
Ford vraća čuveni ukinuti model, ali u električnoj varijanti
Ford vraća Fiestu i to je omogućeno novom, dalekosežnom saradnjom između Forda i Renaulta, koja je sada i zvanično potvrđena. Konkretno, Ford najavljuje dva nova električna vozila, od kojih se prvo očekuje da će stići u prodajne salone početkom 2028. godine.
Renault će Fordu dati pristup svojoj električnoj platformi Ampere, koja je takođe osnova za Renault 5, Renault 4, Alpine A290 i nadolazeći Twingo. Ford će takođe imati pristup tehnologiji baterija i motora. Ovo otvara potpuno nove mogućnosti za Ford Evrope u evropskom segmentu malih automobila, iz kojeg se praktično povukao poslednjih godina.
„Renault Grupa s ponosom najavljuje novu stratešku saradnju sa Fordom. Ovo partnerstvo pokazuje snagu naše kombinovane stručnosti i konkurentnosti u Evropi“, rekao je François Provost, izvršni direktor Renault Grupe.
Prema Fordu, oba nova modela će „biti dizajnirana od strane Forda i razvijena sa Renault Grupom“.
Ford dalje obećava da će automobile karakterisati „prepoznatljiva dinamika vožnje, autentičan Fordov DNK i intuitivno korisničko iskustvo“. Neće se proizvoditi u Nemačkoj, već u fabrici Renault Grupe u severnoj Francuskoj.
Izvršni direktor Forda, Džim Farli, izričito pozdravlja partnerstvo: „Kombinujemo Renaultovu industrijsku snagu i EV tehnologiju sa Fordovim kultnim dizajnom i našom posvećenošću dinamici vožnje.“
Šta ovo znači za novu Fiestu?
Platforma „Ampere Small“ Renaulta 5 daje jasne naznake onoga što bi električna Fiesta mogla ponuditi. R5 dolazi s baterijom od 40 ili 52 kWh; veća baterija postiže WLTP domet do 410 kilometara. Snažniji motor od 150 KS ubrzava do 100 km/h za glatkih osam sekundi.
Moguće je da bi saradnja mogla utrti put novoj Fiestu ST kao sportskoj varijanti. Osnova bi bio Alpine A290, koji u svojoj vrhunskoj verziji šalje 218 KS na prednju osovinu — uz revidiranu geometriju, širi trag točkova i sportski podešen ovjes. Novi, takođe potpuno električni, Nissan Micra, koji je na tržištu već nekoliko meseci, pokazuje kako bi mogao izgledati brat R5, posebno u svojoj unutrašnjosti, koja je uveliko inspirisana R5.
Zašto Fordu očajnički treba povratak Fiestе
Fordu bi svakako dobro došao povratak Fiestе, jer je kompanija pod pritiskom u Evropi. Njegov tržišni udeo se smanjuje, a povećanje proizvodnje električnih vozila je u zastoju — posebno u fabrici u Kelnu, gde je Fiesta silazila sa montažne trake do 2023. godine. Drugi ukinuti modeli, poput Focusa i Mondea, takođe su izgubili svoje proizvodne pogone: Focus je poslednji put pravljen u Sarlouisu, a Mondeo u Valenciji.
Istovremeno, velika ulaganja u e-mobilnost, intenzivna cenovna konkurencija sa Teslom i kineskim proizvođačima i neophodna smanjenja broja zaposlenih opterećuju bilans stanja. Električna Fiesta bi stoga mogla pomoći Fordu da povrati izgubljeno mesto u evropskom segmentu proizvodnje, piše Auto Bild.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash






