Google lozinke

Google pretraživač više nikad neće biti isti

Promene u načinu funkcionisanja pretraživača već su duže vreme razvijane u odeljenju Search Labs. Već duže vreme Google prima kritike zbog toga što su rezultati pretraživanja pretrpani reklamnim linkovima, što korisnicima otežava pronalazak željenog odgovora. Odluka da se osnovni proizvod Google-a reorganizuje i nadogradi kako bi se uskladio s vizijom veštačke inteligencije kompanije Alphabet predstavlja odgovor na te kritike, ali i na sve jaču konkurenciju koja dolazi od ChatGPT-a i AI startupa poput Arc-a i Perplexity-a.

Promene su najavljene na Google-ovoj developerskoj konferenciji I/O pre nekoliko dana, što je istakla Liz Reid, voditelj odeljenja za pretraživanje, predstavljajući se javnosti nakon što je pre dva meseca preuzela vođenje odeljenja koji se bavi razvojem pretraživača i povezanih proizvoda i usluga, piše Bug.

Uključen i Gemini AI

Promene u načinu funkcionisanja prteraživača već su duže vreme razvijane u odeljenju Search Labs, koji je eksperimentirao s novim funkcionalnostima nazvanim Search Generative Experience. Rezultati tih eksperimenata su sada predstavljene promene koje značajno menjaju način prikaza rezultata i generisanja stranica.

pretraživanje

Kompanija Google, nadzor korisnika (Beta/AP)

Google je za uvođenje tih promena prilagodio svoj model Gemini AI. Detalji o veličini tog modela i načinu na koji će se kontrolisati kvalitet rezultata još nisu objavljeni. Nova funkcionalnost nazvana je AI Overviews, jer će tekstovi generisani veštačkom inteligencijom sada biti prikazani na vrhu stranice rezultata pretraživanja.

Dan nakon prezentacije na I/O konferenciji, nova funkcionalnost nazvana “AI pregled” implementirana je u Google pretraživač za korisnike u SAD-u, piše Bug.

Veštačka inteligencija unapriediće pretreživač i olakšati korisnicima pronalazak informacija, ali zbog ovakvih primera može se tvrditi da je to marketinški trik ili brzo izrađen model samo za potrebe konferencije. Google je već kritikovan zbog puštanja nedovršenih i nedomišljenih proizvoda, zbog čega je poznata sintagma “Googlovo groblje aplikacija”.

AI pregled neće se pojavljivati na svim stranicama, objasnila je Reid: “Ako tražite Walmart.com, verovatno želite samo otići na Walmart.com”, rekla je Reid. “Ako imate tako jednostavno pitanje, uputićemo vas tamo.”

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE