
Cena `malo` veća, ali polovnjak ispravan
Novi pravilnik koji reguliše uvoz polovnih automobila u Srbiju predstavlja novi namet, ali će konačno uvesti red u tu oblast i građani će tačno znati šta kupuju, izjavio je generalni sekretar Auto-moto saveza Srbije Aleksandar Nikačević.
Oko 80 odsto uvoza polovnjaka u Srbiju se obavlja preko dilerskih firmi, koje će malo povećati cenu vozila i taj namet preliti na kupce, ali i malo smanjiti svoj profit, rekao je Nikačević Tanjugu komentarišući novi pravilnik koji se primenjuje od 19. aprila.
Reč je, kako je rekao, o evropskom pravilniku kojim je predviđena stroža kontrola tehničkih karakteristika vozila prilikom uvoza i njihovih papira i primenjuju ga skoro sve zemlje Evrope.
Kod nas je do sada bio haos oko uvoza polovnjaka i njihovi kupci mnogo toga nisu znali, naveo je Nikačević i dodao da će Centar za motorna vozila AMSS, koji je jedan od najuglednijih tog tipa u Evropi, proveravati vozila i izdavati sertifikate.
U Centru za motorna vozila, kako je rekao, rade ljudi sa ogromnim iskustvom, koji su nepotkupljivi i pravi profesionalci, naveo je Nikačević, objasnivši da vrednost vozila određuje poreze i da je do sada bilo mnogo načina da se izbegavaju dažbine za državu.
"Smanjivali su cene vozila, upisivali lažne godine proizvodnje i kubikaže… i država je godišnje gubila mnogo novac, jer te podatke više niko nije proveravao. E, sada se i u toj oblasti uvodi red", naglasio je Nikačević.
Pročitajte i>>>Šta se proverava kod polovnjaka i koliko to košta?
On je kazao da carina sada ima mogućnost da mnogo objektivnije procenjuje vrednost vozila, a kupci će imati jasnu predstavu o tome šta kupuju.
U Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka iz inostranstva. Ta vozila će kontrolisati šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mesta u Srbiji.