Henkel

Henkel – inovacija, zajednica i inkluzija

Kompanija Henkel, globalni lider u održivosti, još od 1992. godine integriše društvenu odgovornost u sve aspekte svog poslovanja. Uvođenjem redovnog izveštavanja o održivom poslovanju i definisanjem ambiciozne Strategije održivosti sa jasno merljivim ciljevima – Henkel dosledno sprovodi principe odgovornog poslovanja u svim zemljama u kojima posluje.

Kompanija Henkel u Srbiji posluje na tri lokacije, na kojima je jednako posvećena održivom poslovanju. U Beogradu se nalazi administrativni centar, u Inđiji dve fabrike sektora „Adhezivi tehnologije”, dok se u Kruševcu nalazi jedna od najmodernijih fabrika u svetu.

Henkel

Henkelova fabrika u Kruševcu implementirala je značajan projekat u oblasti obnovljivih izvora energije postavljanjem solarnih panela, čime dodatno doprinosi strategiji održivosti. Zahvaljujući strateškom položaju i snažnoj industrijskoj tradiciji, Henkelova fabrika u Kruševcu pozicionirala se kao regionalni centar za proizvodnju i distribuciju, ali i kao primer visokih standarda u oblasti energetske efikasnosti i održivog dizajna. Kao prva fabrika u Srbiji koja je dobila sertifikat ISO 50 001 za energetsku efikasnost i prestižni GOLD LEED sertifikat, opremljena je savremenim toplotnim pumpama, sistemima za sakupljanje kišnice i povezana je sa gradskim kolektorom za tretman vode korišćene u sanitarne svrhe. U okviru kompleksa koristi se prevozno sredstvo „CO₂ neutralni šatl”, koje ne emituje ugljen-dioksid, čime se dodatno smanjuje ekološki otisak fabrike. Potrošnja vode tokom proizvodnog procesa svedena je na minimum, a preostala voda se pažljivo prerađuje ili reciklira, u skladu sa principima cirkularne ekonomije.

Održiva transformacija poslovanja podrazumeva i širu saradnju sa partnerima i zajednicom. Henkel je, zajedno sa još pet kompanija, pokrenuo globalnu inicijativu „Together for Sustainability – Chemical Supply Chains for a Better World (TfS)”, čiji je cilj usklađivanje standarda održivosti u lancima snabdevanja, unapređenje dijaloga među partnerima širom sveta i efikasnije upravljanje resursima. Posvećenost ovim principima potvrđena je i 2024. godine, kada je Henkel dobio priznanje „Gold Medal” međunarodne agencije EcoVadis, čime je svrstan u TOP pet odsto najodrživijih kompanija na globalnom nivou. Henkel pruža dodatnu podršku lokalnim dobavljačima, podstičući ih da unaprede svoje ESG standarde kroz konkretne aktivnosti, poput obezbeđivanja povoljnijih uslova finansiranja. Takođe, udeo reciklirane plastike u ambalaži proizvoda povećan je na 25 odsto, s planom da do kraja godine poraste na 30 odsto. U Evropi ambalaža za tečne deterdžente i proizvode za negu kose već sadrži do 50 odsto recikliranog materijala, što obuhvata i vodeće brendove, poput Persila i Glissa.

Kompanija Henkel aktivno gradi inkluzivnu i ravnopravnu radnu kulturu, što potvrđuje i odluka da se 2024. uvede osmonedeljno, potpuno plaćeno roditeljsko odsustvo za sve zaposlene širom sveta, bez obzira na pol, biološki status ili tip porodice. Ova inicijativa deo je šireg napora da se obezbedi ravnoteža između profesionalnog i privatnog života, kroz fleksibilne radne modele, uključujući i rad od kuće. Henkel kontinuirano prepoznaje značaj razvoja žena na rukovodećim pozicijama i pruža im podršku na tom putu. One trenutno čine više od 40 odsto menadžmenta, a kompanija je posvećena daljem povećanju tog procenta u narednim godinama.

Henkel

Screenshot

Društvena odgovornost kompanije Henkel ogleda se i kroz brojne inicijative koje, kroz svoje brendove i u saradnji sa lokalnim partnerima, sprovodi širom Srbije. Jedan od najistaknutijih primera je projekat „Volim reku, a ti?”, koji kompanija već pet godina realizuje u saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Srbije (SOPAS). Projekat je usmeren na čišćenje i očuvanje vodenih površina širom zemlje. Do sada je realizovano 30 akcija čišćenja, tokom kojih je uklonjeno više od 11 tona otpada. Tokom pete sezone, u Kruševcu je postavljen rekord, kada je iz jezera Ćelije uklonjeno više od 1,5 tona otpada, što dodatno potvrđuje Henkelovu posvećenost strategiji održivosti, sa posebnim akcentom na zaštitu prirodnih resursa.

Henkel u Srbiji već 17 godina realizuje inicijativu MIT (Make an Impact on Tomorrow), u okviru koje pruža sredstva svojim zaposlenima za sprovođenje projekata u lokalnoj zajednici koji doprinose napretku u oblasti obrazovanja, nauke, kulture, sporta, zaštite životne sredine i zdravlja. U proteklih 17 godina je kroz inicijativu MIT realizovano više od 230 projekata širom zemlje, čija je ukupna vrednost oko 765.000 evra.

Brendovi iz Henkelovog portfolija aktivno doprinose zajednici kroz različite programe i inicijative. Brend Gliss je 2024. godine pokrenuo Program samopouzdanja „Zablistaj uz Gliss”, u okviru kog je 50 polaznica imalo priliku da prisustvuje radionicama osmišljenim da ih osnaže u profesionalnom i u privatnom životu. Iste godine, brend Schauma je, sa ciljem osnaživanja porodičnih veza, prvi put realizovao projekat „Vreme je za porodicu”, kroz koji su održane interaktivne predstave na temu unapređenja porodične komunikacije. Projekat je realizovan u dva talasa, nakon čega je nastavljen i tokom proleća 2025. godine.

Henkel

Poseban doprinos obrazovanju mladih dolazi kroz aktivnosti brenda Ceresit, koji, u saradnji sa NORDEUS fondacijom i Grupom za obrazovanje, aktivno učestvuje u otvaranju mejkers labova širom Srbije. Do sada je otvoreno 25 takvih inovativnih prostora koji omogućavaju učenicima i nastavnicima da zajedno istražuju, kreiraju i uče kroz praksu, podstičući razvoj veština i znanja relevantnih za budućnost. Kroz ovu saradnju, kompanija Henkel pruža podršku mladima i podstiče njihovu želju za sticanjem znanja i praktičnih veština iz različitih oblasti njihovog interesovanja.

Brend Perwoll godinama podržava Beogradsku nedelju mode, u okviru koje, sa željom da podrži rad mladih, talentovanih dizajnera, organizuje konkurs „Fashion Incubator by Perwoll”. Cilj konkursa je da pruži priliku najboljim studentima i diplomcima da predstave svoje radove i osvoje samostalnu reviju. Ovaj konkurs, sa globalno aktuelnom temom „Rethink New”, stavlja akcenat na značaj održive mode i njen doprinos očuvanju životne sredine, što je u skladu sa vrednostima koje Henkel kontinuirano neguje.

Kroz doslednu primenu Strategije održivosti u svim oblastima delovanja – Henkel potvrđuje svoju posvećenost odgovornom poslovanju. Briga o zaposlenima, inovacije sa fokusom na održivost i aktivno ulaganje u zajednice u kojima posluje čine temelj njegovog doprinosa stvaranju bolje i održive budućnosti. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Srđan Janjuš, Vladimir Nešović, Vesna Grba

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE