Čoveku treba dati što manje… izbora!

Da li ste se nekada našli u panici jer niste mogli da odlučite koju haljinu da obučete, kolač da probate ili cipele da obujete? Panika zbog postojanja previše izbora postoji i deo je naše svakodnevice, a evo i objašnjenja…

U studiji sprovedenoj 2000. godine istraživači su postavili dve različite police sa džemovima u supermarketu. Svaka polica je postavljena na različit dan.

Prvog dana su potrošači su imali izbor između 24 različitih tegi sa džemom, a drugog između samo šest. Iako je više potrošača uzimalo više uzoraka džemova na većoj polici, konačni ishod prodaje je pokazao nešto sasvim drugačije: ljudi koji su uzeli uzorak sa veće police su bili za desetinu  menje spremni da kupe džem od onih koji su videli manju.

Ova studija pokazuje ono što nazivamo „paradoksom izbora“, kontradiktorni fenomen koji čini da se naše zadovoljstvo smanjuje kako se broj opcija koji imamo povećava, iako mi mislimo da želimo više izbora.

Treba napomenuti da se ovaj fenomen ipak ne može primeniti za svaku situaciju. Na primer, druge studije su otkrile nešto što zovemo „averzijom jednog izbora“ gde je verovatnije da potrošači, suočeni sa samo dva izbora, kupe proizvod nego kada bi im bio ponuđen samo jedan.

Način na koji su proizvodi poređani, takođe, pravi razliku u kojoj meri ćemo osetiti „paralizu izbora“. Ipak, uznemirenost koju ljudi osećaju povodom postojanja suviše izbora je veoma stvaran fenomen u pravim okolnostima, kako su dokazale mnoge studije. Postoje brojni primeri kako zaposleni, suočeni sa širokim rasponom penzionih planova, na kraju ne uzimaju nijedan.

Izvor: Bizlife

Foto: Pixabay

Piše: A. M.

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE