A1

Integrisana komunikacija kao pokretač društvenih promena

Platforma #BoljiOnline, koju je A1 Srbija pokrenuo pre godinu dana, okuplja edukativne sadržaje i inicijative namenjene deci, roditeljima, nastavnicima i kreatorima sadržaja – sa zajedničkim ciljem da podigne nivo digitalne pismenosti i bezbednosti. Kroz saradnju sa institucijama, stručnjacima i digitalnim kreatorima, projekat je postao centralno mesto za odgovorno i svesno korišćenje tehnologije, ističe u razgovoru za BIZlife Ana Boroš Todić, Senior Corporate Communication Expert u A1 Srbija. U samo godinu dana, #BoljiOnline prerastao je u dugoročni okvir za društveni dijalog o digitalnoj kulturi i odgovornosti.

  • Kako u praksi izgleda integrisana komunikacija u A1 kada se oko platforme #BoljiOnline orkestriraju PR, digital, brend i interne kampanje?

U A1 integrisana komunikacija nije samo tehnička koordinacija kanala, već strateško jedinstvo poruke kroz različite dodirne tačke sa publikom. Kada govorimo o platformi #BoljiOnline, to znači da ne ponavlja svaki kanal istu poruku, već je nadograđuje – doprinosi istom narativu iz sopstvenog ugla.

Na primer, edukacija o digitalnoj pismenosti kroz PR dobija kredibilitet i javni okvir, kroz komunikaciju o brendu postaje deo identiteta kompanije, u digitalu se pretvara u dijalog sa zajednicom, a interno u pokret u kojem zaposleni prepoznaju sopstvenu ulogu. Upravo u toj međuigri različitih glasova leži snaga – kada komunikacija nije linearna, već orkestrirana tako da svaka tačka dodira gradi isti sistem vrednosti.

Tako #BoljiOnline ne funkcioniše kao kampanja, već kao dugoročna komunikacijska platforma koja stvara prepoznatljiv stav brenda prema društvenim pitanjima.

  • Koji je najmerljiviji rezultat platforme #BoljiOnline na koji ste najponosniji?

Do sada je u našem edukativnom programu u školama širom Srbije učestvovalo više od 15.000 dece, roditelja i nastavnika, a sajt boljionline.rs posetilo je preko 200.000 ljudi. Brojevi jesu važni, ali ipak su samo okvir – suštinski rezultat meri se uticajem koji platforma zaista ima u javnosti i zajednici.

#BoljiOnline je tokom godina postao prepoznat kao relevantan izvor znanja o digitalnoj pismenosti, kako među roditeljima i nastavnicima tako i među mladima, i to zahvaljujući edukativnoj onlajn igrici koju smo kreirali, kao i saradnji sa kreatorima sadržaja koji su temu bezbednog interneta približili njihovom jeziku i navikama. Nastavnici nam se sve češće sami javljaju sa predlozima za nove materijale, a njihovi komentari i zahvalnost pokazuju koliko im naši resursi pomažu u svakodnevnom radu sa decom.

Taj kontinuitet dijaloga – kada vas škole zovu da se vratite, kada se roditelji u velikom broju odazivaju na svako predavanje, kada učenici ostaju posle radionica da razgovaraju o temama koje ih zaista dotiču – mi verujemo da je to najmerljiviji dokaz da #BoljiOnline funkcioniše. Prava vrednost komunikacije nastaje kada se pretvori u zajednicu, a ne u kampanju.

  • Ako uzmemo temu deljenja ličnih podataka, kako ista poruka #BoljiOnline izgleda u tri verzije: za đake, za roditelje i za nastavnike?

Ključ u komunikaciji o osetljivim temama, kao što je deljenje podataka, leži u tome da poruka bude prepoznata kao lično relevantna. Iako govorimo o istoj stvari – zaštiti privatnosti – način na koji to činimo zavisi od publike.

Sa decom razgovaramo kroz igru i formate koji su im bliski, kroz kreatore sadržaja koji su njima relevantni, jer jedino tako poruka postaje njihova. Roditeljima pristupamo kroz praktične savete i primere iz svakodnevice, pomažemo im da razumeju kako da postave granice, ali i zadrže poverenje. Nastavnicima nudimo alate koji temu digitalne bezbednosti prirodno uvode u učionicu – kao deo razgovora o vrednostima, a ne kao dodatnu lekciju.

Kada sve ove grupe prepoznaju da govorimo njihovim jezikom i iz njihove perspektive, tada poruka postaje deo kulture ponašanja. Upravo zato #BoljiOnline živi i van naših kanala – kroz razgovore u porodicama, diskusije u učionicama i sadržaje koje mladi sami kreiraju.

  • Šta polaznici „Škole odgovornog influensa” konkretno nauče i da li proveravate kako se stečene veštine zaista primenjuju?

„Škola odgovornog influensa” nastala je iz želje da u digitalni prostor unesemo više svesti, znanja i profesionalne etike. Iako je program prvenstveno namenjen influenserima i kreatorima sadržaja, njegova suština je univerzalna – odnosi se na sve koji ostavljaju bilo kakav trag u digitalnom svetu, jer danas svi imamo publiku.

Kroz ovaj program polaznici uče da prepoznaju granicu između ličnog izraza i javne odgovornosti, da razumeju mehanizme digitalnog uticaja i posledice neodgovorne komunikacije. Posebnu pažnju posvećujemo temama poput digitalnog nasilja, dezinformacija i očuvanja mentalnog zdravlja u onlajn prostoru.

Najvredniji deo Škole je upravo dijalog koji ona otvara – sa polaznicima, njihovom publikom i širom digitalnom zajednicom. Drago nam je što to nije program koji se završi sertifikatom, već je proces u kom svi zajedno učimo kako da digitalni prostor učinimo zdravijim i smislenijim mestom.

  • Šta planirate za sledeću fazu projekta #BoljiOnline – u sadržajnom, partnerskom i komunikacijskom smislu?

Fokus će nam biti na produbljivanju odnosa sa ključnim grupama – decom, roditeljima i nastavnicima – kroz modele koji će biti još prilagođeniji njihovim stvarnim potrebama i svakodnevnim situacijama. Istovremeno, želimo da dodatno osnažimo partnerstva – sa institucijama, organizacijama i stručnjacima koji dele našu misiju da digitalni prostor učinimo bezbednijim i odgovornijim. Ta mreža saradnje, poverenja i zajedničkih vrednosti zapravo je ono što #BoljiOnline održava relevantnim i dugoročno održivim.

Iz ugla komunikacija, plan nam je da nastavimo da spajamo edukaciju i narativ brenda, tako da se odgovorno korišćenje tehnologije prepoznaje kao deo identiteta kompanije, a ne kao izdvojena inicijativa. Na taj način #BoljiOnline ostaje primer kako komunikacija, kada je istinski integrisana i dosledna, može da gradi poverenje, znanje i kulturu promene.

  • Nedavno ste dobili priznanje „CSR & ESG menadžer godine”. Kako gledate na tu nagradu u pogledu dugoročnog građenja poverenja i reputacije kroz projekte kao što je #BoljiOnline?

Ovo priznanje vidim kao potvrdu da komunikacija ima moć da pokreće društvene promene – kada je dosledna, autentična i u službi prave vrednosti. Dakle, nagrada nije priznanje pojedincu, već potvrda da društveno odgovorni projekti imaju snagu da utiču na zajednicu onda kada su dugoročni, relevantni i istinski povezani sa ljudima. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Jasna Prolić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE