Buking pravi problem Srbiji: Reklamira neprijavljeni smeštaj

Jedna od vodećih svetskih digitalnih platformi za rezervaciju smeštaja nema svoje predstavništvo u Srbiji, ali pravi problem u našoj zemlji jer reklamira neprijavljeni smeštaj i tako podstiče sivu ekonomiju.

Iako se platforma Buking obavezala da će u svim zemljama poslovati u skladu s nacionalnim propisima, u slučaju Srbije to nije tako – naši zakoni nalažu upravo suprotno od onoga što rade.

Održano je nekoliko sastanaka resornog ministarstva i predstavnika ove kompanije, ali do konkretnog rešenja još nije došlo.

Predlog resornog ministarstva je bio da se ubuduće na Bukingu oglašavaju samo objekti koji bi prilikom prijave morali da prilože jedinstveni identifikacioni broj, koji dobijaju od Centralnog informacijskog sistema e-Turista, ali za sada iz ove kompanije kažu da im je to neprihvatljivo.

Postoje najave da će Srbija rešenje ovog problema tražiti na nivou Evropske unije. Inače, ovu kompaniju su zbog ovog i sličnih problema tužile Hrvatska, Austrija i neke skandinavske zemlje. Turska je, primera radi, zabranila njihov rad dok ne počnu da se pridržavaju lokalnih propisa.

Buking je promenio i načine plaćanja, pa trenutno gost iznos plaća oglašivaču, pripadajući deo odmah plaća vlasniku smeštaja, nakon što odbije proviziju, a vlasnik bi potom trebalo navodno da sam plati porez.

To se, naravno, ne događa jer je registrovanih smeštajnih kapaciteta malo. I tako država ostaje bez novca od poreza, a lokalne samouprave bez iznosa koji im pripada od boravišne takse.

Da ne govorimo o šteti koju mogu izazvati ako turisti zbog toga dožive loše iskustvo. I Ministarstvo turizma upozorilo je da je problem što Buking tokom saradnje s vlasnicima nekretnina dodeljuje zvezdice i za kvalitet smeštaja, što ne odgovara kategorizaciji prema propisima.

Da je Srbija u EU…

Stručnjaci kažu da je ovdje veliki problem što Srbija nije članica EU i da problem s Bukingom neće prestati sve dok ima takav status. I Hrvatska je svojedobno imala isti problem, a nakon ulaska u EU Buking je automatski promenio pravila.

Naši sugovornici iz turizma tvrde da naša država može zabraniti poslovanje platforme dok se ne ispune uslovi, što je ipak malo verovatno.

Buking je jedna od vodećih svetskih digitalnih kompanija u području putovanja. Povezao je milione putnika sa širokim izborom smeštaja, od apartmana do hotela. Dostupan je na 43 jezika i ima više od 28 miliona registrovanih smeštajnih jedinica širom sveta.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Politika

Foto: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE