
„Divna“ ideja: Poskupljenje klasičnih automobila nameće kupovinu električnih
Proizvođači automobila imaju veliki problem pred sobom. Evropski giganti rizikuju novčane kazne veće od 200 miliona evra ako prekorače ograničenje emisije CO2, što je naknada koja bi mogla biti povoljnija od računa koju će platiti kupci novih vozila.
Novi propisi o emisiji izduvnih gasova koje je Evropa nametnula proizvođačima stavljaju u vatru glavne marke automobila. Za sada će samo Tojota biti pošteđena od doprinosa u ogromnu kasu evropskog kontinenta, a ostali će dobiti ogromne novčane kazne, od kojih su neke i rekordne.
Od sada pa do poslednjeg dana 2025. godine svi proizvođači su u obavezi, ne samo da pokušaju da što više smanje prosečne emisije celog svog asortimana automobila, već i da isporuče više električnih automobila.
Prodaja modela s nultom emisijom pomaže da se nadoknade emisije četiri ili pet modela s unutrašnjim sagorevanjem, ali to trenutno nije izazov, već pravi san jer proizvođači nisu dorasli tome.
Nedavno je Folksvagen podigao cene kompletne palete modela, a sada isto priprema i Stelantis, koji će podići cene svojim modelima sa SUS i hibrididnim pogonom. Jean-Philippe Imparato, šef Alfa Romea i evropskog sektora francusko-italijanskog giganta, smislio je meru koja ima sve sastojke da natera kupce da okrenu leđa njegovim brendovima.
Ništa ne nervira kupce više od nametanja
Francuz je došao na „divnu“ ideju da poveća cene modela sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i hibride, kako bi povećao prodaju modela s nultom emisijom.
Drugim rečima, Stelantis želi da kupite njihove električne automobile zato što im je potrebno 25 odsto obima prodaje baterijskih modela svih njihovih marki kako bi izbegli strašne kazne koje će Evropa nametnuti onima koji idu preko CO2 granice praga tolerancije.
Pod pretpostavkom da svi Stelantisovi brendovi prodaju milion jedinica 2025. godine, a gigant ne uspe da smanji prosečnu emisiju na 93 g/km – jer je 95 g/km već kazna – kazna će biti 285 miliona evra.
Prisiljavanje ljudi da kupuju električne automobile je ogromna greška, jer bi se mogla pretvoriti u pravu katastrofu. Ništa ne nervira kupce više od nametanja i povećanja cena kako bi se kompenzovao problem brendova, a ne interesnih strana, smatraju analitičari.
Ali, pošto čuda ne postoje, jedini način da se proda više električnih automobila je prisiljavanje kupaca na to, jer će kod nekih konvencionalnih modela cena biti slična, ako ne i viša od cene ekvivalentnog električnog automobila.
Emisije gasova staklene bašte u EU manje za 2,6 odsto
Emisije gasova staklene bašte izazvane ekonomskom delatnošću u državama Evropske unije u drugom kvartalu procenjene su na 790 miliona tona ekvivalenta ugljen-dioksida (CO2), što je smanjenje od 2,6 odsto u poređenju sa istim periodom 2023, kada je bilo 812 miliona tona CO2, objavljeno je iz kancelarije EU za statitistiku (Evrostat).
Iz Evrostata navode da su privredni sektori zaslužni za najveća smanjenja – sektor snabdevanja električnom energijom i gasom (manje CO2 za 12,1 odsto) i domaćinstva (4,2 odsto).
Procenjeno je da su emisije gasova staklene bašte smanjene u 19 zemalja EU, a najviše u Holandiji (9,1 odsto), Bugarskoj (6,3 odsto), Austriji i Mađarskoj (5,9 odsto).
Od zemalja koje su smanjile svoje emisije, pet je zabeležilo pad BDP (Irska, Finska, Estonija, Letonija i Austrija). Preostalih 14 država EU imale su rast BDP – Poljska, Danska, Hrvatska, Španija, Bugarska, Slovačka, Portugal, Mađarska, Belgija, Italija, Češka, Holandija, Francuska i Nemačka.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Klix, Politika, Tanjug
Foto: Pixabay