
Goran Hlebec, DTL PerSu: Ugled je resurs koji se neguje
Kompanija DTL PerSu u poslednje tri godine ostvarila je prosečan godišnji rast od 10 odsto, a samo u protekloj godini rast prihoda je iznosio 17 procenata. U poslednje tri godine otvorena su 33 maloprodajna objekta, što je praćeno i rastom broja zaposlenih, kojih je trenutno preko 1300.
Kako je mala porodična firma iz Banata izrasla u jedan od vodećih trgovinskih lanaca na tržištu Srbije i koliko je bilo teško održati dobru reputaciju na tom putu, dugom gotovo tri decenije, za BIZLife objašnjava Goran Hlebec, izvršni direktor podrške operativnog poslovanja u kompaniji DTL PerSu.
- Koja je vaša uloga kao izvršnog direktora podrške operativnog poslovanja u kompaniji?
Pozicija izvršnog direktora je novo radno mesto i značajna je za dalji razvoj i rast kompanije. Kroz novu organizacionu strukturu obezbedićemo još snažnije i efikasnije strateško upravljanje, koje će osigurati da procesi funkcionišu na stabilnim osnovama. Finansijska stabilnost, rast relativne i apsolutne profitabilnosti uvek su krajnji cilj svake kompanije, što je moguće realizovati jedino zajedničkim radom svih sektora. Takođe, svoju ulogu vidim u stvaranju pozitivne radne kulture, inspiracije i razmeni ideja sa kolegama. Tržište je dinamično i izuzetno je važno prepoznati sve prilike i rizike i upravljati njima kako bi se očuvala stabilnost.
- Na koji način aktivnosti sektora kojim rukovodite doprinose razvoju kompanije?
Koordinacija aktivnosti sektora finansija, računovodstva i kontrolinga, službe nadzora poslovanja, IT službe i službe pravnih i opštih poslova zahteva pažljivo planiranje, jasnu komunikaciju i efektivno vođenje. Kroz optimizaciju procesa, kontrolu kvaliteta, tehnološku podršku i zakonsku usklađenost – cilj je da se zajedničkim radom rešavaju izazovi kako bi se postigao bolji rezultat i zadovoljstvo kupaca. Odgovornost mog tima i mene jeste da obezbedimo finansijsku podršku, jednostavne procese kroz digitalizaciju i automatizaciju, stabilno, pouzdano i fer poslovanje.
- Koji su najznačajniji rezultati koje je DTL PerSu postigao u proteklih nekoliko godina i kako su doprineli jačanju reputacije kompanije?
Kompanija beleži stabilan rast prihoda u proteklom periodu. U poslednje tri godine ostvarila je prosečan godišnji rast (CAGR) od 10 odsto, dok je samo u 2023. rast prihoda iznosio 17 odsto. Fokus kompanije je kako na organskom rastu tako i na širenju maloprodajne mreže. U poslednje tri godine otvorena su 33 maloprodajna objekta, što je praćeno i rastom broja zaposlenih, kojih je trenutno preko 1300. Značajnu podršku rastu kompanije predstavljaju realizovane investicije od preko 4,9 miliona evra za pomenuti period. Stabilan i dobar rezultat kompanije deluje kao potvrda njene sposobnosti da uspešno upravlja poslovanjem, zadovolji potrebe kupaca i ostvari profit, što sve zajedno doprinosi pozitivnoj percepciji među poslovnim partnerima i zaposlenima.
PREKRETNICA U POSLOVANJU BILA JE ULAZAK U ASOCIJACIJU DOMAĆI TRGOVAČKI LANAC (DTL)
- Recite nam nešto više o aktuelnim projektima. Kakve rezultate i kakav uticaj na tržište očekujete?
Kompanija je u ovoj godini otvorila novi distributivni centar od 10.500 kvadratnih metara, koji karakteriše moderna oprema i tehnologija. Centralizacijom skladišnog poslovanja značajno su unapređeni logistički kapaciteti i optimizovani procesi. Plan je da u narednoj godini, pored postojeće tri, izgradimo još dve solarne elektrane i podržimo društveno odgovorno poslovanje, brigu o okolini i korišćenje energije iz obnovljivih izvora. Uz pomoć digitalne transformacije i upotrebe veštačke inteligencije, cilj nam je da u narednom periodu značajno unapredimo poslovanje u segmentu onlajn prodaje. Svi ovi projekti su usmereni na poboljšanje iskustva kupaca, dostupnost proizvoda i kvalitet usluge.
- Kako biste predstavili razvoj kompanije kroz istoriju? Koje su ključne prekretnice koje su oblikovale njen identitet i današnju reputaciju?
Ono što izdvaja našu kompaniju na tržištu jesu upravo njeni počeci i razvojni put. Pre 27 godina postojala je zamisao u koju je uloženo mnogo vrednog rada, truda, entuzijazma i usavršavanja. Od porodične firme osnovane u malom selu u Banatu – izrasli smo u jedan od vodećih lanaca na tržištu. U ovom trenutku brojimo 175 maloprodajnih objekata različitih formata. Neke od ključnih prekretnica u poslovanju bile su ulazak u asocijaciju Domaći trgovački lanac (DTL), kao i otvaranje prve prodavnice u Beogradu, čime je DTL PerSu proširio poslovanje van Vojvodine. Takođe, uspostavljanje profesionalne strukture menadžmenta značajno je doprinelo poboljšanju reputacije i rastu poverenja ka kompaniji.
- Koliko je važna reputacija za kompaniju i kako održavate i unapređujete ugled kompanije na tržištu?
Reputacija nam je od velikog značaja jer se u njoj ogleda uspešnost na svim poljima. Bez dobre i zdrave reputacije ne možemo imati lojalne kupce, kvalitetan tim, biti dobri za zajednicu i održati nivo poslovanja koji smo dostigli. Sve svoje interne i eksterne odnose zasnivamo na vrednostima koje negujemo u kompaniji, a to su: poverenje, kvalitet, zajedništvo, brižnost i odgovornost. Važnost reputacije kod investitora, poslovnih partnera i dobavljača od neprocenjive je vrednosti, jer sa njima gradimo naš poslovni uspeh i stabilnost. Održavanje i unapređenje ugleda kompanije na tržištu zahteva strateški pristup, koji uključuje kontinuirano poboljšanje proizvoda i usluga, transparentnost i etičnost u poslovanju, društvenu odgovornost, snažno brendiranje i poboljšanje radnog okruženja.
- Koji su planovi za budućnost? Da li postoje strategije ili projekti koji su posebno usmereni na dalje jačanje reputacije i pozicije na tržištu?
Ulaganje u izgradnju i održavanje pozitivne reputacije treba da bude neizostavni deo strategije svake kompanije. Kombinacija doslednih vrednosti, kvaliteta proizvoda ili usluga, društvene odgovornosti, transparentnosti, odnosa sa zaposlenima stvara pozitivnu reputaciju, koja podržava dugoročni uspeh kompanije. Bez aktivnog slušanja potreba i uvažavanja povratnih informacija nema jačanja pozitivnog imidža i lojalnosti. Strategija kompanije koja je usmerena na jačanje reputacije ogleda se kroz razvoj korporativne komunikacije, sprovođenje CSR projekata, izgradnju medijskih odnosa i podržavanje lokalnih zajednica. Ugled kompanije je vredan resurs koji se gradi dugoročnim naporima i fer poslovnim pristupom u svim aspektima poslovanja, zato ga čuvamo i negujemo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Bojan Vijatov/Promo