Ivan Minić: Zašto se najvažniji razgovori o medijima vode baš u Nišu

Upravo su to teme kojima se bavimo na Media Days događaju od njegovog prvog izdanja – od tržišta oglašavanja, preko analitike i rada sa podacima, do uloge velikih društvenih mreža i digitalnih ekosistema. Sve su to ključni elementi za izgradnju modernog, nezavisnog i otpornog (rezilijentnog) medija.

  • Zašto bi neko iz Beograda, Zagreba ili Skoplja trebalo da dođe baš u Niš?
Svima je, s vremena na vreme, potrebno da se izmeste iz svakodnevnog okruženja i pokušaju da čuju nešto novo i drugačije – jer upravo tako dolazimo do svežih ideja.

Niš je divan grad, sa toplom domaćinskom atmosferom, fantastičnom hranom i, pre svega, dobrim i vrednim ljudima. Zato i pravimo konferenciju tamo – zbog ljudi koji su prošli kroz mnogo teške stvari, ali se nikada nisu predali i izgubili dušu.

Posle četiri godine, možemo sa ponosom da kažemo da svake jeseni, u oktobru, okupljamo sve najrelevantnije učesnike medijskog ekosistema: predstavnike medija, oglašivače, oglasne platforme, konsultante i sve one koji mogu da doprinesu razmeni znanja, daju smernice, ukažu na dobre prakse i pomognu da se izbegnu tipične zamke na tom putu.

I ove godine to će biti prilika da čujemo najaktuelnije trendove i vidimo kako oni mogu da rade u našu korist – ali i da se svi ponovo sretnemo, ispričamo i međusobno ohrabrimo pred izazovan period koji je pred nama.

  • Vaš događaj okuplja novinare, urednike, PR stručnjake, marketare i tehnološke lidere. Koliko je danas važno da svi ti svetovi komuniciraju jedni s drugima i uče međusobno?
Ako nas je nešto prethodnih godina naučilo, to je da jedinu šansu za opstanak imamo onda kada smo upućeni jedni na druge. Svako u tom zajedničkom mozaiku donosi nešto važno i preko potrebno za zajednički sto.

Iako se, zbog različitih korena i pogleda, ponekad ne razumemo, trudimo se da gradimo te preko potrebne mostove – jer samo zajedno možemo stići dalje, postići više i, što je najvažnije, omogućiti sebi, svom okruženju i svima oko nas da žive u boljim, pravednijim društvima.

  • Kako biste opisali duh ovog događaja i šta je ono što ga razlikuje od sličnih okupljanja u regionu?
Smatramo da u regionu nema događaja sličnog ovom. Postoje veliki i manji medijski festivali, i svi oni svakako imaju svoju vrednost. Međutim, na njima se vrlo retko postavljaju suštinska i dubinska pitanja koja muče medije. Takvi festivali uglavnom služe da proslave one koji su najuspešniji i postižu najbolje rezultate.

KOMPLETAN INTERVJU JE NA PORTALU WEBMIND.

Kada se novinari, urednici, marketari i tehnološki lideri okupe na istom mestu, rezultat su iskreni razgovori o tome kuda idu mediji i kako opstati u digitalnom prostoru. O tome govori Ivan Minić, programski direktor DigitalK Media Days konferencije koja počinje 23. oktobra u Nišu.
  • Koje su po vama ključne teme koje će oblikovati digitalne medije u narednim godinama i kako ih ovogodišnji događaj u Nišu obrađuje kroz predavanja i panele?
Period od kovida do danas beležilo je to što su mediji iz ugla konzumenata u potpunosti promenili svoj pojavni oblik i gotovo sasvim napustili tradicionalne okvire. Sa resursima koje danas svi nosimo u džepu, svako od nas može postati medij. Ako je ono što komuniciramo publici relevantno, poruka se može vrlo brzo proširiti i doći do ogromnog broja ljudi.

To znači da velike, komplikovane i trome strukture verovatno nemaju blistavu budućnost u medijskom svetu. Istovremeno, svi oni koji rade inovativno i efikasno suočavaju se sa ključnim izazovom, pitanjem održivosti. Vidimo da sve veći broj relevantnih medija i autora uspeva da opstane i razvija se zahvaljujući donacijskim ili pretplatničkim modelima.

Upravo su to teme kojima se bavimo na Media Days događaju od njegovog prvog izdanja – od tržišta oglašavanja, preko analitike i rada sa podacima, do uloge velikih društvenih mreža i digitalnih ekosistema. Sve su to ključni elementi za izgradnju modernog, nezavisnog i otpornog (rezilijentnog) medija.

  • Zašto bi neko iz Beograda, Zagreba ili Skoplja trebalo da dođe baš u Niš?
Svima je, s vremena na vreme, potrebno da se izmeste iz svakodnevnog okruženja i pokušaju da čuju nešto novo i drugačije – jer upravo tako dolazimo do svežih ideja.

Niš je divan grad, sa toplom domaćinskom atmosferom, fantastičnom hranom i, pre svega, dobrim i vrednim ljudima. Zato i pravimo konferenciju tamo – zbog ljudi koji su prošli kroz mnogo teške stvari, ali se nikada nisu predali i izgubili dušu.

Posle četiri godine, možemo sa ponosom da kažemo da svake jeseni, u oktobru, okupljamo sve najrelevantnije učesnike medijskog ekosistema: predstavnike medija, oglašivače, oglasne platforme, konsultante i sve one koji mogu da doprinesu razmeni znanja, daju smernice, ukažu na dobre prakse i pomognu da se izbegnu tipične zamke na tom putu.

I ove godine to će biti prilika da čujemo najaktuelnije trendove i vidimo kako oni mogu da rade u našu korist – ali i da se svi ponovo sretnemo, ispričamo i međusobno ohrabrimo pred izazovan period koji je pred nama.

  • Vaš događaj okuplja novinare, urednike, PR stručnjake, marketare i tehnološke lidere. Koliko je danas važno da svi ti svetovi komuniciraju jedni s drugima i uče međusobno?
Ako nas je nešto prethodnih godina naučilo, to je da jedinu šansu za opstanak imamo onda kada smo upućeni jedni na druge. Svako u tom zajedničkom mozaiku donosi nešto važno i preko potrebno za zajednički sto.

Iako se, zbog različitih korena i pogleda, ponekad ne razumemo, trudimo se da gradimo te preko potrebne mostove – jer samo zajedno možemo stići dalje, postići više i, što je najvažnije, omogućiti sebi, svom okruženju i svima oko nas da žive u boljim, pravednijim društvima.

  • Kako biste opisali duh ovog događaja i šta je ono što ga razlikuje od sličnih okupljanja u regionu?
Smatramo da u regionu nema događaja sličnog ovom. Postoje veliki i manji medijski festivali, i svi oni svakako imaju svoju vrednost. Međutim, na njima se vrlo retko postavljaju suštinska i dubinska pitanja koja muče medije. Takvi festivali uglavnom služe da proslave one koji su najuspešniji i postižu najbolje rezultate.

KOMPLETAN INTERVJU JE NA PORTALU WEBMIND.

Izvor: WEBMIND

Foto: Digitalk/ Ustupljene fotografije

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE