
Gap zatvara 75 radnji širom sveta
Američka maloprodajna grupa Gap objavila je da će u ovoj godini zatvoriti 75 prodajnih objekata zbog pada prodaje, uključujući 53 trgovine odeće brenda Old Navy u Japanu.
Old Navy će strateški preusmeriti fokus na tržišta koja pružaju najpovoljnije uslove za rast brenda“, objavio je Gap, objašnjavajući zatvaranje trgovina u Japanu.
Kao nova težišta za svoj cenovno najpovoljniji brend izdvojili su SAD, Meksiko i Kinu. Japan će ipak „ostati važno tržište“ s više od 200 Gap i Banana Republic trgovina, saopštila je kompanija.
Cilj je zatvaranja smanjenje ukupnih troškova, a zahvatiće i trgovine Banana Republic, većinom na međunarodnim tržištima. Gap je poput konkurencije pogođen promenom ukusa potrošača i sporijom potrošnjom širom sveta, te konkurencijom internet trgovina odeće.
„Budući da se tempo promena u celoj industriji odeće povećava, pravi je trenutak da ubrzamo našu transformaciju kroz promenu veličine naših proizvodnih i poslovnih sposobnosti unutar globalnog portfelja“, rekao je izvršni direktor Art Peck.
Gapovi neto prihodi na globalnim tržištima pali su u prvom tromjesečju za šest posto, na 3,44 milijarde dolara. Prodaja je smanjena u svim regijama osim u Aziji gde je blago porasla.
U matičnim Sjedinjenim Državama, na koji otpada 77 posto ukupne prodaje, takođe je pala šest posto. Neto dobit je gotovo prepolovljena u odnosu na isti prošlogodišnji period.