
Dexyco – mesto gde počinje dečja mašta
Sećate li se svog omiljenog plišanog medveda, kockica od kojih ste pravili zamkove ili prve lutke koja vam je pravila društvo dok ste maštali o dalekim svetovima? Igračke su mnogo više od predmeta – one su ključ za vrata dečje mašte, saputnici u avanturama i prijatelji u trenucima sreće. Dexyco, mesto gde te priče počinju, postao je sinonim za radost i kreativnost u odrastanju.
Nikola Vučićević, generalni direktor kompanije Dexyco, deli sa nama svoju viziju, priču o izazovima i inspiraciju koja stoji iza stvaranja sveta u kojem deca svakodnevno otkrivaju čudesne priče kroz igru.
- Kako biste opisali svoju viziju kompanije Dexyco, kao mesta gde počinje dečja mašta, i kako se ta vizija odražava na njenu strategiju?
Kada pomislim na Dexyco, vidim kompaniju koja deci pruža neograničene mogućnosti da istraže svoj unutrašnji svet mašte. Deca su prirodni vizionari, a igračke su njihov alat za kreiranje priča, života i svetova. Kao lider, imam zadatak da obezbedim da Dexyco bude platforma gde ta mašta može slobodno da se razvija.
Ova vizija se odražava na svaki aspekt našeg poslovanja. Stalno istražujemo nove trendove, inovacije i ideje kako bismo mališanima ponudili proizvode koji nisu samo zabavni, već i edukativni. Naša strategija je jasna: gradimo prostor gde se igračke ne doživljavaju samo kao proizvodi, već kao sredstva za stvaranje uspomena.
- Dexyco se ističe po svojoj posvećenosti stvaranju srećnog i kreativnog detinjstva. Koji su ključni principi na kojima gradite ovu misiju?
Posvećenost počinje od osnovnog razumevanja naše povezanosti sa decom. Teško je u nekoliko reči ili rečenica opisati koje tačno emocije mi, kao odrasli ljudi, osetimo kada razmišljamo o deci ili provodimo vreme sa njima. Urođeno nam je da se o deci staramo, da ih čuvamo i pazimo i da deca bude u nama osećaj topline i spokoja, kao i da nam izmame osmeh.
Ipak, jedan od najvažnijih aspekata odrastanja koji ni po koju cenu ne sme biti zanemaren jeste radost deteta, a glavnu ulogu u ovom segmentu igra upravo dečja mašta. Mi, kao kompanija, duboko razumemo važnost dečje mašte i svesni smo odgovornosti da budemo ključni deo njenog razvoja i nege. Kako bismo ispunili ovaj, nimalo lak zadatak, konstantno tražimo nove ideje, inovacije i trendove koje ćemo prilagoditi najmlađima. Naša misija nije samo da deci pružimo igračke, već da ih inspirišemo na igru koja razvija njihovu kreativnost i obogaćuje njihovo detinjstvo.
Svesni smo koliko su prve godine života važne za razvoj deteta. Zato se trudimo da svaka igračka u našem asortimanu bude bezbedna, kvalitetna i inspirativna. Takođe, radimo na tome da Dexyco bude ne samo mesto za kupovinu već i zajednica koja deli vrednosti podrške, topline i radosti.

Nikola Vučićević, generalni direktor kompanije Dexyco
- Koji su bili ključni koraci u vašem dosadašnjem vođenju kompanije Dexyco koje smatrate najvažnijim za njen razvoj i ostvarenje njene vizije?
Otkako sam preuzeo rukovođenje firmom, u martu 2024. godine, jedan od najvećih izazova mi je bio kako da nastavim i unapredim ono što je moj otac započeo još 1996. godine. S obzirom na to da sam u kompaniji već sedam godina, bio sam upoznat sa načinom njenog rada i izazovima s kojima se susreće, što mi je pomoglo da se brzo prilagodim ulozi generalnog direktora.
Za kompaniju veličine Dexyco grupe, ključ za efikasno i efektivno vođenje jeste formiranje prvog tima sačinjenog od ljudi od poverenja. To su ljudi sa iskustvom i proaktivnošću koji mogu da podrže realizaciju ideja i strateških ciljeva.
Ipak, smatram da je najveći izazov za mene lično bio kreiranje nove i drugačije organizacione kulture, kao i uvođenje promena na svim nivoima poslovanja, gde god je to potrebno za unapređenje. Fokus na modernizaciju poslovnih procesa, jačanje timskog duha i otvorenost prema inovacijama bili su ključni koraci koji su definisali moje dosadašnje vođenje kompanije.
- Kada sumirate proteklu poslovnu godinu, koje biste rezultate i izazove izdvojili kao najvažnije?
Imajući u vidu globalne i lokalne socijalne, političke i ekonomske aspekte koji nisu išli u prilog poslovnom rastu i razvoju, 2024. godina je za Dexyco bila stabilna. Tokom ove godine manje smo se fokusirali na otvaranje novih maloprodajnih objekata, a više na optimizaciju troškova i unapređenje neprofitabilnih prodajnih mesta.
Posebno smo ponosni na značajna unapređenja u sektorima programa lojalnosti i onlajn prodaje. Smatramo da su upravo ovi segmenti ključni za budućnost našeg poslovanja, jer donose dodatnu vrednost i unapređuju korisničko iskustvo. Kao i prethodnih godina, nastavili smo da gradimo našu maloprodajnu mrežu kao destinaciju gde se može pronaći sve za decu i bebe, a ne samo igračke, po kojima smo prepoznatljivi.
Ova godina je bila izazovna, ali uspešna u pogledu postizanja stabilnosti i daljeg jačanja odnosa sa našim korisnicima i porodicama koje nas podržavaju. Izazov je bio održati nivo kvaliteta u svim segmentima poslovanja dok se suočavamo sa nepovoljnim spoljnim faktorima. Ipak, uspeli smo da našu ponudu obogatimo i povećamo poverenje roditelja, što smatramo najvećim uspehom.
- Kako vidite budućnost kompanije u kontekstu promena u industriji igračaka i vaših planova za narednu godinu?
Budućnost kompanije Dexyco vidim kao kontinuiranu evoluciju koja će zadržati osmeh na licima dece i sigurnost u srcima roditelja. Naš zadatak je da ostanemo sinonim za radost i maštu, ali i da dodatno osnažimo poverenje roditelja, kao naših ključnih partnera. To planiramo da postignemo tako što ćemo pažljivo razvijati naš asortiman, ulaziti u nove kategorije proizvoda koje odražavaju savremene potrebe porodica i unapređivati način komunikacije s roditeljima kroz modernizovane marketinške pristupe. Vizija kompanije Dexyco uključuje decu i roditelje u jedinstvenom prostoru radosti i sigurnosti, gde svi pronalaze vrednost i inspiraciju.
Naše ambicije se ne završavaju u Srbiji. Planiramo da u narednim godinama gradimo brend na regionalnim tržištima koristeći uspešan model koji smo razvili kod kuće. Cilj nam je da postanemo dominantni u kategoriji dečjih proizvoda, bilo kroz maloprodaju, veleprodaju ili onlajn trgovinu. Ove strateške inicijative omogućiće da Dexyco ostane prepoznatljiv po vrednostima koje delimo sa porodicama, dok se prilagođavamo promenama u industriji i potrebama savremenog tržišta. Planiramo da unapredimo naš asortiman ulaskom u nove kategorije proizvoda i osnažimo prisustvo na regionalnim tržištima. Digitalna transformacija je deo naše strategije, ali nikada nećemo zaboraviti na osnovne vrednosti koje nas čine posebnim.
- Šta za vas lično predstavlja uspeh u stvaranju brenda koji inspiriše decu na igru i kreativnost?
Uspeh je kada vidim osmeh na licu deteta koje se igra Dexyco igračkama. To je kada roditelj dolazi kod nas jer zna da će pronaći kvalitet i sigurnost za svoje dete.
Dexyco je mnogo više od kompanije – to je deo detinjstva. Moj najveći cilj je da osiguram da svaka porodica koja dođe kod nas oseti toplinu, radost i podršku, jer to je suština svega što radimo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Ljubo Ašćerić