Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li ste spremni da platite pravu cenu tetovaže?

    Stavljanje tetovaže na vidljivo mesto ima ekonomske i društvene posledice. Tačnije, istraživanja pokazuju da vidljive tetovaže mogu da utiču na (ne)mogućnosti za zapošljavanje.

    Istorijski gledano, tetovaže su povezivane sa „marginalnim“ društvenim grupama, kao što su bajkeri, zatvorenici, cirkuski umetnici, članovi bande i pankeri. Ovi individualci (ili grupe) koristili su tetovaže da bi simbolički predstavili neke svoje stavove, kao što je nepripadanje mainstream društvu, pripadnost određenoj grupi ili klanu, verska uverenja, itd.

    Uprkos predrasudama, istraživanja pokazuju da ljudi koji imaju tetovaže nisu agresivniji, niti buntovniji.

    Poslednjih godina, sve više ljudi se tetovira, i tetovaže su prihvaćenije u društvu. Oko 36 odsto Amerikanaca između 18 i 25 godina imaju bar jednu tetovažu. Dakle, uprkos velikom broju istetoviranih ljudi, diskriminacija prema njima, posebno ako imaju vidljive tetovaže (na licu, vratu i/ ili na ručnom zglobu), i dalje je aktuelna i živa.
    tetovaze2

    Navid Sale (Naveed Saleh), koji je završio medicinu i ima diplomu mastera naučnog novinarstva, piše na sajtu „Psychology Today“ da mnogi ljude sa tetovažama vide kao one sa manjkom dobrog prosuđivanja, devijantne, seksualno promiskuitetne, samo-destruktivne, zavisne od droge, opasne, neobrazovane, i sa manjkom samopoštovanja. Takođe, istraživanja pokazuju da su žene koje imaju tetovažu viđene „gorim“ od muškaraca sa tetovažom, skoro dvostruko diskriminatorski.

    To dalje vodi da su ljudi sa vidljivim tetovažama diskriminisani na tržištu rada. Pokazalo se da i drugi aspekti fizičkog izgleda utiču na zapošljavanje, unapređenje i otkaz, uključujući visinu, subjektivna procena lepote, prirodne karakteristike neke osobe, i izbor odeće.

    Evo rezultata istraživanja različitih studija koje ukazuju na diskriminaciju ljudi koji imaju tetovaže na vidljivom mestu:

    tetovaze3– „Miller, Nicols i Eure“ pokazali su da zaposleni vide kolege sa tetovažama na licu kao i sa pirsinzima kao manje odgovarajućim za posao koji iziskuje interakciju sa klijentima ili mušterijama.

    – Prema Swangeru, 87 odsto zaposlenih u bolnicama koji su ispitani, kažu da se na vidljive telesne modifikacije gleda negativno.

    – Ligos je našao da 77 odsto menadžera veruje da ljudi koji rade u prodaji i imaju vidljive tetovaže teže sklapaju posao nego oni bez vidljivih tetovaža.

    – Bralier i kolege otkrili su da menadžeri u restoranima najčešće zapošljavaju ljude bez vidljivih tetovaža. Dalje, netetovirane žene će pre zaposliti nego tetovirane muškarce i žene, dok netetovirane muškarce neće zaposliti pre nego tetovirane muškarce i žene.

    – Institut za proučavanje rada (Institute for the Study of Labor) pokazuje da je zaposlenima koji imaju vidljive tetovaže status na mnogo „klimavijim“ nogama. Drugim rečima, iako osoba već ima posao, pa onda stavi vidljivu tetovažu, možda neće izgubiti posao odmah, a ako izgubi posao zbog bilo kog razloga, verovatno da će teže dobiti posao negde drugde.

    Neki podaci pokazuju da rukovodstvo strepi da stavi osobu sa vidljivom tetovažom na mesto prodavca koji je u kontaktu sa klijentima, zato što će imati manje prodaje. Kao klijenti, kupci, konzumenti trebalo bi da ozbiljno shvatimo ove rezultate i preispitamo sebe da li i koliko diskriminišemo one koji imaju tetovaže. Posebno imajući u vidu istraživanja (a i naše iskustvo) koje kaže da ljudi sa tetovažama nisu manje kvalifikovani od drugih.

    „Zanimljivo“ je da menadžeri koji nemaju tetovaže na vidljivim mestu diskriminišu one koji imaju tetovaže koje se lako mogu uočiti. Dvolično, zar ne?

    Izvor: BIZLIfe

    Foto: Youtube/Printscreen/Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE