Saša Marković Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora

Coca-Cola sistem gradi stabilan i dugoročno održiv biznis u Srbiji

Coca-Cola sistem i kompanija Bambi predstavili su rezultate šeste Studije o društveno-ekonomskom uticaju u domaćoj ekonomiji za 2023. godinu. Izveštaj pokazuje gotovo udvostručen doprinos celokupnom lancu vrednosti u odnosu na prethodnu analizu – generisano je 633 miliona evra dodate vrednosti, što čini 0,9 odsto BDP-a Srbije. Istovremeno, ukupno je uplaćeno 343 miliona evra poreza i doprinosa, odnosno 1,3 odsto ukupnih poreskih prihoda zemlje.

„Za nas je ključno da privreda raste, jer samo tako možemo osigurati dugoročnu održivost poslovanja”, ističe Saša Marković, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora. U razgovoru za BIZLife govori o značaju ovakvih analiza, tržišnoj poziciji i ključnim makroekonomskim pokazateljima.

  • Studija pokazuje da Coca-Cola sistem i kompanija Bambi kroz svoje poslovanje i celokupan lanac vrednosti pružaju doprinos i drugim tržišnim učesnicima. Zašto je važan ovakav izveštaj?

Retko imamo prilike da sagledamo koliko jedan veliki biznis, kao što je Coca-Cola sistem, koji praktično posluje u dve različite industrije, posebno nakon akvizicije kompanije Bambi, doprinosi BDP-u, poreskim prihodima i zapošljavanju u Srbiji. Studija o društveno-ekonomskom uticaju kvantifikuje naš doprinos ne samo kroz ključne pokazatelje nego i kroz konkretne akcije kojima i ostalim učesnicima u lancu vrednosti pružamo stabilan oslonac i za njihov dalji napredak. Efekti našeg poslovanja, što je Studija i pokazala, najvidljiviji su u trgovini i ugostiteljstvu, gde je u 2023. godini generisano 166 miliona evra dodate vrednosti. Coca-Cola HBC Srbija danas ostvaruje saradnju sa oko 39 hiljada kupaca, a ona se ne zasniva samo na obimu transakcija, nego i na razmeni iskustava i unapređenju međusobne saradnje. Uložili smo značajne resurse i ekspertizu da bismo danas imali izuzetno visoke ocene korisničkog iskustva od naših kupaca, a sve to zahvaljujući spremnosti da saslušamo povratne informacije sa tržišta. Kao lideri na tržištu bezalkoholnih pića, vrlo smo posvećeni tome da donesemo dodatnu vrednost za naše kupce i potrošače – kako kroz inovacije tako i kroz ulaganje u tržište.

  • Rezultate Studije predstavili ste na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu, gde su sagovornici panel-diskusije istakli veliki doprinos ne samo zapošljavanju nego i generisanju kvalitetnih kadrova koji dolaze iz vaših kompanija. Koliki je efekat na zapošljavanje?

U 2023. godini, u trenutku izrade ove Studije, kao Coca-Cola sistem i kompanija Bambi, direktno smo zapošljavali 1788 ljudi. Međutim, važan je i podatak da smo kroz celokupan lanac vrednosti podržali ukupno 22.600 radnih mesta, što znači da na jedno radno mesto unutar sistema podržavamo dodatnih 11 u širem lancu. Naravno, broj zaposlenih je u međuvremenu još rastao, ali je, takođe, važan i efekat koji ostvarujemo na razvoj stručnih kadrova u Srbiji, što smo i tokom panela zaključili – značajan broj profesionalaca u našoj privredi imao je priliku da razvija svoju karijeru kroz kompaniju Coca-Cola HBC Srbija ili da u nekom obliku sarađuje sa sistemom. Prilike za razvoj naših kadrova su nebrojene i uvereni smo da možemo na tržištu ostvariti održiv rast u onoj meri u kojoj raste i stručnost naših ljudi. Učimo svakodnevno, koristimo nove alate i spremni smo da znanja multiplikujemo na tržištu rada. Uveren sam da nas naša spremnost da ulažemo u razvoj potencijala naših ljudi godinama drži u samom vrhu jednog od najpoželjnijih poslodavaca kod različitih generacija.

  • Investicije u održivi rast usmerene su i na razvoj tehnologija koje omogućavaju da se i biznis razvija uz uštede u pogledu efikasnosti. Kakvi su vaši planovi na tom polju?

Održivo poslovanje je model kojem ostajemo posvećeni na dugi rok i naši planovi su u tom pogledu izuzetno ambiciozni. Tokom prošle godine investirali smo oko 36 miliona evra u infrastrukturu i optimizaciju procesa, kao i u uvođenje digitalnih tehnologija u svakodnevne operacije. Nakon velikih ulaganja u punionice u Surdulici i Neresnici, nastavili smo da unapređujemo kapacitete u Beogradu, šireći skladišni prostor i unapređujući proizvodnju. Uložili smo značajna sredstva u izgradnju nove proizvodne linije za limenke „SmartCan”, prve te vrste u Coca-Cola HBC grupaciji, koja povećava kapacitet, smanjuje vreme za promenu proizvoda za 60 odsto i omogućava nam da lokalizujemo proizvodnju u većem obimu. Takođe, izgradnjom automatizovanog skladišta ne samo da povećavamo kapacitet skladištenja za 70 odsto već i u potpunosti menjamo panoramu naše punionice izgradnjom dodatnih kapaciteta, koji će nam omogućiti veću fleksibilnost i efikasnost u operacijama.

Održivo poslovanje je model kojem ostajemo posvećeni na dugi rok i naši planovi su u tom pogledu izuzetno ambiciozni

  • Više od dve decenije kontinuirano ulažete u lokalnu zajednicu. Koje inicijative i projekte iz tog perioda izdvajate kao značajne za razvoj zajednice?

Verujem da pravi uspeh u poslovanju dolazi kada je kompanija duboko povezana sa zajednicom u kojoj posluje i prepoznaje njene potrebe i vrednosti. Više od dve decenije realizujemo projekte koji ostavljaju pozitivan trag ne samo na nacionalnom nivou nego i u lokalnim sredinama gde imamo proizvodnju, odnosno u opštinama Zemun, Kučevo i Surdulica. Projekat na koji sam posebno ponosan, jer je izrastao u jedan od najvećih edukativnih programa u zemlji, jeste „Coca-Cola podrška mladima”, kroz koji smo do sada osnažili više od 13.000 mladih širom cele Srbije i pripremili ih da sa inicijalnim veštinama zakorače na tržište rada. Takođe, značajna sredstva izdvajamo za projekte humanitarnog karaktera, a zahvaljujući snažnoj internoj inicijativi za volonterskim radom, naši zaposleni su kroz različite akcije donirali više hiljada sati svog vremena, pokazujući da društvena odgovornost nije samo deo naše poslovne strategije, već i naše poslovne kulture.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Mitar Mitrović

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE