Intervju za posao, razgovor

„Imate li vi neko pitanje za mene?“: Kako odreagovati u ovoj situaciji na razgovoru za posao?

Dan Porter, osnivač i direktor digitalne sportske medijske kompanije Overtime, vrlo brzo ume da prepozna kandidata koji nije pravi izbor za njegovu firmu. On koristi svoje ključno pitanje na razgovoru za posao, ono koje ste verovatno već čuli: „Imate li vi neko pitanje za mene?” Odgovor kandidata mu jasno pokaže kakav bi zaposleni ta osoba bila, rekao je Porter u podkastu LinkedIn-a „This Is Working” 18. septembra.

„Loši zaposleni, ili loši kandidati, pitaju me za zdravstveno osiguranje ili kako sam pokrenuo Overtime kada već postoji, recimo,100 podkasta o tome”, rekao je. „A dobri ljudi kažu: ‘Drago mi je da ste to pitali.’ I imaju, recimo, 20 pitanja.”

Beneficije nisu tema za razgovor sa direktorom

Karijerna savetnica, profesorka na NYU Stern School of Business i autorka tri Njujork tajms bestselera, Sjuzi Velč, kaže da je razgovor za posao uobičajeno trenutak kada se postavljaju pitanja o beneficijama. „Na kraju krajeva, ljudi rade iz ljubavi, zbog smisla, razvoja – ali i da bi platili račune”, kaže ona. „Ignorisati tu realnost, pogotovo 2025. godine, smešno je.”

„Ali slažem se da to nisu teme o kojima se priča sa direktorom (CEO), niti one koje bi trebalo da se pokreću pre nego što dobijete ponudu za posao…Iskreno, oni možda ni ne znaju detalje o zdravstvenim pogodnostima, a ako pitate, vrlo je moguće da pomisle: ‘Evo zašto ova osoba želi da radi ovde’”, dodaje Velč.

„Sa direktorom iskoristite vreme da govorite o tržištu, konkurenciji i idejama na koje načine možete učiniti kompaniju boljom, pametnijom i jačom.”

Kandidati takođe mogu da pitaju o kulturi kompanije i tome kako zaposleni sarađuju, kaže Velč. Samo je važno da postavljaju konkretna, precizna pitanja, a ne ona puna „maglovitih, žargonskih izraza”.

Na primer, pitanje poput „Kako menadžeri ovde podržavaju balans između posla i privatnog života?” na prvi pogled zvuči dobro, ali zapravo ne otkriva mnogo o svakodnevici u kompaniji i može da podstakne vrlo opšti odgovor. Prateći savet Velč, pitanje tipa „Kakva osoba ne bi trebalo da radi u ovoj kompaniji?” mnogo je direktnije, izbegava modne izraze i podstiče iskrenije odgovore.

Strašne greške koje možete da napravite na razgovoru za posao: Trikovi kako da ih izbegnete

„Pametno iskoristite vreme na razgovoru,” kaže Velč. „Nije pogrešno što vas zanimaju beneficije – samo to pitajte prave ljude u pravo vreme.”

Što se tiče „zelenih zastavica”, odnosno osobina koje Porter traži kod kandidata, on više ceni karakter i inteligenciju nego impresivnu biografiju.

„Dajem prednost ličnosti i inteligenciji, ali ne akademskoj inteligenciji, već sposobnosti da razmišljate o svetu,” kaže Porter (59), navodeći svoje iskustvo iz vođenja kompanije za društvene igre OMGPOP — koju je Zynga kupila za 180 miliona dolara 2012. godine. „Kada sam vodio gejming kompaniju, postavljao sam samo jedno pitanje: Koja vam je omiljena igra i zašto?”

Kada bi neko mogao detaljno da objasni šta tu igru izdvaja od ostalih, „znao sam da će biti odličan za rad u gejming kompaniji,” dodao je.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE