
Fejsbuk sada ima 2 milijarde korisnika… i još više odgovornosti
Prošlo je 13 godina od osnivanja, i manje od 5 godina od kako je dostigao milijardu korisnika, a sada Fejsbuk (Facebook) slavi magičnu cifru od 2 milijarde aktivnih mesečnih korisnika.
„Napredujemo u povezivanju sveta i činimo svet bližim“, napisao je na svom Fejsbuk profilu osnivač kompanije Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg).
Fejsbuk je najveća društvena platforma kada je reč o korisnicima koji se loguju, daleko iznad Jutjuba (Youtube), koji ima 1.5 milijardu korisnika, Vi-četa (WeChat), najveće kineske društvene platforme, sa 889 miliona, Tvitera (Twitter) 328 miliona, i Snepčetovih (Snapchat) 255 miliona korisnika. I druge aplikacije Fejsbuka imaju preko milijardu korisnika, a to su Vatsap (WhatsApp) i Fejsbuk mesindžer (Facebook Messenger). Instagram je skoro dostigao cifru od 700 miliona korisnika.
Fejsbuk je pokazao da ume da se prilagodi i najjeftinijim Android telefonima kao i lošim internet vezama. Dobio je oko 746 miliona korisnika u Aziji, kao i 41 miliona u Americi i Kanadi.
Kako istraživanja pokazuju, ova mreža nije zanimljiva (više) samo tinejdžerima, ciljna grupa je prilično široka, a svako ko se bavi bilo kojom vrstom biznisa zna da je Fejsbuk jako dobar alat.
Glavni direktor proizvoda u Fejsbuku Kris Koks (Chris Cox) je za sajt Techcrunch rekao da sa novim korisnicima stiže i veća odgovornost i to na svakom nivou. Dodaje da kao kompanija moraju bolje da shvate kako ljudi koriste Fejsbuk i sve njegove usluge, i da je zbog toga Zakerberg prekrstario celu zemlju, a ne da bi se, kao što su neki pretpostavili, kandidovao za predsednika.
Odgovornost se ogleda i u tome što ima sve više samoubistava koje se prenose uživo, preko opcije „Facebook Live“ (i poteškoća da se spreči šerovanje ovakvih videa) i čuvenih optužbi da su lažne vesti plasirane preko Fejsbuka dovele do toga da Tramp bude izabran za predsednika.
I to je samo vrh ledenog brega, u kome društvene mreže izazivaju zavisnost pa i depresiju, otuđuju ljude, i polarizuju društvo generalno. Pomoću ove mreže lakše je nego ikad plasirati (lažne ili stvarne) vesti kome treba i kada treba, formirati mišljenje, i pod nos mu poturati reklame.
Fejsbuk je osnovan 2004. i otada je izrastao u giganta koji je u prvom tromesečju 2017. zabeležio profit od tri milijarde dolara.
[preporucene_vesti ids=“266673, 266210, 265266″]
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay
Piše: N.V.