
„Dobra reputacija je rezultat poslovanja sa svrhom“
- MPC Properties je odavno izgradio dobru poslovnu reputaciju na tržištu. Šta je bilo presudno za postizanje takvog uspeha?
Kada pokreneš kompaniju sa ciljem da napraviš pozitivnu promenu, ta svrha postaje vodeći princip i, kao takva, donosi vrednost koja postaje prepoznatljiva. Naš izbor je da budemo kompanija koja predvodi industriju i postavlja trendove, umesto da ih isključivo posmatra i prati. Uz posvećenost i vredan rad, kreirali smo postojanu zajednicu zaposlenih, saradnika i posetilaca koji zajedno sa nama svakodnevno iznedre istinski dobre poslovne rezultate. Dobra poslovna reputacija dolazi nakon niza uspešnih godina u kojima ta sinergija gradi najbolja iskustva za sve. Upravo je to i misija naše kompanije – gradimo iskustva, a svoju reputaciju MPC Properties je izgradio kroz nekoliko ključnih faktora. Najpre, posvećenost kvalitetu je neosporan element našeg poslovanja. Svaki projekat je realizovan u skladu sa visokim standardima u gradnji, korišćenjem najmodernijih materijala i tehnologija, što garantuje trajnost i funkcionalnost naših objekata. Taj modus operandi primenjujemo na sve naše sektore, pa tako, na primer, imamo i preko 300 najboljih brendova u našem ritejl portfoliju, dok usluge upravljanja nekretninama realizujemo jednako posvećeno i – mogu slobodno dodati – efikasno.
Podsećam, u našem „office” portfoliju nalaze se „Ušće” i kompleksi „Navigator biznis”, kao i objekti „Tri lista duvana” i „Plaza Prima”. Ritejl portfolio obuhvata šoping centre „Ušće”, „BEO”, „Delta City”, „Mercator” i „Immo Outlet”, kao i „Kanem”, objekat u Knez Mihailovoj ulici. MPC Propertiesu je povereno upravljanje projektom „Brankov Business Center”, a prisutni smo i u regionu kroz property menadžment i usluge lizinga za šoping centre „ALTA” u Sarajevu i „BINGO City Center” u Tuzli.
Drugi ključni faktor je naš pionirski pristup poslovanju. Uvek smo težili tome da naši zakupci i partneri imaju neprevaziđeno iskustvo rada u MPC poslovnim objektima, te smo donosili inovativne koncepte koji su dodatno podržali njihovo poslovanje. U našim šoping centrima posetioce očekuje uvek novo iskustvo kupovine, uvek novi sadržaj i drugačija ponuda.
Jedan od ključnih fokusa jeste održivost, odnosno ESG strategija, koju smo počeli da implementiramo pre više od decenije, kao indikator naše posvećenosti održivom razvoju, očuvanju životne sredine i brizi za zajednicu. Naša ulaganja u zelene tehnologije i održive prakse nisu samo doprinos zaštiti okoline, već i jačaju našu reputaciju u zajednici koja vrednuje odgovorno poslovanje. Ukratko, ulažemo u inovativnost, u zajednicu, u odnose, u usavršavanje našeg tima i verujemo da je dobra poslovna reputacija naš najvažniji kapital.
- Koliko je lako izgubiti teško stečenu reputaciju i kakve se greške tu ne smeju praviti?
Reputacija je, kao što sam pomenula, jedan od najvrednijih resursa svake kompanije i može biti izgubljena veoma brzo, posebno u digitalnom dobu, u kom se (neproverene) informacije šire brzinom svetlosti. Greške koje se ne smeju praviti uključuju nedostatak transparentnosti, ignorisanje povratnih informacija dobijenih od strane saradnika i partnera, kao i zapostavljanje visokih standarda kvaliteta. Takođe, neodgovorno ponašanje prema zaposlenima i zajednici može ozbiljno narušiti reputaciju, a što nikako ne sme biti norma.
Kroz stalnu edukaciju zaposlenih, uspostavljanje jasnih pravila i procedura, te kroz aktivno praćenje i evaluaciju našeg poslovanja – mi ne pravimo greške koje bi mogle da ugroze našu reputaciju.
- Kako održavate doslednost kvaliteta u svim vašim projektima kako biste zadržali poverenje klijenata i partnera?
Sve počinje strateškom odlukom da su posvećenost i vrhunski kvalitet vrednosti kojima se okrećete u svakodnevnom radu. MPC je lider na tržištu jer ne odustaje od najboljih rešenja, kako u segmentu poslovnih objekata tako i u ritejl segmentu, bilo da je u pitanju rad zakupaca i njihovih zaposlenih ili dobrobit posetilaca u šoping centrima. Uz svesrdno zalaganje našeg tima, ali i kontinuiranom komunikacijom sa zakupcima i partnerima, mi neprestano radimo na unapređenju svojih usluga, ali i na unapređenom iskustvu za sve. Stoga, pomenuću i aktuelan projekat rekonstrukcije delova „Ušće Shopping Centera”, što će doneti benefit za sve: od zakupaca do pojedinačnih posetilaca. U planu su i drugi slični projekti kojima ćemo zadržati svoju zavidnu poziciju na tržištu.
- Kakvi su vam planovi i zacrtani ciljevi kada je reč o daljem jačanju reputacije, brenda i inovacija u kompaniji MPC Properties?
Nastavljamo da poslujemo sa svrhom koja ide mnogo dalje (i šire) od dobrih poslovnih rezultata. U trenutnom VUCA svetu, potrebno je da budemo podrška svim stejkholderima i da međusobno ulažemo trud da izgradimo bolju (poslovnu) zajednicu, društvo, svet. Planiramo da unapredimo portfolio kroz strateške investicije u nove projekte, koji će dodatno diversifikovati našu ponudu i povećati našu prisutnost na tržištu.
Dalja integracija ESG principa u sve aspekte poslovanja jedan je od primarnih ciljeva, što podrazumeva povećanje energetske efikasnosti naših objekata i unapređenje održivih praksi, ali i nastavak edukacije šire populacije na temu održivosti, uz različite inicijative koje doprinose boljitku zajednice. Naša namera je da ostanemo lideri u inovativnom pristupu poslovanju unutar industrije nekretnina. Naši zacrtani ciljevi uključuju i stalno unapređenje kvaliteta usluga kroz edukaciju zaposlenih i implementaciju novih tehnologija, čime ćemo zadržati poverenje naših zakupaca, partnera i posetilaca.
Kada je reč o brendiranju, nastavićemo sa aktivnim marketinškim kampanjama i jačanjem našeg prisustva na eksternim kanalima komunikacije, kako bismo dodatno izgradili i očuvali pozitivnu percepciju naše kompanije u poslovnom krugu, ali i u široj javnosti. Na taj način, nadamo se, možemo poslužiti kao dobar primer i inspiracija.
Godinama je MPC Properties sinonim za kvalitet, inovaciju i odgovorno poslovanje, a plan je da to ostane upravo tako. Uz vrednosti u koje verujemo – računamo na dugoročan uspeh i održiv rast.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: David Mićić