Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „ČOKOLITGEJT“: Politički skandal i jedna dobra reklama (FOTO)

    U čitavom skandalu oko srpskih čokoladica i hrvatske predsednice Kolinde Grabar Kitarović, koji još uvek ne jenjava, kao pobednik na kraju izgleda da izlazi sam proizvođač, koji je iz „afere“ ugrabio sebi dobru reklamu.

    Afera je dobila i nezvanični naziv – „Čokolitgejt“, a stigla je i u javnost daleko izvan granica Srbije i Hrvatske, s obzirom na to da je i sama agencija AFP objavio obimnu priču o skandalu, sa fokusom, naravno, na političke odnose dve susedne zemlje.

    Unutar samih država „učesnica“ afere, hrvatsku predsednicu dovode do granice ismevanja, naročito nakon njene iznenađeno-razočarane reakcije kojom je aludirala da nije obratila pažnju na poreklo proizvoda kada je grupi dubrovačke dece uz svoju fotografiju podelila i čokoladice iz Srbije.

    Na vrhuncu „skandala“, hrvatski portal Indeks odlučio je da građanima Zagreba podeli srpske čokoladice. Taj portal navodi da su njihovi novinari odlučili da prošetaju centrom Zagreba i podele po koju srpsku čokoladicu. Ušli su i u prostorije stranke Milana Bandića gde su ih, kako navode na portalu, neki „zbunjeno gledali“, dok su drugi prihvatili poklon i zahvaljivali.

    Srž „Čokolitgejta“ je naravno politika, ali se u celoj priči ukus čokoladice „Mony“ iz konditorske linije subotičkog Pionira ne pominje, dakle, ne dovodi u pitanje.

    Da je u pitanju neka jača svetska kompanija, mnogi bi se kladili da je afera uz dobru finansijsko-logističku podršku, potekla upravo iz kompanije koja je, medijski, u centralnoj senci skandala.

    Ne pominje se često, već najčešće kao „srpska čokoladica“, ali dovoljno da svi znaju o kojem slatkišu je reč, dok negativnih komentara na sam proizvod nema.

    I na kraju, sam Pionir dodatno zaslađuje „Čokolitgejt“, koristeći ga za – reklamu. Kako je preneo B92, oni su iskoristili svojih pet minuta slave i lansirali novu reklamu za svoj proizvod, pa je kompanija na svom profilu na Tviteru objavila fotografiju na kojoj je jasna poruka: „Ostanite mirni, uzmite Mony“.

    Hrvatski slatkiši daleko zastupljeniji u Srbiji

    Iako je hrvatska proizvodnja slatkiša značajno manja od srpske, u robnoj razmeni konditorskih proizvoda značajno prednjači, pa u Srbiju izveze gotovo tri puta više slatkiša nego što ih iz Srbije uveze.

    Hrvatska je prošle godine u Srbiju izvezla preko šest hiljada tona slatkiša, za ukupno 24 miliona evra, dok je iz Srbije uvezla slatkiša za devet miliona. U prvih šest meseci ove godine situacija je ista, jer je u Srbiju izvezla slatkiša za 12 miliona, a uvezla za 4,5 miliona evra.

    Ministar trgovine Rasim Ljajić rekao je da srpski proizvodi nisu dobrodošli u Hrvatskoj, a na to upućuje reakcija predsednice te zemlje.

    Prema rečima Ljajića, u Srbiji posluje više hrvatskih kompanija nego što srpskih proizvoda ima na rafovima prodavnica u Hrvatskoj, ali o srpskim kompanijama u Hrvatskoj ne može ni da se govori.

    Izvor: BIZLife, RTS, Tanjug, B92, Politika, SEEbiz

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE