Gorski

Gorski je voljen zato što unosi dozu ličnog pristupa

Gorski Hotel & Spa godinama postavlja standarde luksuznog planinskog turizma na Kopaoniku, nudeći autentično iskustvo, koje se ne oslanja samo na zimsku sezonu, već na celogodišnji koncept boravka. Personalizovana usluga, inovacije u digitalizaciji, vrhunska gastronomija i pažljivo osmišljeni velnes sadržaji, ključni su faktori koji izdvajaju ovaj hotel u konkurentnom okruženju, ističe u razgovoru za BIZLife Milorad Janković, direktor hotela.

  • Kopaonik je jedna od vodećih destinacija u regionu, ali je tržište u sektoru hotelijerstva veoma dinamično i kompetitivno. Kako Gorski Hotel & Spa uspeva da ostane konkurentan?

Konkurentnost gradimo, pre svega, kroz stalne inovacije u ponudi i personalizaciju u pristupu svakom gostu. Trudimo se da svake sezone ponudimo nešto drugačije. Takođe, osluškujemo želje i povratne informacije naših gostiju, kako bismo bili spremni da odgovorimo na njihove potrebe.

  • Pomenuli ste personalizaciju, koja je veoma bitna u modernom hotelijerstvu. Kako uspevate da odgovorite na sve veća očekivanja savremenih gostiju?

U ovom poslu često se koristi reč „aranžman”, ali mi nastojimo da se to ne odnosi samo na broj noćenja i određene pogodnosti, već da kreiramo personalizovano iskustvo prilagođeno potrebama i očekivanjima svakog pojedinačnog gosta.

Izdvajamo vreme da razgovaramo s njima, da slušamo, saznamo više o njihovim očekivanjima i, na osnovu toga, trudimo se da kreiramo posebno iskustvo za svakog od njih. U tome je, verujem, pravi pristup personalizaciji: stvoriti ambijent i iskustvo koje svakom posetiocu daje osećaj da je ceo koncept skrojen baš po njegovoj meri i željama, kako bi doživeo boravak u hotelu, ali i na planini na jedan potpuno nov način.

Milorad Janković, direktor Gorski Hotel & Spa

Milorad Janković, direktor Gorski Hotel & Spa

  • Kako uz upotrebu inovativnih rešenja i digitalnih tehnologija zaista možete da poboljšate iskustvo svakog gosta, s obzirom na visoka očekivanja od luksuznih hotela i destinacija?

Svesni smo očekivanja modernog putnika i kontinuirano radimo na unapređenju naših digitalnih rešenja. Pored direktne komunikacije i ličnog pristupa, u „Gorskom” radimo i na primeni savremenih digitalnih tehnologija kako bismo dodatno prilagodili usluge specifičnim potrebama svakog gosta. Koristimo analitiku podataka kako bismo bolje razumeli preferencije gostiju i unapredili personalizaciju ponude. Jedan od prioriteta u nastupajućem periodu jeste i koncept digitalnih konsijerž servisa, uključujući mogućnost komunikacije putem četa uživo, koja će omogućiti gostima da u realnom vremenu prilagode svoj boravak uz lak pristup informacijama o hotelu, restoranima, posebnim pogodnostima i lokalnim atrakcijama.

  • Šta smatrate najvećom prednošću hotela, imajući u vidu da niste deo velikog hotelskog lanca?

Citiraću jednu čuvenu rečenicu Caneta iz „Partibrejkersa”: „Biti samo svoj.” Kroz ovih pet godina, naš izbor je bio da se borimo za autentičan doživljaj Kopaonika i mislim da smo uspeli u tome. „Gorski” je voljen baš zato što unosimo dozu ličnog pristupa, ne robujemo šablonskim pravilima, a istovremeno se trudimo da držimo standarde veoma visoko. Radimo naporno, ali sa osmehom, i mislim da gosti osećaju tu pozitivnu energiju. Brend „Gorski” zrači posebnim karakterom i verujem da se to jasno reflektuje, jer na kraju dana – naš najvredniji resurs su našzaposleni.

  • Koji su ključni faktori na koje obraćate pažnju kada planirate investicije u hotelu?

Pre svega, cilj nam je zadovoljstvo gostiju, kao i povratne informacije koje dobijamo od njih. To nam, uz detaljnu finansijsku analizu, pomaže da odredimo prioritete. Uvek razmišljamo dugoročno, zato što verujemo da je ulaganje u kvalitet usluge, infrastrukturu i ljude jedini recept za održiv rast.

Istovremeno, trudimo se da negujemo ekološki pristup i smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu, što je bitna stavka u našim proračunima. Jedan od slogana koji koristimo jeste „U harmoniji sa prirodom”, stoga se trudimo da imamo ekološki osvešćen pristup i kada se radi o planu investicija.

Gorski Hotel & Spa

  • Sve više hotela na planinskim destinacijama širi ponudu i van zimske sezone. Kako se „Gorski” prilagođava takvim, često nepredvidivim okolnostima?

Zahvaljujući modernim tehnologijama i unapređenoj infrastrukturi, sezona skijanja na Kopaoniku uglavnom se održava bez većih poteškoća, bez obzira na vremenske prilike. Ove sezone, recimo, sneg je pao vrlo rano, pa su uslovi za skijanje zaista idealni – prava zimska idila, koja se, verujte, može doživeti samo iz prve ruke.

