praktičnih modula, rad na konkretnim unapređenjima, 1 na 1 mentorstvo i pisanje petogodišnje strategije, uz korišćenje više od 30 alata koji se odmah primenjuju u praksi. „Poslovno savetovanje“ je fleksibilna usluga za firme koje su već porasle i susreću se sa složenijim izazovima, gde tim savetnika zajedno sa menadžmentom radi na analizama i rešavanju pitanja finansija, organizacije, strategije ili ljudskih resursa, uz stalno praćenje implementacije i trajna unapređenja poslovnog sistema.

Uspešan biznis raste paralelno sa svojim vlasnikom. Vlasnik mora kontinuirano da ulaže u svoje znanje, strateško razmišljanje i sposobnost prilagođavanja tržištu, kako bi razvijao sisteme, procese i tim. Tek kada se biznis i vlasnik razvijaju zajedno, stvaraju se temelji za održiv rast, stabilnost i harmoniju između profita, inovacija i smisla.

Više informacija o programima Mokrogorske poslovne škole možete pronaći putem sajta mokrogorska.rs

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE