
Italijanski automobilski gigant najavio GAŠENJE marki koje ne zarađuju
Grupa Stellantis preduzima korake kako bi poboljšala slabiju prodaju i visoke zalihe u SAD-u i neće oklevati da ukine pojedine brendove u svom velikom portfoliju, rekao je u četvrtak izvršni direktor grupe Carlos Tavares.
Ovo je svojevrsno upozorenje za brendove gubitaše, navodi Reuters. Podsećamo, Stellantis je nastao 2021. spajanjem italijansko-američkog proizvođača automobila Fiat Chrysler i francuskog PSA te sada drži 14 brendova, uključujući Maserati, Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Alfa Romeo, DS i Jeep.
Brendovi koji ne zarađuju
„Ako ne donose novac, ugasićemo ih“, rekao je Carlos Tavares novinarima nakon što je ovaj četvrti svetski proizvođač automobila u prvom polugodištu ostvario rezultate lošije od očekivanih, zbog čega su njegove akcije pale za više od 10 odsto. „Ne možemo sebi priuštiti brendove koji ne zarađuju“, dodao je.
Grupa sada takođe razmatra kineski Leapmotor kao svoju 15. marku, nakon što su ranije dogovorili široku saradnju.
Neki analitičari kažu da bi upravo Maserati mogao biti meta prodaje od strane Stellantisa, dok bi druge manje marke mogle biti u opasnosti da budu ugašene s obzirom na njihov marginalni doprinos ukupnoj prodaji grupe.
Stellantisove akcije na berzi u Milanu pale su u četvrtak za čak 12.5 odsto, dostigavši najniži nivo od avgusta 2023. To dovodi gubitak za dosadašnju godinu na 22 odsto, što ih čini najgorim među glavnim evropskim proizvođačima automobila.
Stiže 20 novih modela
Malo je automobilskih marki ugašeno još otkako je američki General Motors izbacio neprofitabilne marke Saturn i Pontiac u vreme bankrota pod vođstvom američke vlade u svetskoj finansijskoj krizi 2008. godine.
Stellantis planira lansirati 20 novih modela ove godine za koje se nada da će povećati profitabilnost.

Automobili (Pixabay)
Nedavni loši rezultati velikih globalnih proizvođača automobila pojačali su zabrinutost zbog slabljenja prodaje na glavnim tržištima poput SAD-a, dok balansiraju između prelaska na električna vozila i rastuće konkurencije jeftinijih kineskih konkurenata.
Tavares je pak zadovoljan rezultatima u Evropi. „Smatramo da je posao u Evropi obavljen, no posao nije završen u SAD-u i mi ćemo se sada pobrinuti za to“, rekao je.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay/YouTube Screenshot/Pexels