Šorts, posao

,,Držite se dalje od šortseva“: Kako se oblačiti za posao tokom vrelih letnjih dana

U vreme kada mnogi ljudi rade od kuće neki deo nedelje, klima se zagreva i izvršni direktori poput Marka Zakerberga se često ležerno oblače za posao, stručnjak za bonton Elejn Svon se često pita šta je, a šta ne prikladno nositi u kancelariji.

„Postavljanje standarda i lični kodeks oblačenja je važno za postavljanje narativa vašeg radnog okruženja. To je jedan od neverbalnih atributa profesionalnog ponašanja“, kazala je za CNBC Make It Elejn Svon, stručnjak za bonton i osnivač The Swann School of Protocol.

Svon je dala nekoliko saveta o tome šta nikada ne bi trebalo da nosite u kancelariji.

Promena pravila

Poslednjih godina došlo je do promene strogih pravila oblačenja, tvrdi Svon.

Dok se neka tradicionalna zanimanja i radna mesta još uvek pridržavaju kodeksa poslovnog profesionalnog oblačenja, druge kancelarije su zauzele opušteniji pristup. Ono što se smatra prikladnim za posao uopšte je postalo posebno iznijansirano u postpandemijskoj eri, jer su se neki zaposleni vratilil u kancelarije nakon rada od kuće.

Na berzi u Njujorku, na primer, farmerke, šorts i druga ležerna odeća i dalje su zabranjeni za zaposlene i posetioce.

Šorts, posao

Šorts, posao (Freepik)

,,Međutim, na svakom poslu koji sam imao, uglavnom u medijima i uvek sa sedištem u Njujorku, pravila oblačenja su bila mnogo opuštenija. Moja srednja škola je čak usvojila ležerniji kodeks oblačenja – odustala je od kravata i dozvolila patike – poslednjih godina.

Većina zaposlenih (71 posto) kaže da na posao nosi poslovnu ležernu ili ležernu uličnu odeću, prema nedavnoj anketi Galupa u kojoj je učestvovalo skoro 400 radnika u SAD. Šta to znači može da zavisi od samog pojedinca.

Neke stvari bi ipak trebalo da budu zabranjene, napomenula Svon.

Sporna odeća

Šorts, koji su postali pomalo sporni kao poslovna odeća usred toplotnih talasa koji su ovog leta pogodili SAD, trebalo bi da budu rezervisani za one koji rade sa decom ili u kreativnom okruženju, smatra ona.

„Šorts je nešto što je ležernije. Verujem da kada obučete šorts, to može da izazove razmišljanje o slobodnom vremenu. Dakle, moja preporuka je da se držite dalje od šortseva“, navela je ona.

Čak i ako su kratke pantalone elegantnije, Svon je napomenula da se mogu smatrati neprofesionalnim u mnogim radnim okruženjima.

Ona je upozorila da žene ne treba da nose majice sa tankim bretelama na posao, dok formalnije majice bez rukava i haljine mogu da budu u redu, ,,u zavisnosti od stila“. Na primer, postoji razlika između majice bez rukava i haljine bez njih.

Haljina, posao

Haljina, posao (Pixabay)

Obucite tako da se stavite „na mesto autoriteta“

Ono što nosite može mnogo reći o vama. I bez obzira na vaše stavove, drugi mogu da vas shvate na određeni način ako ste obučeni u odeću koja asocira na slobodno vreme ili druge aktivnosti koje nisu povezane sa poslom.

„Ono što pokušavamo da uradimo u smislu načina na koji se oblačimo je da postavimo standard koji nas stavlja na mesto autoriteta“, objasnila Svon.

Naročito ako ste u ulozi u kojoj se sastajete sa klijentima ili zainteresovanim stranama, „od vitalnog značaja je da se oblačite na način koji će poboljšati utisak o kompaniji koju predstavljate“.

Vi i vaše kolege možda mislite da su šorts ili sportska odeća savršeno prihvatljiva poslovna odeća, ali drugi ljudi sa kojima profesionalno komunicirate mogu da imaju više standarde, pa je bolje da pogrešite na strani opreza.

U nedavnoj anketi LinkedIn-a izvršne urednice CNBC Make It, Džen Goudreau, izgleda da su ljudi podeljeni po pitanju šortsa u kancelariji. Samo 43 odsto ispitanika je reklo da su šortsevi možda u redu u dobrom kroju, dok je 45 odsto reklo da nikada nisu prihvatljivi u kancelariji. Samo 12 odsto od više od 330 ispitanika reklo je „sve ide“ ovih dana.

Posao, razmišljanja

Posao (Pexels)

Vaš lični kodeks oblačenja

Ako se od vas ne traži da se pridržavate striktne uniforme ili kodeksa oblačenja na poslu, Svon nudi nekoliko saveta kako da izgledate profesionalno i samouvereno, a da pritom zadržite svoj individualni stil.

Istorijski gledano, neutralni tonovi su bili norma za poslovnu odeću, ali to je jedno pravilo za koje Svon kaže da je izašlo iz mode. Ona preporučuje igranje bojama.

Slobodno nosite boje i šare koje održavaju vaš identitet i odgovaraju vašem ukusu. Prilagođavanje je važno ne samo da bi se osigurala prikladnost, već i udobnost.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik, Pixabay, Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE