Luksuz `težak` skoro četvrt biliona evra i – raste
Broj potrošača lukuzne robe je u proteklih 20 godina utroštručen i iznosi 330 miliona na globalnom nivou sa procenom rasta na pola milijarde u narednih 16 godina, prema oceni agencije Ben And Company.
U studiji agencije se navodi da 1995. broj konzumenata luksuznih proizvoda nije prelazio 90 miliona, a ocenjuje se da će 2020. broj potrošača luksuzne robe dostići 400 miliona, a 2030. pola milijardi, preneo je AFP.
Tržište lukusnih proizvoda, koje svake godine u proseku dobije 10 miliona novih konzumenata, prošle godine ostvarilo je prihod od 217 milijardi evra.
Više od polovina potrošača kupuje samo povremeno ovu vrstu robe najčešće na sniženjima, a 40 odsto kupljene robe je bilo u svojstvu poklona. Ostalih 150 miliona zapravo pokriva 90 odsto prihoda na ovom tržištu ili oko 190 milijardi evra.
U studiji se takođe napominje da su 15 miliona najbogatijih kupaca, od kojih su trećina Kinezi, potrošili 100 milijardi evra 2013. za kupovinu luksuzne robe, što je u proseku 10.000 evra po potrošaču.
Pre desetak godina, Japanci su najviše trošili na kupovinu luksuzne robe, ali situacija se sada izmenila i to u korist Kineza. Rastući broj potrošača na ovom tržištu podstaknut je od 2009. prevashodno sve brojnijom srednjom klasom u Kini.
Procenjuje se da je udeo Kineza u ukupnom udelu potrašača na svetskom tržištu luksuzne robe 14 odsto ili 50 miliona koji ostvaraju 28 odsto globalne potrošnje u ovom segmentu.
Broj klijentele luksuznih proizvoda koji dolaze iz Zapadne Evrope iznosi oko 80 miliona, sa udelom od 24 odsto u ukupnom broju potrašača.
Američki kupci lukuza kojih je prošle godine bilo 90 miliona imaju udeo od 27 odsto, dok sa 35 miliona kupaca, Japanci imaju deset odsto udela.
Iz Istočne Evrope dolazi sedam odsto klijentele ili 20 miliona kupaca, iz Južne Amerike šest odsto, a sa Bliskog istoka tri odsto ili 10 miliona potrošača. U studiji se ocenjuje da će naredni priliv kupaca dolaziti iz Afrike.