![Prekomerna konzumacija soli](https://bizlife.rs/wp-content/uploads/2024/05/insung-yoon-Fuf2BjSZcvw-unsplash-e1716210414281.jpg)
Japanci lansirali kašiku koja menja ukus hrane – tvrde da je ZDRAVIJA opcija
Prekomerna konzumacija soli povezana je sa visokim krvnim pritiskom, moždanim udarom i drugim bolestima.
Japanski proizvođač pića Kirin Holdings lansira elektrificiranu kašiku za koju naučnici tvrde da promoviše zdraviju ishranu poboljšavajući slane ukuse bez dodavanja soli.
Lansiranje proizvoda u ponedeljak je prva komercijalizacija tehnologije koja je osvojila prošlogodišnju satiričnu Ig Nobelovu nagradu za neobičnu nauku.
Kirin će prodati samo 200 električnih kašika i to na internetu, po ceni od oko 117 evra i ograničenu količinu u japanskoj prodavnici u junu, ali se nada da će prodati milion primeraka širom sveta za pet godina. Prodaja u inostranstvu počeće sledeće godine, prenosi Poslovni dnevnik.
電気の力で塩味や旨味を増強するエレキソルトスプーン。本日発表会を開催しました!
おいしく生活習慣の改善をサポートするキリンの新規事業です。
▼リリースはこちらhttps://t.co/Na5YensL4B pic.twitter.com/Bgna0hr8Oo— KIRIN (@Kirin_holdings) May 20, 2024
Plastična i metalna kašika razvijena je u saradnji sa profesorom Univerziteta Meiji, Homei Miyashita, koji je prethodno pokazao kako električni štapići za jelo poboljšavaju ukuse, u ovom slučaju utisak o slanoći.
Kirin, kompanija koja pokušava da uđe u oblast zdravlja prodajom pića, tvrdi da je ova tehnologija posebno važna za Japan jer tamo odrasla osoba u proseku dnevno konzumira 10 grama soli, što je duplo više od preporuke Svetske zdravstvene organizacije.
Prekomerna konzumacija soli povezana je sa visokim krvnim pritiskom, moždanim udarom i drugim bolestima.
„Japan ima kuhinju koja favorizuje slane ukuse“, rekla je istraživač iz kompanije Kirina, Ai Sato i dodala: „Japanci u celini moraju da smanje unos soli, ali može biti teško napustiti naše navike u ishrani. To nas je dovelo do razvoja ove električne kašike“, rekla je ona.
Kašika je teška oko 60 grama i radi na punjivu litijumsku bateriju.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash