Završetak Prokopa za 18 meseci

U planu je da se železnička stanica Prokop za 18 meseci osposobi da prima regionalne i međunarodne vozove, dok će se stara stanica "uklopiti" u projekat "Beograd na vodi".

Rekostrukcija Prokopa, koja se finansira se iz kredita Ujedinjenih Arapskih Emirata, počinje ovoga proleća kada i rekonstrukcija pruge Beograd – Pančevo, koja će, uz pomoć ruskog kredita, biti osposobljenja za brzine do 100 kilometara na čas i imaće, umesto jednog, dva koloseka.

Velike investicije u Beogradu koje se planiraju u Savskom amfiteatru ubrzaće modernizaciju naše železnice. Umesto za 10 za samo tri godine promeniće se glavna železnička infrastruktura.

Glavna železnica stanica biće Prokop i primaće međunarodne vozove, dok će stara stanica zajedno sa okretnicom lokomotiva biti uklopljenja u novi projekat Beograd na vodi, kao istorijsko komercijalni sadržaj.

Sada Prokop opslužuje osam milona putnika isključivo Beovoza, a posle rekonstrukcije moći će da primi godišnje i 50 miliona putnika međunarodnog saobraćaja.

Sada radimo pristupne puteve putnika do vozova sa jedne i sa druge strane. Radimo informacioni sistem, podhodnike i celu infrastruktru, kaže direktor Železnica Dragoljub Simonović.

Očekujemo da počnemo sa radovima na pruzi Beograd – Pančevo 10 marta. Dakle sve predigre pravne i papirološke su gotove sada je samo tehnička strana u pitanju i ništa više nije do Železnice, kaže Simonović.

U prvoj fazi "Beograda na vodi", železnica će ipak sa dva koloseka prolaziti kroz tu celinu, sve dok se ne završi most Vinča-Borča koji bi trebalo da izmesti teretni saobraćaj iz centra grada.

Most je vredan 260 mililona evra i za njega su potrebna sredstva. Ponuda za sada jedino postoji od Kineza, koji su napravili preliminarni projekat.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE