
Jim Beam obustavlja proizvodnju na godinu dana
Proizvođač popularnog burbon viskija Jim Beam saopštio je da će tokom cele naredne godine obustaviti proizvodnju u svojoj glavnoj destileriji u saveznoj državi Kentaki.
Destilerija će ostati zatvorena dok kompanija ne iskoristi ovaj period kao „priliku za ulaganje u unapređenje lokacije“, navedeno je u saopštenju koje je firma u nedelju dostavila BBC-ju.
„Stalno procenjujemo nivoe proizvodnje kako bismo na najbolji način odgovorili na potražnju potrošača i nedavno smo razgovarali sa našim timom o planiranim količinama za 2026. godinu.“
Proizvođači u Kentakiju – državi poznatoj po burbonu – suočavaju se s neizvesnošću, delom i zbog trgovinskih politika američkog predsednika Donalda Trampa. Brend Jim Beam je u vlasništvu japanskog giganta za alkoholna pića Suntory Global Spirits, koji zapošljava više od 1.000 ljudi na svojim lokacijama u Kentakiju.
Kompanija je saopštila da će ostali pogoni u toj saveznoj državi, uključujući drugu destileriju, kao i postrojenja za flaširanje i skladištenje, nastaviti da rade tokom naredne godine. Centar za posetioce u Kentakiju takođe ostaje otvoren.
Odabrani su najbolji škotski viskiji na svetu: Cene idu i preko 1.000 evra po flaši
Iz Jim Beama su naveli i da razmatraju kako će tokom pauze u proizvodnji angažovati zaposlene, kao i da su u toku razgovori sa sindikatom radnika. U oktobru je Trgovinsko udruženje destilera Kentakija (Kentucky Distillers’ Association – KDA) saopštilo da je količina burbona u skladištima širom države dostigla rekordni nivo od više od 16 miliona buradi.
Prema podacima udruženja, burad burbona, koja podležu državnom oporezivanju, ove godine su destilere koštala „razarajućih“ 75 miliona dolara (56 miliona funti). Američki proizvođači alkohola suočili su se sa uzvratnim carinama na izvoz nakon Trampove najave tzv. „Dana oslobođenja“ u aprilu, kada su Sjedinjene Američke Države uvele carine većini zemalja sveta.
„Veliki deo ekspanzije u poslednjih deset godina bio je usmeren ka globalnom rastu“, saopštila je KDA u oktobru, pozivajući na „što brži povratak recipročnoj trgovini bez carina“.
Trgovinske tenzije između SAD i Kanade takođe su uticale na prodaju alkohola, pri čemu je većina kanadskih provincija ranije ove godine bojkotovala američka žestoka pića.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: erik-gazi-nJszuDp8mYY-unsplash