Naravno, kada zima ne bude toliko izdašna, suočavamo se s izazovima, ali u „Gorskom” tome pristupamo inovativno. Želimo da se nametnemo kao celogodišnja destinacija i mislim da smo u tome uspeli. Često od gostiju čujemo – ne da kažu „Idemo na Kopaonik” – već „Idemo u ’Gorski’”. Kopaonik jeste divan, ali za mnoge od naših gostiju „Gorski” je postao destinacija sam po sebi.

Tokom proleća, leta i jeseni, pored standardnih aktivnosti na otvorenom, poput planinarenja i biciklizma ili vožnje kvadovima, nudimo i bogat velnes i spa program, tematske gastronomske večeri i raznovrsne kulturne događaje. Dodatno, zahvaljujući vrhunskom kongresnom centru, „Gorski” se profilisao kao idealna destinacija za korporativne događaje, pa sve više kompanija organizuje seminare, konferencije i timbilding aktivnosti upravo kod nas.

  • Koje su najveće prilike, a koji najveći izazovi za jedan luksuzni planinski hotel u Srbiji?

Potražnja za planinskim destinacijama je u stalnom porastu, jer sve više ljudi želi beg od gradske vreve i priliku da se ponovo poveže sa prirodom. To se jasno reflektuje i u našim poslovnim rezultatima. Naravno, za ljubitelje zimskih sportova i magičnih snežnih pejzaža – Kopaonik je nezaobilazan izbor. Međutim, podjednako je privlačan i kad procveta na proleće ili kada leti čujete kako četinari šume, donoseći savršen mir. Ta raznovrsnost privlači posetioce iz čitavog regiona, a Kopaonik se, samim tim, sve više internacionalizuje, jer se pozicionirao kao atraktivno mesto na turističkoj mapi Balkana.

Kada govorimo o samom hotelu, fokusirani smo na ponudu luksuznih sadržaja i pogodnosti: od ekskluzivnih spa tretmana, pažljivo osmišljenih gastronomskih iskustava, do restorana La Pista, koji je jedan od najboljih u Srbiji. Upravo takav pristup i raznovrsnost aktivnosti omogućavaju nam da pružimo premijum uslugu. Održivi rast je, takođe, prioritet i deo poslovne filozofije, a budućnost planinskog turizma leži upravo u balansu između prirode, kvaliteta i inovacija. Upravo zato smo i implementirali programe za podizanje svesti gostiju o značaju očuvanja prirode, a fokusirani smo na ekološki odgovorno upravljanje resursima i sistemima kroz različite inicijative.

Gorski Hotel & Spa

  • La Pista je postala jedan od zaštitnih znakova, ne samo hotela, već i Kopaonika. Šta smatrate ključem uspeha restorana koji je prepoznat kao jedan od najboljih u Srbiji?

Sve više posetilaca nam i dolazi upravo zbog La Piste, što je za nas najbolja potvrda da smo na dobrom putu. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo prepoznati i u renomiranom vodiču Gault & Millau, a naš pastry chef Dejan Veljin proglašen je za najboljeg pastry chefa u regionu.

Što se tiče kreiranja jelovnika, nastojimo da spojimo autentične ukuse ovog podneblja sa inovativnim menijima inspirisanim Italijom, uz praćenje savremenih kulinarskih trendova. U tom procesu ključna je saradnja sa lokalnim proizvođačima, kako bismo gostima dočarali jedinstvenu gastronomsku kombinaciju.

Zasluge za sve ovo pripadaju, pre svega, našem direktoru Sektora hrane i pića Aleksandru Novitoviću, kao i talentovanom timu kuvara, predvođenom Filipom Nišićem, koji svojim znanjem, kreativnošću i posvećenošću stvara zaista nezaboravna iskustva za goste.

  • U razgovorima sa zaposlenima, većina ističe vaš lični liderski stil i posvećenost izgradnji posebne kulture među kolegama. Za sam kraj, šta vas lično pokreće i u čemu pronalazite motivaciju?

Najviše me inspiriše kada vidim da se trud isplati i da se to ogleda u zadovoljstvu gostiju, ali i u osmesima na licima zaposlenih. Duboko verujem da je srce svakog hotela upravo njegov tim – ljudi koji rade sa strašću i entuzijazmom. Zato se trudim da, pre svega, ličnim primerom pokažem da mi je stalo, a zatim i da zajedno gradimo prijatno okruženje u kome će svako moći da napreduje, slobodno predlaže nove ideje, prepozna priliku za napredak i, samim tim, pronađe i sopstvenu motivaciju kroz zajedničke uspehe.

Naravno, moja lična motivacija proizilazi iz želje da neprestano pomeram granice, kako za sebe tako i za celu organizaciju. Volim introspekciju i, iako težim perfekcionizmu, verujem da ljudima treba dati dovoljno prostora i vremena da pokažu svoj pun potencijal. Kada vidim da se gosti osećaju dobrodošlo, a zaposleni ponosno i ispunjeno, znam da radim posao koji zaista ima smisla. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Foto: Edvard Nalbantjan, Stefan Dikić

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE