
Filip Đorović, Shoppster: Kako su nam „out of the box” ideje u marketingu povećale prodaju?
„Promenili smo način na koji ljudi kupuju u Srbiji, omogućujući im da to rade iz udobnosti svog doma, bilo kada i bilo gde”, poručuje Filip Đorović, Marketing Director Shoppster Serbia & Slovenia.
U početku su izazovi bili vezani za postavljanje sistema, pozicioniranje brenda, građenje reputacije, a vremenom su stigli novi izazovi, poput konkurenata i pritisaka nelojalne konkurencije, ističe naš sagovornik i dodaje da su upravo takvi izazovi učinili da Shoppster svoj četvrti rođendan može da proslavi sa ponosom.
- Shoppster uskoro slavi četvrtu godišnjicu. Koji su ključni uspesi kojima se najviše ponosite i na koji način ste uspeli da postavite svetske standarde na srpskom tržištu, stvarajući reputaciju sličnu Amazonu?
Shoppster je nastao sa idejom da postane prva i najveća integrisana onlajn i TV platforma. Četiri godine kasnije, mogu sa ponosom da kažem da smo ne samo uspeli u tome već i postali omiljena „one stop shop” destinacija u Srbiji i Sloveniji i najnagrađivanija e-commerce platforma u regionu. Promenili smo način na koji ljudi kupuju u Srbiji, omogućujući im da to rade iz udobnosti svog doma, bilo kada i bilo gde.
- Kao jedan od najmlađih marketinških direktora u Srbiji, u poslednjih šest meseci osvojili ste šest prestižnih nagrada. Kakve su bile reakcije vaših kolega iz industrije na početku vašeg mandata i da li su se promenile tokom vremena?
Iskren da budem, stav kolega nije uvek bio blagonaklon mom samopouzdanju. Međutim, nakon priznanja „Rising Star” i uz podršku mog tima, uspeo sam da opravdam očekivanja i počnem da menjam pravila igre. Naše „out of the box” i nekada veoma smele i drugačije ideje naišle su na simpatije široke publike i brzo dale pozitivne prodajne rezultate. Nedugo potom, usledile su nagrade struke za našu kampanju „Sve na jednom mestu”, koja je dosad najnagrađivanija kampanja koju smo imali. Kada tako posmatrate stvari, uopšte nije važno ni da li ste najmlađi ili najstariji – uspeh ne zavisi od godina, već od sposobnosti da zadovoljimo i nadmašimo očekivanja kupaca.

Filip Đurović, Shoppster (Shoppster)
- Vaša kampanja „Sve na jednom mestu” bila je prilično smela i inovativna. Šta vas je navelo da preuzmete takav rizik i kako ste se nosili sa podeljenim mišljenjima u početku?
Kada smo dobili zadatak da predstavimo 250.000 proizvoda, koliko ih je u tom trenutku brojala naša platforma, podeljenih u 25 kategorija, sa preko 4500 brendova, shvatili smo da imamo prilično izazovan zadatak. Ipak, dobili smo odrešene ruke i odlučili da budemo hrabri, da rizikujemo i povežemo nespojivo. Naizgled potpuno različite proizvode shvatili smo da povezuje jedna važna nit, a to smo mi, odnosno naša platforma, i tako su nastali slogani poput „I četka i četkica”, „I čaša i čašica” i mnogi drugi. Kreativna i originalna kampanja povezala je autentične proizvode, a parovi su često bili „nespojivi”, čime su i privukli pažnju. Iako su komentari u početku bili podeljeni, publika je vremenom razumela poruku, ali ono najvažnije – ljudi su počeli da percipiraju Shoppster kao „one stop shop” destinaciju sa širokim asortimanom proizvoda. Ostvarili smo preko 16 miliona impresija, dobili preko 10.000 interakcija na digitalnim kanalima i uvećali prodaju za 76 odsto.
- Kako uspevate da izgradite i održite reputaciju brenda koji nudi preko 350.000 proizvoda namenjenih kupcima svih uzrasta, od beba do stogodišnjaka?
Svakodnevna komunikacija sa kupcima, saradnja sa zajednicom, otvorenost, proaktivnost i hrabrost odlike su naše komunikacije. Od samog početka našeg poslovanja kupci su sticali poverenje u Shoppster, pre svega uviđajući da smo doneli inovacije kada je reč o onlajn trgovini u zemlji, zatim su spoznali našu cenovnu prednost u odnosu na konkurente, a kada smo počeli da širimo asortiman, da pružamo brojne pogodnosti za registrovane korisnike, sezonske popuste, benefite, poput kupovine na rate, plaćanja karticama kod kurira, isporuke preko praga ili na paketomatima Dexpress, onda je celokupna javnost uvidela da su, zaista, inovativnost i kvalitet ono što odlikuje Shoppster.
- Uveli ste Affiliate program kao novi kanal promocije. Koje promene očekujete u reputaciji Shoppstera, s obzirom na to da će sada drugi promovisati proizvode s vaše platforme?
Čuo sam nekoliko komentara koji ukazuju na zabrinutost kada je reč o ovoj temi. Činjenica je da se reputacija gradi dugo, a svedoci smo, nažalost, brojnih brendova koji su je uništili preko noći, ali ponavljam da afirmativna dvosmerna komunikacija, kako sa kupcima tako i sa partnerima, donosi uspeh. Affiliate program je tako koncipiran da donosi benefite za sve i, kada su svi adekvatno motivisani, kao u uvom slučaju, a to je da dobijaju 10 evra od svakog registrovanog kupca i dva procenta doživotno od svake naredne prodaje, onda je to dovoljan razlog da verujemo u projekat koji je već standard u svetu.
- Koji su najveći izazovi sa kojima se susrećete u e-commerce industriji i koje strategije koristite da ih prevaziđete?
U početku su naši izazovi bili vezani za postavljanje sistema, pozicioniranje brenda, građenje reputacije, a vremenom smo dobili nove izazove, poput konkurenata, pritisaka nelojalne konkurencije itd., ali upravo oni su učinili da Shoppster svoj četvrti rođendan može da proslavi sa ponosom na postignuto i radoznalim pogledom na sve buduće planove. Mogu sa ponosom da kažem da smo promenili navike potrošača u Srbiji, da smo edukovali brojne generacije kupaca i pokrenuli nove lance privrede u našoj zemlji. Kada pobrojite sve prednosti, onda nema ni mesta ni vremena govoriti o izazovima. Mogu samo da kažem da im se radujemo, jer nas uvek motivišu da budemo bolji.
- Na koji način interakcija sa kupcima i konkurencijom utiče na reputaciju Shoppstera i kako se nosite sa tim uticajima kako biste osigurali dugoročnu stabilnost i rast brenda?
Mnoge su teorije napisane na ovu temu, ali praksa nekada donosi i nova saznanja. Posebno smo radili na brizi o korisnicima i kupci sami pozitivno ocenjuju našu transformaciju, a naša interna ocena korisničkog zadovoljstva raste. Koristimo svaki kanal komunikacije za dvosmernu saradnju sa svim našim zainteresovanim stranama, ali kupci su uvek na prvom mestu. Uvek odgovaramo na pitanja, komentare, a neretko kritike pretvaramo u pozitivne ocene. Verujem da je to put adekvatnog ulaganja koji dugoročno daje rezultate u pogledu jačanja brenda. Jasno da se takav izbor ne odražava kratkoročno pozitivno na finansijske rezultate, jer zahteva troškove, ali kada znate šta je cilj, onda lakše birate put.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Shoppster