Žene, posao

Da li je pametno konkurisati na više pozicija u istoj firmi?

Na tržištu rada koje je sve zahtevnije, mnogi kandidati pokušavaju sve što mogu da bi se izdvojili i došli do novog posla. Neki šalju i po stotinu prijava, ali stručnjaci upozoravaju, ako se prijavljuješ na više pozicija u istoj kompaniji, to može biti dvosmislen potez.

Prema regruterki Nikole Kajzer, koja godinama radi sa velikim korporacijama poput onih iz Silicijumske doline, nije neobično da kandidati konkurišu na nekoliko sličnih pozicija u okviru jedne firme, prenosi CNBC.

posao, plata, radno mesto, tržište rada

Foto: Freepik

„To ponekad može biti i dobar način da te primete u HR timu“, objašnjava ona. Ipak, upozorava da to treba raditi pažljivo, naročito ako je reč o manjim kompanijama.

Regruterka Maribel Valensija ističe da menadžeri u manjim firmama vrlo brzo primete kada se neko prijavi za više različitih timova i da to može delovati neprofesionalno.

„Ostavljaš utisak očajnog kandidata koji ne zna tačno šta želi“, kaže ona.

Prijavljuj se ciljano

Prijava na više pozicija može biti korisna samo ako su poslovi slični i u skladu s tvojim iskustvom. U velikim kompanijama često postoje srodni timovi koji traže slične profile, pa HR ume da prosledi tvoju prijavu ako ne dobiješ prvobitni posao.

„Dešava se da regruter pozove drugog menadžera i kaže: ‘Imam odličnog kandidata, bio je u užem izboru kod nas, možda vama bolje odgovara’“, objašnjava Kajzer.

Fraze, posao, kancelarija

Foto: Freepik/artursafronovvvv

Međutim, ova taktika ima i svoju lošu stranu. Ako te jedan menadžer zapamti po lošem utisku, to se brzo može proširiti unutar kompanije i svi tvoji ostali zahtevi mogu biti ignorisani. Kandidati bi zato trebalo da izbegavaju nasumično konkurisanje.

„Ako sam, recimo, poslovni analitičar, a prijavljujem se i za poziciju menadžera projekta, i tehničkog pisca, i bankara to izgleda kao da ne znam čime želim da se bavim“, kaže Kajzer.

Igraj na svoje jače strane

Masovno slanje prijava često pokazuje da kandidat nema jasnu strategiju. „Takvi kandidati ne igraju na svoje snage, ne pokazuju gde mogu da donesu vrednost i u čemu su bolji od drugih“, dodaje Kajzer.

Razumljivo je, kaže, da su mnogi u očaju i da „šalju prijave svuda gde vide dugme Apply now“, ali to uglavnom ne donosi rezultat. „Bolje je da vreme koje potrošiš na osam prosečnih prijava uložiš u jednu, ali izuzetno dobru, jasno usmerenu i prilagođenu toj poziciji“, savetuje ona.

Valensija se slaže i dodaje da se istinski kvalitetne prijave i dobri CV-jevi uvek izdvoje. „Ako tvoja prijava pogodi suštinu i pokaže da imaš ono što traže, pravi menadžer će ti se javiti“, zaključuje ona.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE