
Adriatic Luxury Summit 2025: Beograd u epicentru svetske luksuzne industrije
Beograd je ovog oktobra postao prestonica evropske luksuzne scene, zahvaljujući trećem izdanju Adriatic Luxury Summita, održanom u hotelima The St. Regis Belgrade i The Bristol, u organizaciji Adriatic Luxury Business Association (ALBA). Tokom dva dana, više od 500 zvanica, vodećih svetskih i regionalnih lidera iz oblasti nekretnina, ugostiteljstva, finansija, umetnosti, mode, sporta i medija, okupilo se kako bi zajednički definisali nove standarde luksuza 21. veka.
Otvaranje u znaku vizije i emocije
U svečanoj atmosferi hotela St. Regis, pred brojnim međunarodnim zvanicama, kraljevskim porodicama, ambasadorima i predstavnicima globalne industrije, Ivana Laković, osnivač i predsednica ALBA-e, otvorila je samit snažnom porukom o budućnosti luksuza:
“Sa ponosom mogu reći: već u svojoj trećoj godini, ovaj samit postao je ključna platforma za dijalog o budućnosti luksuza u našem regionu – i šire. Otvorili smo vrata istorijskom razgovoru, dok region učvršćuje svoje mesto na globalnoj mapi luksuza.”

Processed with VSCO with al1 preset
Laković je istakla da luksuz danas prevazilazi dimenziju prestiža — postaje prostor gde se susreću emocija, iskustvo i odgovornost, oblikujući novu paradigmu koja obuhvata održivost, digitalnu transformaciju, inovacije i zdravlje kao najviši oblik bogatstva.
Globalni glasovi: Inspiracija sa svetske scene
Program je otvoren predavanjem Johna Riddinga, počasnog predsednika Financial Times-a, koji je publici pružio jedinstveni pogled na globalne trendove i dinamiku luksuzne industrije. On je posebno istakao otpornost i vitalnost ovog sektora:
„Luksuz je, uprkos izazovima, izuzetno otporna i vitalna industrija. Temeljni pokretači potrošnje su i dalje snažni, a pred nama su novi pravci rasta — pre svega u oblasti iskustvenog luksuza, kao i segmentima zdravlja i wellbeing-a koji brzo napreduju. Generacija Z donosi novu oštrinu i zahteve, a očekuje nas i velika preraspodela bogatstva ka milenijalcima. Sve to ukazuje da će luksuzni sektor, u celini, ostati u vrlo dobroj formi.“

Processed with VSCO with al3 preset
Posebnu pažnju izazvala je sesija Voices of Grace, u kojoj su učestvovale NJ.K.V. Sheikha Fatima Al Qassimi i NJ.K.V. Sheikha Fouz Fahad Al Sabah, članice kraljevskih porodica iz UAE i Kuvajta. U razgovoru sa Ivanom Laković govorile su o redefinisanju moći, kulture i nasledstva u savremenom luksuzu. Sheikha Fatima je istakla:
„Industrija luksuza se ubrzano menja jer živimo u novoj eri i novim generacijama. Nekada je luksuz značio posedovati nešto nedostižno. Danas, u svetu u kojem je sve dostupnije, luksuz je mnogo više od toga — to je emocionalna povezanost, priča i kultura. Ako želite da budete deo luksuznog tržišta, morate ispričati sopstvenu priču i ugraditi delić svoje tradicije i identiteta. Ne morate proizvoditi tačno kao Italijani — možete učiti od njihovog umeća, ali istovremeno negovati i izraziti sopstveno.“
Inspirativno obraćanje održao je i Silvio Campara, izvršni direktor brenda Golden Goose, koji je publici približio filozofiju autentičnog luksuza kroz temu Be YOUnique, Be Authentique:
„Autentičnost je ključ da dotaknete srce svojih kupaca. Poruka može biti snažna i upečatljiva samo ako dolazi iz iskrenih vrednosti brenda. Za Golden Goose, sve je počelo od velikodušnosti i oslobađanja kreativnosti — ne samo naše, već i naših klijenata. Kada smo otvorili vrata naših radnji da svako može postati umetnik, to je bio trenutak koji je promenio industriju.“
Navigating the New Luxury Landscape
Odmah nakon uvodnih govora, usledio je panel Navigating the New Luxury Landscape, koji je okupio izuzetne sagovornike: Ashoka Soma (EMiLUX), Nilsa Decksa (The Parlourist), Aleksandru Đurđević (Delta Auto Group) i Saru Pavkov, ministarku zaštite životne sredine Republike Srbije. Pod moderacijom Ivane Laković, otvorena su pitanja promena luksuznih paradigmi i načina na koji globalni i lokalni akteri mogu zajednički oblikovati održivu i relevantnu budućnost industrije.
Luxury Powerhouses – Kapital, pravo i brendovi budućnosti
Panel Luxury Powerhouses, koji je moderirala Jelisaveta Lazarević (Bloomberg Adria), okupio je ključne domaće lidere: Mihaila Jankovića (MK Group), Dragana Markovića (Triglav osiguranje), Igora Dodića (Dodić Law Firm) i Angelinu Nekić (Delta Real Estate). Diskusija je istakla značaj pravnog okvira i kapitalnih tokova za dalji razvoj luksuznog tržišta u regionu.
Real estate i hospitality: stub luksuzne budućnosti
Jedan od najznačajnijih segmenata Summita bio je posvećen sektoru luksuznih nekretnina i turizma — oblasti koja danas najdinamičnije pokreće investicione tokove i urbanističke transformacije regiona.
Panel Luxury Real Estate & Resorts – Sustainable Grandeur, koji je moderirao Živorad Vasić (Kadena Properties), okupio je lidere poput Agnieszke Rog-Skrzyniarz (Marriott International), Davida Margasona (Porto Montenegro) i Nika Lakovića (Montenegro Sotheby’s International Realty). Fokus je bio na održivosti i strateškom razvoju destinacija koje privlače globalni kapital, ali i oblikuju lokalne zajednice.

Processed with VSCO with al3 preset
Dodatnu težinu dala je sesija Mastery of Luxury Development sa predstavnicima IHG Hotels & Resorts – Hylko Versteegom, Fabriziom Piolantijem i Angelom Zuccalom, koji su podelili svoja iskustva razvoja luksuznih brendova širom Evrope i regiona.
Luksuz kao iskustvo, emocija i identitet
Panel Experiential Travel – The New Luxury Frontier, koji je moderirao Danilo Kalezić (Porto Montenegro), okupio je Katarinu Larisu Ham (Quintessentially SEE), Alastaira Lairda (The Bristol Belgrade), Ivanu Labudović (San Canzian) i Zorana Pejovića (Lošinj Hotels & Villas). Razgovaralo se o tome kako se luksuz pomera od materijalnog ka personalizovanom, autentičnom iskustvu destinacija.
Na panelu The Poetry of Space, Marie Karlsson (Cole & Son), Jasna Milićević (Artefacto) i proslavljeni dizajner enterijera Marko Desivojević govorili su o ulozi arhitekture i dizajna u kreiranju emocionalnih i identitetskih slojeva luksuza.
Moda, sport i italijanski kod elegancije
Panel Italian Code – Luxury, Fashion and Sports, koji je moderirala Snežana Dakić, okupio je Ljubomira Raičevića (Global Fashion), ambasadora Italije Luca Goria, predstavnike brendova MooRER, Barba Napoli, Lardini, Pt Torino i Santoni, kao i sportske zvezde Crvene zvezde — Aleksandra Kataija, Radeta Krunića i Nemanju Vasiljevića. Razgovor je otvorio temu italijanskog stila kao globalnog simbola sofisticiranosti i spoja mode i sporta kao savremenog lifestyle fenomena.
Parfemi, nakit i wellbeing
U intimnoj atmosferi održan je fireside chat & masterclass posvećen niche parfemima, koji su vodili Miloš Milutinović (DP Lux Group – Belodore) i Diana Zhang (Tiziana Terenzi), istražujući budućnost parfemske umetnosti i personalizovanih mirisnih iskustava.
Panel Beyond Brilliance okupio je vodeće figure sveta nakita i časovničarstva — Dušku Kazimirović (Kazimirowa), Mairu Scaliu (DoDo), Paola Rea (Recarlo) i Alberta Festu (Luiss University) — u razgovoru o emociji, majstorstvu i želji koja stoji iza luksuznih kreacija.
Sam kraj konferencije obeležio je panel Longevity is the New Luxury, na kojem su dr Slađana Mihajlović, dr Petar Dragić i Ina Dimsky-Legart govorili o zdravlju i dugovečnosti kao novim prioritetima savremenog luksuza.
Networking u znaku elegancije
Summit je zaokružen pažljivo kuriranim networking iskustvima, od šampanjskog masterklasa Sébastiena Bessona (De Lossy), do završnog koktela A Toast to Tomorrow u St. Regis baru, koji je Beograd još jednom pozicionirao među prestižne evropske destinacije luksuzne scene.
Beograd – nova tačka na globalnoj mapi luksuza
Treće izdanje Adriatic Luxury Summita potvrdilo je status Beograda kao mesta gde se globalni trendovi i regionalne inicijative prepliću, gradeći jedinstvenu platformu za budućnost luksuza.
Summit je pokazao da Beograd više nije samo posmatrač evropske luksuzne scene — već aktivni učesnik u njenom oblikovanju.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Burmazević