Temu, onlajn kupovina, oglasi

Građani Srbije svakog dana vide skoro 700 online oglasa

Korisnicima interneta u Srbiji prikazuje se skoro 700 oglasa dnevno, pokazuje najnovije istraživanje kompanije Eskimi, vodeće globalne platforme za kreativne i medijske tehnologije. Ovaj broj pozicionira Srbiju na 45. mesto među zemljama koje su najviše izložene digitalnom oglašavanju.

„Pokušajte da se setite oglasa koje ste danas videli. Da pogodim – ne sećate se nijednog ili možda samo jednog! Svakodnevno smo izloženi stotinama oglasa, ali postajemo imuni na njih. U mnogim slučajevima čak nam ni ad-blockeri nisu potrebni jer naš mozak to već radi za nas. Tu nastaje izazov za biznise, kako da se istaknu i budu primećeni,“ kaže Vytautas Paukstys, direktor kompanije Eskimi

Rezultati se razlikuju od zemlje do zemlje

Da bi došli do ovih zaključaka, istraživači iz kompanije Eskimi analizirali su statistiku prikazivanja oglasa iz aplikacija i sajtova u 188 zemalja sveta, uključujući i Srbiju. Evo najvažnijih rezultata istraživanja:

Iako su korisnici iz Srbije veoma izloženi digitalnim oglasima, neke zemlje beleže još veće brojke. Internet korisnici u Nauruu, maloj ostrvskoj zemlji u Okeaniji, najviše su izloženi oglasima na svetu gde se jednoj osobi u proseku prikaže gotovo 1.600 oglasa dnevno. Island je na drugom mestu sa preko 1.500 oglasa, a Katar je treći sa gotovo 1.200.

U analiziranim zemljama, broj prikazanih oglasa po osobi varira na dnevnom nivou od desetina pa do skoro 1.600.

U svim istraženim tržištima, korisnici su više izloženi oglasima u aplikacijama nego na sajtovima. Ova razlika je naročito izražena u Srbiji, gde korisnici vide dva puta više oglasa u aplikacijama nego na veb sajtovima.

Ni IT nije što je nekada bio: Ponuda oglasa za poslove u padu

Faktori koji utiču na broj oglasa

Prema rečima Paukstysa, na razlike u izloženosti oglasima utiče više faktora, od tipova uređaja do brzine internet konekcije. Brži internet omogućava brže učitavanje zahtevnijih i atraktivnijih oglasa.

Takođe, pojedine zemlje dobijaju veću pažnju oglašivača. Što je veća konkurencija za oglasni prostor, manja je šansa da oglasni prostor ostane neiskorišćen. Ova pojava karakteriše kako velika tržišta tako i manje zemlje. Na primer, Nauru, iako ima samo nešto više od 10.000 stanovnika, beleži izuzetno visok broj oglasa po korisniku.

Na broj prikazanih oglasa utiču i navike korisnika. Najnoviji Global Digital Report 2025, koji su objavili Meltwater i We Are Social, pokazuje velike razlike u vremenu provedenom online. Korisnici iz Južne Afrike na internetu provedu skoro deset sati dnevno, korisnici u Srbiji sedam, dok su Japanci online svega četiri sata dnevno.

Zašto je ovo važno za oglašivače?

Razumevanje trendova prikazivanja oglasa može značajno pomoći oglašivačima u planiranju pametnijih kampanja, kaže Paukstys. Ako znamo da je neko tržište preplavljeno oglasima, oglašivači mogu da ulože više u vizuelno atraktivne formate umesto da se oslanjaju na veliki broj statičnih banera.

„Biti izložen stotinama oglasa nije isto što i zaista ih videti. Kada ih ima previše, ljudi jednostavno prestanu da ih primećuju. Da bi prevazišli zasićenost oglasima, oglašivači moraju da se vrate kreativnosti i realno procene uticaj kampanja,“ ističe Paukstys.

Dodaje i da se tržište sve više fokusira na merenje pažnje korisnika, koristeći napredne AI alate i analitiku za razumevanje angažovanja korisnika, ne samo na brojanje impresija i klikova. Ovo omogućava optimizaciju kampanja u pravcu pažnje korisnika i efektivnosti, a ne samo vidljivosti.

Saveti za oglašivače kako da se istaknu u zasićenom digitalnom prostoru

Paukstys savetuje oglašivače da se pridržavaju sledećih smernica kada kreiraju kampanje na tržištima sa visokom izloženošću oglasima:

1. Budite inovativni – moderni DSP alati nude vrhunske resurse za kreiranje atraktivnih oglasa ili transformaciju statičnih vizuala u animirane, interaktivne formate.

2. Lokalizujte poruke – pravite kampanje s obzirom na lokalnu publiku. Prevedite tekst oglasa i konsultujte lokalne stručnjake o kulturnim nijansama, šalama i stilu kampanje.

3. Budite kreativni – fokusirajte se na pretvaranje vizuala u privlačna umetnička rešenja pre nego što optimizujete za efikasnost. To će pomoći da se vaš brend izdvoji.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE