Disney, Dizni parkovi

Dizni kažnjen sa 10 miliona dolara zbog prikupljanja podataka o deci

Dizni će platiti kaznu od 10 miliona dolara Federalnoj trgovinskoj komisiji (FTC) zbog optužbi da je nezakonito prikupljao podatke o deci radi ciljanog plasiranja oglasa.

Konkretno, FTC navodi da je Dizni dozvolio prikupljanje ličnih podataka dece koja su gledala video-snimke namenjene najmlađima na YouTube-u, a da pritom roditelji nisu bili obavešteni niti je pribavljena njihova saglasnost, što je obavezno prema zakonu Children’s Online Privacy Protection Rule (COPPA).

U tužbi koju je podnelo Ministarstvo pravde stoji da Dizni nije označio te video-snimke kao „Made for Kids“ („Napravljeno za decu“), što je omogućilo da se prikupljaju podaci dece mlađe od 13 godina.

Prema DOJ-u, Dizni je pritom nepropisno ostvario finansijsku korist, jer je dobijao deo prihoda od oglasa koje je YouTube plasirao na njegove video-snimke.

FTC takođe tvrdi da je YouTube još sredinom 2020. obavestio Dizni da mora da promeni oznaku na oko 300 svojih video-zapisa kako bi se uskladio sa COPPA pravilom, ali Dizni to nije učinio.

U sklopu nagodbe vredne 10 miliona dolara, Dizni se obavezao da će u budućnosti poštovati pravila i uvesti bolji sistem za određivanje koji video-snimci moraju biti označeni kao „Made for Kids“.

„Naša odluka kažnjava Diznijevo zloupotrebljavanje poverenja roditelja i kroz obavezni program revizije video-sadržaja otvara prostor za bolju zaštitu dece na internetu putem tehnologije za potvrdu uzrasta“, izjavio je predsednik FTC-a, Endru N. Ferguson.

U saopštenju kompanija je navela da je posvećena zaštiti bezbednosti i dobrobiti dece i porodica: „Ova nagodba se ne odnosi na Diznijeve sopstvene digitalne platforme, već isključivo na distribuciju dela našeg sadržaja na YouTube-u.“

„Dizni ima dugu tradiciju poštovanja najviših standarda kada je reč o zakonima o privatnosti dece i nastavljamo da ulažemo u alate koji su potrebni da bismo ostali lider u ovoj oblasti“, dodaje se u saopštenju.

Dizni, međutim, nije jedina kompanija koja je morala da plati kaznu zbog kršenja ovog pravila, jer stručnjaci ističu da je verifikacija uzrasta na internetu i dalje izuzetno teška.

Prošlog meseca, Google je pristao da plati 30 miliona dolara kako bi rešio tužbu zbog prikupljanja ličnih podataka dece na YouTube-u. Ovo se nadovezuje na slučaj iz 2019. godine kada je Alphabet, Google-ova matična kompanija, platio 170 miliona dolara kazne nakon sličnih optužbi koje su pokrenuli FTC i državni tužilac Njujorka, Leticija Džejms.

Kreator igrice Fortnite, kompanija Epic Games, platio je jednu od najvećih kazni u istoriji COPPA-e 2022. godine – čak 275 miliona dolara.
TikTok, Microsoft, Amazon, Instagram i mnogi drugi takođe su morali da plate kazne kako bi rešili slučajeve kršenja COPPA-e.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

 

Izvor: BIZlife

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE