Zhang Zetian

„Devojka sa mlečnim čajem“: Kako je Zhang Zetian postala najmlađa kineska milijarderka

Zhang Zetian, 31, često se smatra najmlađom kineskom milijarderkom, a popularna je po nadimku „Devojka sa mlečnim čajem“ i po braku sa Richardom Liuom, jednim od najbogatijih samoukih preduzetnika u zemlji.

Rođena 1993. godine u Nanjingu na istoku Kine, Zhang je prvi put ušla na listu najbogatijih 500 ljudi časopisa New Fortune 2017. godine, u 24. godini, prema podacima Business Insider-a.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zetian Zhang(Nancy) (@zetianzzz)

Ali mnogo pre nego što se udala za Liu-a, osnivača e-commerce giganta JD.com, koji je prošle godine zauzeo 42. mesto na Forbesovoj listi 100 najbogatijih u Kini, Zhang je već bila internet senzacija dok je bila u srednjoj školi.

Fotografija na kojoj nosi rep i školsku uniformu, držeći u ruci čašu mlečnog čaja, postala je viralna 2009. godine i donela joj trajni nadimak „Devojka sa mlečnim čajem“ zbog slatkog i nevinnog izgleda, izvestio je The Straits Times. Njena popularnost porasla je još više kada ju je renomirani reditelj Zhang Yimou pozvao da se pojavi u filmu The Flowers of War, iako je ona odbila ponudu kako bi se posvetila obrazovanju.

Kao nacionalna šampionka u aerobiku, Zhang je dobila rano prijemno mesto na Univerzitetu Tsinghua, jednom od najprestižnijih u Kini.

Upoznala je Liu-a, koji je 19 godina stariji od nje, tokom studijskog programa u SAD-u. Iako su u početku negirali glasine o vezi, venčali su se 2015. godine.

Do vremena njihovog venčanja u oktobru, Zhang je već bila trudna s njihovim prvim detetom. Njihova ćerka je rođena sledeće godine. Nakon venčanja, Zhang je aktivno učestvovala u razvoju JD-ovih modnih i luksuznih portfolija, i na kraju postala poznata kao njihov glavni modni savetnik.

Veliki deo rasta JD-a u modi i luksuzu dogodio se nakon što je Zhang preuzela aktivnu ulogu, uključujući otvaranje zvaničnih Sephora i Luxottica prodavnica na platformi 2015. godine, lansiranje Italian Fashion Mall u saradnji s Milan Fashion Week-om i predstavljanje mladih kineskih dizajnera na New York i London Fashion Week-u.

Osim toga, Zhang je proširila svoje investicije, uključujući udeo u Uberu, kroz Liu-ov porodični fond.

Godine 2017., kompanija za dečju hranu Bubs Australia angažovala je Zhang da promoviše njihove proizvode u Kini. Takođe je kupila 17% udela u toj kompaniji preko svoje investicione firme, prema News.com.au. Prošle godine, italijanski luksuzni brend Tod’s imenovao je Zhang za svog ambasadora brenda, izvestio je Jing Daily.

Na listi istraživačke firme Hurun objavljenoj u januaru, Zhang je rangirana kao treća najbogatija među alumnistima Univerziteta Tsinghua sa procenjenom neto vrednošću od 60 milijardi juana (8,4 milijarde dolara).

Ispred nje su bili Wang Xing, 46-godišnji osnivač giganta za dostavu hrane Meituan, i Xu Hang, 63-godišnji osnivač kompanije za nekretnine Parkland Group.

Uprkos njenoj centralnoj ulozi u modnim inicijativama JD-a, Zhang je u intervjuu za Tatler Asia 2017. godine rekla da se ranije nije mnogo zanimala za modu dok nije počela studije u Pekingu.

„Pretpostavljam da me selidba u glavni grad učinila svesnijom svog garderobera,“ rekla je. „A zatim, kada sam provela godinu dana u Njujorku kao razmena na Barnard College-u… taj grad mi je otvorio oči za potencijal mode.“

Od kada je preuzela svoju ulogu, Zhang deli slike iz modnih kampanja kompanije na svojim ličnim društvenim mrežama, spajajući profesionalni i privatni život.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife

Foto: Youtube/星闻纪/Screenshot

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE