Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Boje u poslovnom odevanju

    Piše: Aleksandra Velimirović Janakievski, osnivač i direktor modnog brenda Belgrade Workshop i discipline Modni koučing

    Poslovno odevanje mnogi  poistovećuju sa crnom, sivom i teget bojom, strogim formama i, najblaže rečeno, nemaštovitim stilom. Da li je baš tako?

    Ako neka pravila posmatramo isključivo kao smernice koje nam pomažu da lakše načinimo izbor uočićemo da ostaje još dosta slobodnog prostora za kreativnost i zabavu. Umešno kombinovanje boja sa uobičajenim elementima biznis garderobe može doneti veliko lično zadovoljstvo i unapređenje ličnog stila. Dakle, boje u poslovnom odevanju  svakako, samo na odgovarajući način!

    CRVENA, BOJA MOĆI

    Najupečatljivija od svih boja, ali i najpoželjina u poslovnom izdanju je crvena, kao boja moći i predvodništva. Od davnina su je nosili uticajni ljudi na položaju kao npr rimski senatori, papski kardinali i krunisane glave.

    S obzirom da je vrlo jaka najbolji će utisak ostaviti u detaljima kao što su bluze, ešarpe, džemperi , blejzeri, majice, kravate.  Jarko crvena, zagasita, varijacije purpurne i lila, izvedene nijanse kao što su cinober ili pak bordo odlično se kombinuju sa sivom, teget, crnom ali i bež ili belom.

     Kod muškaraca crvena kravata razbija monotoniju formalnog izgleda, dok crveni džemper ili polo majica u manje obaveznim  prilikama govore o osobi koja je spremna da zauzme odlučan stav kada je potrebno.Dame imaju nešto više mogućnosti jer crvenu i nijanse mogu nositi i kao delove nakita, u sklopu šminke, laka za nokte.

    crvena-kravata-pixabay

    Crvenu obično nose osobe koje su na višim položajima ili na stabilnim pozicijama jer ona obeležava vođu, predvodnika . Ukratko, ako ste rešili da crvenom skrenete pažnju na sebe budite spremni i da je opravdate!

    Ljubičasta, ciklama, lila i nijanse spadaju u izvedene boje; kombinacija su eksplozivne crvene  koja teži  dominaciji i hladne plave koja je smiruje i uravnotežuje. Na izvestan način simbolizuje mudrost, mentalnu snagu i konstruktivnost. Najbolje se kombinuje sa sivom, teget kao i crnom i belom.

    Naročito je pogodna za dame jer im pomaže da ispolje svoju ženstvenost na adekvatan način i istaknu  dublje poznavanje relacija dok  muškarcima kravata, košulja ili džeper sa V izrezom daju dozu otmenosti i iskustva.

    Narandžasta je možda najmanje zastupljena u poslovnom odevanju, više nas asocira na leto, zabavu i boravak na otvorenom. Takođe govori o komunikativnosti i dinamici. Detalji kao što su kaiš, narukvica na satu, kravata, majica kod muškaraca, nakit, bluza, karmin pa ili blejzer kod žena znatno mogu da osveže vaše poslovno izdanje ali i podignu nivo energije potrebne za obavljanje profesionalnih zadataka.  Takođe, podsticajno utiče na ljude iz vašeg okruženja.

    Crno beli dezeni, nijanse sive ili teget idealni su partneri ove vesele boje.

    OPTIMIZAM ŽUTE

    Žuta, boja visoke vibracije podiže energiju i simbolizuje sveobuhvatni optimizam. Da ne bi delovala  isuviše ushićeno i neodgovarajuće za radno mesto koristimo elemente koji će je “prizemljiti”. U kombinaciji sa strogim formama i bojama dobija dublje i kompleksnije značenje.

    Zamislite sebe kako prisustvujete poslovnom sastanku na kom se izlažu nove ideje, drugačije od uobičajene strategije, novi projekat nastao sa potpuno novog stanovišta, ukratko, na kome treba opravdati inventivnost. Da li ćete više obratiti pažnju na osobu koja  ima žutu u svom vizuelnom  izdanju ili onoj u standardoj crno-sivo-beloj kombinaciji?

    Žuta podiže optimizam i prenosi je na ostatak tima. Nošenjem delova odeće ili  detalja  u žutoj boji pokazujete veru u sebe i svoju ideju, ona  podiže energiju i  deluje zarazno.

    Lepo se kombinuje sa crnom, teget , sivom, čelicno plavom ali i belom.

    BOJE ZA BOLJU KOMUNIKACIJU

    Opšte uzev, upotrebom boja pokazujete da ste svest o  svojim i tuđim potrebama. Boje umekšavaju komunikaciju i intenziviraju je.  Zatvaranje u neutralne kombinacije ljudi iz našeg okruženja doživljavaju kao nedostatak poverenja u sebe u druge.

    Sklonost ka primeni neke boje u odevanju znači da nam  podsvest šalje poruku da joj treba određena vrsta energije. Baš kao sto su organizmu ponekad potrebni posebni minerali ili vitamini  za normalno funkcionisanje tako i našem unutrašnje biću ponekad traži energija crvene da ga pogura napred, žute da nas probudi ili ohrabri i plave da smiri i uravnoteži naše  želje i mogućnosti.

    [preporucene_vesti ids=“232390″]

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE