
Glasno kucanje, brzo hodanje, telefon na uvetu: Znate li šta je „TASK MASKING“?
Svet rada je nedavno postao bogatiji za novi trend: „Maskiranje obavljanja zadataka“ (Task Masking), koji je postao popularan među korisnicima TikToka. Ukratko, ovaj trend podrazumeva da zaposleni u kancelarijama preuveličavaju koliko vredno rade, odnosno izvode performativne zadatke kako bi stvorili utisak produktivnosti.
Na TikToku se sve više šire šaljivi video snimci sa savetima kako da izgledate zauzeti na poslu. Iako takvi saveti nisu novost na ovoj platformi, poslednjih meseci, naročito nakon što su korporacije poput AT&T-a i Amazona počele da primenjuju politiku povratka u kancelarije, broj pregleda ovih videa dosegao je milione.
Evo nekoliko trikova koje su korisnici TikToka iz Gen Z podelili kako da izgledate zauzeto na radnom mestu:
- Kucajte brzo i glasno.
- Brzo hodajte sa laptopom ka bilo kojoj destinaciji u kancelariji.
- Pravite zvuke frustracije kao da ste nezadovoljni poslom.
- Pozovite prijatelja ili partnera, koristeći poslovne gestikulacije kako biste izgledali kao da razgovarate o poslovnim temama.
- Održavajte ozbiljan izraz lica.
- Brzo prelistavajte stranice u svom notesu.
- Uvek nosite laptop sa sobom kada napustite svoj sto.
- Hodajte brzo kroz kancelariju, držeći telefon na uvetu, kao da razgovarate o poslovnim stvarima.
- Gledajte u prazan ekran i pomerajte miša bez prestanka, kao da radite na nekom projektu, piše Kurir biznis.
View this post on Instagram
Zašto je ‘Maskiranje obavljanja zadataka’ postalo popularno?
Mnogi se pitaju zašto mladi zaposleni troše toliko vremena pretvarajući se da su zauzeti, kada bi zapravo mogli da obave posao. Popularni trendovi Gen Z, kao što su „tihe pauze“ i „mali odmori“, takođe se pojavljuju kao pasivno-agresivni odgovori na rigidnost, moć i kontrolu velikih korporacija.
Ovi trendovi su mnoge poslovne lidere podstakli da opišu Gen Z kao „profesionalne lenjivce“ koji su teški za upravljanje. Ovaj mentalitet neproduktivnosti, nazvan „ultimativni ubica produktivnosti“, utiče na male i velike kompanije širom sveta.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Kurir biznis
Foto: Freepik