
Delta Holding – Vizija za bolju budućnost
Rekonstrukcija Sava centra, otvaranje „Plave dvorane” i projekat „Delta District” samo su deo vizionarskih poduhvata koji oblikuju budućnost Delta Holdinga. Ova godina donela je istorijske trenutke za kompaniju, a sinergija različitih poslovnih jedinica ključna je za njihov uspeh, ističe sagovornica magazina BIZLife Mina Tadić, Chief Marketing and Communications Officer. Koordinacija brojnih timova i tehnologija, poput veštačke inteligencije, doprinosi stvaranju održivih rezultata, ističe naša sagovornica i naglašava važnost komunikacija u modernom poslovanju i projektima koji će obeležiti budućnost.
- Često se pominje važnost sinergije u komunikacijama unutar velikih sistema. Kako uspevate da povežete toliko različitih poslovnih jedinica da svi „govore istim jezikom”?
Sistem u kojem radim ima ogromnu snagu i širinu. Pogled na potpuno različite industrije budi uzbuđenje koje se oseća u stomaku. Toliko raznovrsnih planova, inicijativa i tema čini da imate osećaj kao da ste u savršenom orkestru. Svaki instrument ima svoju jedinstvenost i ulogu, a svi zajedno stvaraju savršenu harmoničnu melodiju. Razlike u zvuku instrumenata (biznisa) upravo su ono što čini melodiju bogatom i posebnom.
Važno je razumeti specifičnosti svakog pojedinačnog biznisa i na različitostima graditi sinergiju. Jedan od najlepših primera ove sinergije jeste obnova Sava centra, koja ima ogroman uticaj na razvoj kongresne industrije, ali i na naš hotelski portfolio. Sava centar, kao simbol prestiža i mesto gde se organizuju najvažniji događaji u regionu, prirodno se povezuje sa našim luksuznim hotelskim brendovima. Ovo uvezivanje omogućava ne samo bolje poslovne rezultate svakog segmenta već i dodatno jača imidž kompanije kao lidera u industriji.
Delta ima izuzetno širok i snažan portfolio biznisa i brendova. Na prvi pogled, neko bi, možda, rekao da je nemoguće pronaći zajednički imenitelj za sve njih, ali svi oni su deo jedne celine. Na kraju dana, mi smo poput dijamantske mreže – svaki biznis, svaki glas doprinosi zajedničkom sjaju. Taj osećaj zajedništva i pripadnosti pravimo kroz posvećenu internu komunikaciju, jer upravo tu leži naša snaga – kada svi znaju da su deo vizije koja ostavlja snažan trag na celu zajednicu.
- Delta Holding se godinama fokusira na održivo poslovanje. Koji biste konkretan projekat izdvojili kao najvažniji u oblasti društvene odgovornosti?
Delta Holding je davno postao svestan da je uspeh zaista uspeh ako je poslovanje održivo, ako razumemo da nismo sami, već da poslujemo zajedno i vodimo računa o svom uticaju na zajednicu. Mi smo kroz 17 godina postojanja Delta fondacije uložili preko 40 miliona evra u društveno odgovorne projekte širom Srbije. Ti projekti podržavaju teže zapošljive kategorije, obrazovanje, očuvanje kulturnih vrednosti i održivi razvoj, posebno u ruralnim sredinama.
Jedan od naših ključnih projekata jeste „Naše selo”, kroz koji razvijamo poljoprivredu i pružamo podršku mladima da ostanu na selu, ali lično mi je najemotivniji projekat „Treći roditelj”. Kroz ovaj program osnažili smo osamdesetoro dece iz porodica u riziku od razdvajanja. Delta finansira angažovanje socijalnih radnika, dok naši zaposleni pružaju direktnu pomoć porodicama. To su mali, ali presudni koraci koji donose stabilnost i radost u živote onih kojima je pomoć najpotrebnija.

Mina Tadić – Chief Marketing and Communications Officer, Delta Holding
- Osvojili ste prestižnu nagradu „Mark Awards” za direktorku marketinga godine i sigurno vam to lično priznanje laska. Međutim, koliko je teško bilo doći do toga i šta vam je na tom putu bio najveći izazov?
Kada sam bila mala, imala sam svoju zamišljenu emisiju: Put do duge. U njoj su, na raspustu, gostovali moja baka, moj brat, pa i ceo komšiluk. Već tada sam kreirala i znala da želim da radim nešto što me ispunjava. Danas, nakon skoro dve decenije u marketingu i komunikacijama, ljubav prema onome što radim daje mi te leptiriće u stomaku s kojima svakog jutra idem na posao.
Bilo je puno izazova. Najveći je bio suočiti se oči u oči sa sopstvenim strahovima, nesigurnostima i ljudima s kojima ne delite iste vrednosti. Ali upravo iz tih trenutaka učimo. Učila sam na tuđim greškama, ali najviše na svojim.
Nije uvek lako stajati iza svojih uverenja, odbijati kompromise i, najvažnije, ne izneveriti sebe. Verujem da je ključno da svakog dana radimo na tome da budemo bolja verzija sebe nego juče i da je neprocenjivo raditi s ljudima od kojih možete da učite i s kojima delite iste vrednosti. Te izbore pravim hrabro, jer mi je važno kako i s kim provodim svaki dan.
„Mark Awards” za mene je veliko zadovoljstvo i potvrda da trud i vrednosti na koje se oslanjam imaju snagu. Ovo priznanje me dodatno motiviše, ali i dodaje na odgovornosti da nastavim da radim s istom strašću i posvećenošću, zajedno sa timom divnih ljudi u Delti.
- Vaša kompanija je uložila mnogo u rekonstrukciju Sava centra, a taj ogromni posao je završen otvaranjem „Plave dvorane”. Koliko je taj projekat važan za Delta Holding u celini?
Rekla bih da smo na kraju jedne godine koja će ostati zapamćena u istoriji naše kompanije, ali koja je, ako smem da budem toliko pretenciozna, uticala i na živote svih nas. Otvaranje „Plave dvorane” bio je najglamurozniji događaj u regionu – veče koje se i dalje prepričava. Uz spektakularan nastup Zdravka Čolića, uz koji je otvorena, „Plava dvorana” od septembra do danas ugostila je više od 50 domaćih i svetskih zvezda.
Za nas, u Delti, obnova Sava centra je bio zadatak kojem smo prišli sa ogromnim emocijama, odgovornošću i posvećenošću svih ljudi koji su radili na njegovoj obnovi. Rezultat je povratak ovog voljenog brenda u punom sjaju, ali i povratak Beogradu i regionu najboljeg kongresnog i kulturnog centra.
Ovaj projekat još jednom je potvrdio lidersku ulogu Delta Holdinga, koji hrabro prihvata izazove. S ponosom mogu reći da je obnova Sava centra najveći i najuspešniji projekat naše kompanije, koji nam daje vetar u leđa za buduće poduhvate. Prvi među njima je „Delta District” – state-of-the-art projekat koji će svojim dizajnom i kvalitetom izgradnje doneti novo urbanističko lice našem gradu.
- Nakon građevinskih radova, usledili su marketinški i komunikacioni poslovi u vezi sa ponovnim otvaranjem Sava centra. Šta je tu bilo najzahtevnije iz ugla sektora kojim rukovodite?
Iz strateškog ugla, jedan od najvažnijih zadataka bio je postaviti jasan i razumljiv plan komunikacije za ogroman tim koji je radio na otvaranju „Plave dvorane”. Ovaj proces uključivao je koordinaciju internih i eksternih saradnika, čime smo osigurali da sve ideje i aktivnosti budu usklađene prema zajedničkoj viziji.
Jedan od ključnih izazova bio je proces brendiranja Sava centra – pronaći savršenu ravnotežu između osveženja vizuelnog identiteta i poštovanja autentičnosti ovog kultnog prostora. Bilo je važno da brend ostane veran svojoj priči, ali i da zrači novom energijom koja ga pozicionira kao savremeni centar kulture i kongresa.
Za ovaj deo priče imali smo čast da sarađujemo sa izvanrednim umetnikom – Slavimirom Stojanovićem Futrom, koji je Sava centru podario „novi stari sjaj”. Njegova vizija spojila je tradiciju i inovaciju na način koji savršeno oslikava duh ovog prostora.
- Koliko je zahtevno održavati dobru reputaciju kompanije u javnosti i koje su ključne aktivnosti vašeg tima u izgradnji i očuvanju poverenja sa partnerima i zajednicom?
Sve vrednosti koje živimo interno u kompaniji prenosimo i ka spoljnoj javnosti. Delta Holding su biznisi, ali pre svega – ljudi koji dele iste vrednosti, koji kroz programe razvoja mladih talenata i lidera budućnosti grade kompaniju, ali i zajednicu. Upravo ta sinergija između ljudi, vrednosti i poslovnih uspeha daje snagu našoj reputaciji.
Ove godine promenili smo vizuelni identitet. To nije bila samo promena boje; kroz novi slogan „Stvaramo biznise, gradimo ljude” istakli smo sve ono što jesmo i u šta verujemo. Naš znak je postao simbol svakog pojedinca koji, pod okriljem sistema, pomera sopstvene granice i doprinosi zajedničkom uspehu.
Ključne aktivnosti našeg tima fokusiraju se na transparentnu komunikaciju, stalnu razmenu ideja s partnerima i zajednicom, kao i na projekte koji nisu samo poslovni, već i društveno odgovorni. To poverenje gradimo svaki dan – kroz rezultate, otvorenost i doslednost u vrednostima koje zastupamo.
- Digitalizacija je tema od koje se pobeći ne može. Stoga, kako AI i druge tehnologije pomažu Delta Holdingu da bude još efikasniji, posebno u oblasti marketinga i komunikacija?
Delta Holding je još prošle godine osnovao interni AI Champs tim, koji istražuje i implementira inicijative bazirane na veštačkoj inteligenciji u svim našim biznisima. Do sada je uspešno realizovano više od 14 projekata u najrazličitijim oblastima našeg poslovanja, čime se dodatno unapređuju efikasnost i inovativnost.
Doba veštačke inteligencije donosi niz prednosti, posebno u marketingu i komunikacijama. Automatizacija mnogih procesa, poput pisanja sadržaja ili analize podataka, omogućava nam da budemo brži i precizniji. Verujem da ćemo njen pun potencijal tek videti u godinama koje dolaze.
U domenu vizuelne produkcije, već danas je teško uočiti razliku između reklama u svetu kreiranih pomoću AI tehnologije i onih snimljenih tradicionalnim putem. Ovo će sigurno oblikovati budućnost kreativnog sektora. Međutim, bez obzira na tehnologiju, svaka reklama i svaki sadržaj moraju biti osmišljeni i moraju biti u funkciji. I tu dolazimo do ključne uloge nas – ljudi koji znaju kako da veštačku inteligenciju iskoriste kao alat za postizanje najboljih rezultata. Budućnost pripada onima koji će znati kako da kombinuju kreativnost, strategiju i tehnologiju. U Delti – to vidimo kao priliku da ostanemo lideri u inovacijama i komunikacijama.
- Delta Holdingu je ulaganje u mlade talente važan proces. Šta vas najviše motiviše da podržavate razvoj zaposlenih i šta mislite da mladi najviše traže od poslodavca?
Delta Holding godinama ulaže u razvoj mladih talenata kroz program „Mladi lideri”. Punih 13 godina pružamo priliku mladim ljudima da se, direktno sa fakulteta, uključe u poslovne tokove, prođu sve biznise, sagledaju sve procese, uče i razvijaju svoje potencijale u jednom vrlo dinamičnom i raznovrsnom okruženju, kakvo je Delta Holding. Do sada je kroz naš sistem prošlo više od 400 mladih lidera, od kojih je više od 130 ostalo u kompaniji, a neki od njih danas zauzimaju ključne rukovodeće pozicije. Razvoj mladih je za nas investicija u budućnost, i to ne samo našu već i čitave zajednice. Potrebno je pružiti im pravu priliku, jasno definisan prostor za razvoj i podršku koja ih motiviše da napreduju.
Mladi, pre svega, traže fer odnos, inspirativno radno okruženje i mogućnost za profesionalni rast. Verujem da je ključ u tome da im se pruži ta prilika, ali i da se neguju strpljenje i spremnost na učenje. Moj savet mladima je da budu otvoreni za znanje, jer će se kroz trud i posvećenost uspeh sigurno ostvariti.
- Finansijski rezultati Delta Holdinga ove godine pokazuju značajan rast. Šta mislite da je bio ključ uspeha i koji su najveći izazovi bili ove godine?
Ključ uspeha Delta Holdinga u ovoj godini leži u izuzetnosti naših timova i posvećenosti ljudi koji stoje iza svih naših biznisa. Svi segmenti poslovanja, od Delta Auto grupe do Delta Real Estatea, ostvarili su odlične rezultate. Mnogim trgovcima je Ananas primarni kanal onlajn prodaje. U 2024. ključna reč za Ananas bila je „ekspanzija” – nakon Severne Makedonije istovremeno smo otvorili tržišta Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Posebno bih istakla i početak snažnog investicionog ciklusa, koji će oblikovati budućnost našeg poslovanja. Projekti poput potpune obnove Sava centra i vizionarskog „Delta Districta” potvrđuju našu lidersku poziciju u industriji.
Svaki biznis suočava se sa specifičnim izazovima. U agraru – vremenske prilike su uvek ključni i nepredvidivi faktor. Ove godine suočili smo se sa nepovoljnim rasporedom padavina i ekstremno visokim temperaturama. U hotelijerstvu – izazovi su se ogledali u pronalaženju kvalifikovane radne snage, dok nestabilno makroekonomsko okruženje i geopolitički sukobi utiču na sve aspekte poslovanja. Uprkos ovim izazovima, naša sposobnost prilagođavanja, inovacije i timski rad omogućili su nam da ostvarimo značajan rast i postavimo temelje za buduće uspehe.
- Kada gledate u budućnost Delta Holdinga, koji projekti vas najviše inspirišu i gde će komunikacije i marketing imati najviše posla?
Najviše me inspirišu projekti koji spajaju našu kreativnost, inovacije i tehnologije, poput veštačke inteligencije, i tu vidim i svoju budućnost i budućnost Delta Holdinga. Verujem da će upravo tu komunikacije i marketing imati ključnu ulogu – u kreiranju strategija za naše brendove tako da ne samo da odgovaraju sadašnjem trenutku već i postavljaju standarde za uspeh u budućnosti.
Posebno inspirativan biće rad na inicijativama koje kombinuju našu kreativnost s tehnologijama budućnosti, bilo da je reč o vizuelnim produkcijama, personalizovanim komunikacijama ili razvoju novih digitalnih platformi. Delta Holding već pokazuje da je lider u inovacijama i taj duh želimo da prenesemo u svaku sferu našeg delovanja.
Komunikacije budućnosti vidim kao divan spoj tehnologije i emocije – gde AI pomaže da poruke budu preciznije i relevantnije, ali ljudska kreativnost i, još važnije, iskrena emocija – ostaju pokretačka snaga iza svake ideje.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Buki photography